Kako bi na jednom mjestu imali pregled eventualnih budućih promjena oko gradske komunalne infrastrukture poput cesta, javnih parkirališta i zelenih površina, garaža, groblja i slično, gradska uprava planira uspostaviti jedinstvenu evidenciju za područje cijelog Zagreba.
Prema nacrtu prijedloga gradske odluke koji je na savjetovanju s javnošću do 17. kolovoza, izradit će se baza podataka koja će pružati sve informacije o raznim dijelovima komunalne infrastrukture, uključujući i lokacije javne rasvjete, krematorije, tramvajske pruge te garaže i okretišta za javni prijevoz.
Novouspostavljena baza imat će, piše u prijedlogu dokumenta, podatke o komunalnoj infrastrukturi kao i zemljišnoknjižnoj te katastarskoj čestici na kojoj se nalazi, a dostupne će biti i informacije o tome tko je njezin vlasnik te tko njome upravlja.
Moći će se vidjeti i jesu li za tu cestu ili drugu sličnu javnu površinu izdane dozvole za uređenje ili gradnju, a pratit će se i sve promjene oko eventualnih neriješenih imovinsko-pravnih odnosa. Posebna pažnja pridat će se tome da sve informacije budu redovno usklađene s podacima iz zemljišnih knjiga i katastra. Bude li potrebna izrada posebnih geodetskih elaborata kako bi stanje na papiru bilo u skladu s onim na terenu, i to će se učiniti. "Svaka promjena o stanju pojedine komunalne infrastrukture evidentira se u jedinstvenoj evidenciji", stoji također u dokumentu.
Kako su objasnili u Gradu, evidencija se radi u skladu sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu koji propisuje da je svaka jedinica lokalne samouprave mora imati i voditi, a već su je izradili i drugi hrvatski gradovi i općine, poput Vele Luke, Vira i Đakova. Što se točno smatra komunalnom infrastrukturom također je propisano istim zakonom, a kako vodovodne i kanalizacijske cijevi ondje po njegovim odredbama ne spadaju, one neće biti uključene ni u planiranu gradsku evidenciju.
VEZANI ČLANCI:
•