Građanski odgoj i obrazovanje u zagrebačke škole uvodi se od drugog polugodišta nadolazeće školske godine. O tome su ama na konferenciji za novinare govorili danas Ivan Račan i Tanja Djaković u ime SDP-a, te Marina Ivandić i Damir Bakić u ime Možemo! i Zagreb je NAŠ!.
- Građanski odbor i obrazovanje su jedan od najvažnijih elemenata našeg obrazovnog programa jer to je teren za pripremu naših učenika za preuzimanje svjesne i odgovorne uloge u društvu, za prepoznavanje javnog dobra, solidarnost, uočavanje društvenih problema i njihovo rješavanje - rekao je u početku Damir Bakić.
Građanski odgoj kao pilot projekt planira se uvesti od idućeg polugodišta u nekoliko zagrebačkih škola i to kao izvannastavnu aktivnost. U prvom polugodištu namjeravaju vrijeme posvetiti pripremi tog projekta.
- Prošlogodišnji program ima manjkavosti, taj dokument planiramo unaprijediti. Moramo donijeti kurikulume u suradnji s ekspertima. Namjeravamo provesti odgovarajuća osposobljavanja i edukaciju nastavnika. Odabrane teme i metode kanimo testirati u odabranim školama u drugom polugodištu ove školske godine. Proces će koordinirati novo povjerenstvo koje će odabrati gradonačelnik - rekao je Bakić. Planiraju početi graditi mrežu nastavnika koji će u budućnosti provoditi taj program.
Nakon provedbe pilot projekta, od 2022./2023. školske godine planiraju građanski odgoj uvesti u sve zagrebačke škole.
- Važno nam je ujednačavanje kvalitete rada u zagrebačkim školama. Želimo da se oslobodi veliki potencijal koji postoji u našim školama kod učitelja i kod učenika. Krenuli smo ispitivanjem interesa u školama, no dalje idemo vrlo oprezno, postupno, temeljito i za to nam treba nešto vremena kako bi 2022. mogli krenuti s provjerenim materijalima i kako bi kvalitetno iskomunicirali važnost građanskog odgoja koji planiramo uvesti 2022. u školama - rekla je SDP-ova Tanja Djaković.
- Naša je namjera da ove školske godine ide kao pilot projekt u neke škole, a iduće godine u sve škole, ako to bude moguće. dali smo školama rok još 14 dana da se odazovu i iskažu svoj interes. Svjesni smo da ovaj trenutak možda nije optimalan, da su nastavnici, učenici i roditelji iscrpljeni s ova tri polugodišta nastave u uvjetima pandemije te da u Zagrebu dio škola funkcionira u nefunkcionalnim prostorima - kaže Bakić.
Kaže da je ključno u prvom polugodištu donijeti kurikulume, selektirati teme i nastavne metode koje će onda testirati u drugom polugodištu. Ističe kako je građanski nadideološko pitanje i istinska vrijednost društva.
- Htio bih otkloniti svaki pokušaj ideologizacije tog pitanja - kazao je.
Kako je to moguce bez od9brenja ministarstva obrazovanja. Zadatak lokalne uprave u skolama treba biti u poboljsanju uvjeta za rad a ne nastava.