Parkirate li auto pet metara od pješačkog prijelaza na neoznačenome mjestu, dobit ćete kaznu od 300 kuna, stoji u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. Međutim, ako je Zagrebparking iscrtao mjesta, parkiranje je dopušteno.
Važno zbog preglednosti
Taj paradoks može se pronaći u bilo kojem dijelu grada, no posebno je zanimljiv ondje gdje Grad ubire novac od naplate parkiranja, primjerice u Domagojevoj, raskrižju Kušlanove i Bužanove (gdje gradonačelnik svako jutra trči), Križanićeve, Trgu Marka Marulića, Medulićevoj...
– Intencija zakonodavca je jasna – treba osigurati kut preglednosti vozačima prije dolaska do pješačkog prijelaza. U Zagrebu je čak praksa da se označuju mjesta za parkiranje ispod standardne širine od dva metra za uzdužno parkiranje, primjerice u Maksimirskoj ulici. Time se izravno utječe na sigurnost pješaka, biciklista, vozača osobnih vozila, ali i tramvajskog prometa. Smatram da se s takvom praksom treba odmah prekinuti – kaže prometni stručnjak za gradski promet i profesor Prometnog fakulteta Davor Brčić.
Planiranje prometa odvija se u Gradskom uredu za promet. Na pitanje zbog čega ne poštuju zakon, pravdaju se zastarjelim mjerama iz vremena Jugoslavije.
– Postojeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama donesen je 2008. godine, a mjesta su označena ranije. Otad smo poslali niz zahtjeva u Ministarstvo unutarnjih poslova za izmjenama. Nije logično da se ne smije parkirati s obje strane pješačkog prijelaza, nego iz smjera u kojem vozilo dolazi, navode iz ureda.
Međutim, ostaje činjenica da Grad naplaćuje parkiranje unatoč Zakonu.
Prebacuju odgovornost
– Ako takva mjesta postoje, molimo građane da nam dojave. Zagrebparkingu smo ranije bili javili da obriše nelegalna mjesta – rekli su nam u Gradskom uredu za promet pokušavajući prebaciti odgovornost na Zagrebparking čiji djelatnici svakodnevno kruže ulicama u potrazi za nepropisno parkiranim vozilima kojima će papreno naplatiti. Građanima kazne pišu prometni redari koje zapošljava Grad, no tko kažnjava lokalnu samoupravu?
– To čini inspekcija pri Ministarstvu unutarnjih poslova – kaže stručnjak Ivan Dadić. Odgovor je li MUP ikada kaznio Grad Zagreb, čekamo od srijede.
>>Još 50.000 mjesta, parkiranje žele naplaćivati i ispred svake zgrade!
>>Istražili smo: Parkirališta sve kraća i uža, a auti veći
Ovo je zalosno i jadno, da ide djete preko te zebre iz te strane od kuda je snimljeno vozac kao u ovom plavom autu puno prekasno ce uociti to djete i to samo jer je to parkirno mjesto do zebrere ilegalno , a zato zna se tko bi u tom slucaju odgovarao, takvim postupcima cinimo nas grad provincijskim i zaostalim, kraj svih tih podzemnih garaza.