U sanaciju ide i najmlađi zagrebački most

Hitno treba spriječiti propadanje konstrukcije Domovinskog mosta

Zagreb: Nogostup i biciklistička staza na Domovinskom mostu prepune su kvrga
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
1/4
14.08.2020.
u 10:35

Začepljeni su i slivnici što onemogućuje odvodnju sa središnjeg pojasa, pješačka staza ispucala je od slijeganja donjih slojeva konstrukcije, a i asfalt je u lošem stanju

Nakon što je utvrđeno da su zagrebački mostovi u lošem stanju i da im je potrebna sanacija te nakon što je prva faza sanacije Mosta slobode završena, ovih dana počeli su radovi i na Mostu mladosti, a uskoro bi trebala početi obnova i najmlađeg zagrebačkog mosta. Grad Zagreb objavio je javno nadmetanje za radove na izvanrednom održavanju Domovinskog mosta procijenjene vrijednosti 12 milijuna kuna bez PDV-a.

Samo nužna rasvjeta

Domovinski most pušten je u promet 2007., sagradila ga je Industrogradnja, no već je u takvom stanju da zahtijeva ozbiljnu sanaciju. Kako se navodi u izvedbenom projektu sanacije tog mosta koji je izradila tvrtka Urbane ideje, osim sanacije mjesta prodora zatega kroz konstrukciju, od otvaranja mosta za promet do danas nisu izvođeni drugi radovi. No, most je i prije nego što je stavljen u funkciju bio na meti lopova. Tako se navodi da su u fazi do otvorenja otuđeni metalni dijelovi (poput ploča i poklopaca šahtova, a kasnije je devastirana i otuđena kompletna elektroinstalacija odnosno osvjetljenje ograde i unutrašnja instalacija te kontrolni centar rasvjete i protuprovalni sustav.

Video: Postavljanje nadstrešnice na tržnici u Španskom

Nužni metalni dijelovi su ponovno ugrađeni, a od elektroinstalacija obnovljena je samo rasvjeta upornjačkih prostorija i srednjeg sanduka radi nužnog održavanja magistralnog kanalizacijskog cjevovoda koji njime prolazi. Stručnjaci iz Urbanih ideja utvrdili su, među ostalim, na prometnim površinama mosta nečistoće i raslinje uzduž rubnih dijelova cijelom duljinom mosta što uzrokuje zadržavanje vode. Uz to su začepljeni i slivnici te je onemogućena odvodnja sa središnjeg pojasa, voda se zadržava u zoni sidrenja zatega što dugoročno, upozoravaju, može imati nepovoljan utjecaj na trajnost betona. U zoni pilona i sidrenja zatega sanirani dijelovi su u lošem stanju. Na prometnim površinama pješačko-biciklističke staze lijevani asfalt je u lošem stanju, vidljiva su gusta i jaka klobučenja po cijeloj duljini mosta, a na prilazima mostu pješačka je staza ispucala od slijeganja donjih slojeva konstrukcije. Za pješačku ogradu je, primjerice, utvrđena korozija na spoju dvaju različitih metala.

Na slivnicima i revizijskim oknima uočena su oštećenja poput korozije, a slivnici na cijelom mostu su djelomično ili potpuno začepljeni zbog neodržavanja. Na rasvjeti mosta i protuprovalnom sustavu utvrđeno je da su instalacije rasvjete potpuno devastirane kao i protuprovalni sustav, a naknadno je za potrebe održavanja kanalizacije obnovljen samo alarmni sustav u upornjačkim prostorijama. Vanjska središnja rasvjeta je povremeno djelomično u funkciji, reflektorska rasvjeta na pilonima ne radi, a crvena sigurnosna svjetla na devijatorima nisu u funkciji. U izvedbenom projektu navodi se da će sanacijski radovi na Domovinskom mostu obuhvatiti one dijelove odnosno elemente mosta za koje je tijekom obrade podataka sa specijalističkog pregleda i istražnih radova utvrđeno da ih je potrebno sanirati, odnosno zaštititi u što kraćem roku, kako bi se spriječilo daljnje propadanje konstrukcije te time i povećanje troškova održavanja. Tako će se sanirati procurivanje na mjestima prodora zatega kroz rasponsku konstrukciju.

Opasan prodor vode

Navodi se da sanacija koja je provedena na tim mjestima 2012. nije uspjela riješiti problem procurivanja, tako da je tijekom pregleda uočeno daljnje vlaženje i curenje vode. Na pilonima su vidljive mrežaste pukotine. Ispitivanjem svojstava betona te vjerojatnosti pojave korozije armature, utvrđeno je da dosad nije došlo do ugrožavanja svojstava betona i armature. No zbog prevencije je potrebno betonske površine oprati vodom pod visokim tlakom te ih premazati zaštitnim hidrofobnim sredstvom. Pukotine koje se nalaze u podnim pločama upornjaka injektirat će se dvokomponentnom epoksidnom smolom. Stručnjaci iz Urbanih ideja navode i da je trenutačno stanje pješačkih hodnika takvo da upućuje na skori nastanak degradacije betona koji se nalazi ispod lijevanog asfalta, koji je mjestimično izrazito isklobučan i oštećen. Taj problem treba što prije riješiti jer, upozoravaju stručnjaci, zbog oštećenja sloja lijevanog asfalta dolazi do prodora vode s otopljenim štetnim tvarima na slojeve hidroizolacije i ako se taj problem ignorira, doći će i do vlaženja betonske konstrukcije i visokih koncentracija štetnih tvari koje uzrokuju koroziju armature i propadanje betona. U sklopu sanacije Domovinskog mosta među ostalim obnovit će se i antikorozivna zaštita ograda te će se injektirati pukotine u konstrukciji u zoni zatega. 

Ključne riječi

Komentara 30

ZA
zagi101
10:48 14.08.2020.

most je blizu naselja jedne manjine koja se bavi skupljanjem sekundarnih sirovina. dobro da nisu ogradu poskidali

GE
geler203
11:08 14.08.2020.

Zbog toga bi glave trebale padati.

ST
stefj
12:02 14.08.2020.

Evo nešto posla za kumove, a sigurno se veseli i Kajtazijeva ekipa jer će biti opet sirovina... Kako su to sa sakupljačima sekundarnih sirovina riješili i Slovenci i Talijani i Francuzi, pa i Srbi. Jednostavno su ih sve pokupili i otpremili.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije