HŽ Infrastruktura ulaže milijune, vandali ruše

Huligani uništavaju stajališta još dok traje njihova obnova

25.09.2015., Zagreb - Devastirana zeljeznicka stanica Gajnice.  Photo: Tomislav MIletic/PIXSELL
28.09.2015.
u 13:42

Većina dizala u pothodniku nažalost služe vandalima za obavljanje nužde

Nove pločice na stubištu, oličeni zidovi, obojene peronske sjedalice i kiosk putničke blagajne, uređeno peronsko dizalo te dijelovi nadstrešnice, popravljena odvodnja u pothodniku... novo ruho željezničkog stajališta Čulinec nedavno je ugodno iznenadilo putnike koji se kreću jednom od najfrekventnijih postaja Zagreba i Zagrebačke županije. Radovi vrijedni 78 tisuća kuna još nisu gotovi, pa se planira i popravak nadstrešnice i dizala za invalide.

Putnici zgranuti izgledom

No već nakon nekoliko dana grafiti su se ponovno pojavili na zidovima, stolcima i kućici u kojoj se prodaju karte. Šarati može bilo tko od 1600 putnika koliko ih dnevno onuda prolazi. Za nekoliko mjeseci, slažu se putnici koje smo tamo zatekli, očekuju isto stanje kao i prije obnove.

- Bilo je sve puno grafita, stube su uništene... Najgore izgledaju pothodnici - kaže učenica Poljoprivredne škole Laura Filipčić (16). Poštar Ivan Zoričić (27) dodaje kako mu grafiti uglavnom ne smetaju, pogotovo ako su lijepi.

- No kad netko napiše "Volim te, Maja!" preko cijelog zida, to je zaista nepotrebno - kaže Zoričić. U HŽ Infrastrukturi kažu da na cijelom zagrebačkom području vandali stalno uništavaju nova i preuređena stajališta.

- Problem je isti na svim stajalištima od Podsuseda do Sesveta, a posljednjih mjeseci intenzivno uništavaju i nova stajališta Buzin i Trnava - kažu u HŽ Infrastrukturi te dodaju da su prije službenog puštanja u promet novog stajališta Buzin vrijednog više od 12 milijuna kuna morali uložiti još 26 tisuća kuna kako bi uklonili posljedice huliganstva. Prva na meti vandala su dizala, zbog čega često budu u kvaru. No bez obzira na to, HŽ Infrastruktura uskoro će popraviti dizala u Vrapču i Gajnicama. Liftove na tim postajama, pak, prolaznici gotovo nikad nisu vidjeli da rade.

Nema ukidanja stajališta

- Koliko je novca ulupano u te liftove, a sada služe isključivo za obavljanje nužde. U svakom slučaju, ne održavaju ih kako bi trebali - kaže ekonomistica Dijana Jandroković (53) koju smo sreli u Gajnicama. Satovi na peronu u Vrapču uopće ne služe svrsi.

- Ne znam rade li jer su toliko zašarani da se to ne može vidjeti - kaže Martina Juraković Hrsan (38), dipl. ing. prometa. No tamo barem postoji čekaonica, ističe trgovkinja Željka Pranjić (47) dodajući kako stajalište na Kustošiji i Brdovcu, kojima prolazi svakodnevno, nemaju ni nadstrešnicu. Njih bi na svim stanicama, kaže 17-godišnja Petra Duspara, učenica Gimnazije Lucijana Vranjanina, trebalo barem zagraditi kako za kiše i lošeg vremena kiša ne bi padala po putnicima. Stajalište Gajnice dnevno koristi 2400 putnika, a Vrapče njih 2800. No HŽ Infrastruktura ne planira ukidati nijedno stajalište u zagrebačkom prstenu jer, kako kažu, 70 posto novčanog prometa odvija se u zagrebačkom prstenu.

Komentara 17

DU
Deleted user
14:53 28.09.2015.

Grafiteri naprave sve "po svom" (bhudali drago šareno!) - nemojte ni slučajno pomisliti da i oni ne investiraju, pogledajte cijene spray doza u trgovinama boja i lakova. Divite im se, oni baš to traže - kad zašaraju i sat na želj. postaji da se uopće ne može vidjeti koliko je sati... Cijeli grad zašaran, turisti se ne mogu čudom načuditi kako i zašto, dok su naši iz policije i kom. redarstva puni razumijevanja jer i oni su... ono iz prve izreke. Drugog objašnjenja nema!

TR
Trnjanec
14:01 28.09.2015.

A gdje su policijska vozila u ophodnji? Što uopće policija radi?

BU
bubimima
14:54 28.09.2015.

Liftovi u Gajnicama i Vrapču?! Bilo bi im pametnije da ugrade lift na Glavnom kolodvoru gdje dolazi najveći broj putnika, gdje dolaze putnici sa prtljagom, putnici iz Europe gdje nema glavnog kolodvora bez lifta. Da i ne govorim o putovanju vlakom osoba s otežanim kretanjem. A valjda bi lift na Gl.kolodvoru bio više očuvan nego liftovi po periferiji gdje nema noćnih vlakova. Ili barem da ugrade pokretne stepenice do perona. Ne znam tko smišlja ovako "pametne" investicije.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije