IPAK ZADOVOLJAN ROTOROM

Husinec se provozao rotorom: Rotor je siguran, no nerealno je voziti 40 kroz tunel

Obnovljeni rotor u Remetincu pušten u promet
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
1/8
26.01.2020.
u 20:05

Ograničenje bi u tunelima, prema njegovu mišljenju, trebalo biti 60 kilometara na sat, a kada je vrijeme stabilno, može i 80.

Bio sam skeptičan kada su počeli radovi jer se činilo da ih neće dovršiti do roka, a ni napraviti “kak spada”. No sad sam ugodno iznenađen jer su doista pedantno odrađeni, kružni je tok pregledan i siguran – dojmovi su to sudskog vještaka za promet Gorana Husineca s kojim smo se među prvima provozali novim rotorom Remetinec. Proteklih je 13 mjeseci, podsjetimo, trajala njegova rekonstrukcija, a sa završetkom prve faze radova vozače su na najvećem zagrebačkom kružnom toku dočekali i noviteti poput petog nadvožnjaka, dvaju tunela i triju semafora na samom prstenu.

Ako može u Njemačkoj...

No vozi se njime “glatko”, a jedino što bi moglo stvoriti probleme, istaknuo je Husinec, jest ograničenje brzine od 40 kilometara na sat koje je zadano kod ulaska u tunele.

– Nerealno je, čak i opasno voziti 40, ali pravila se moraju poštovati. Na izlazu je policija postavila i radar kako bi provjerila pridržavaju li se vozači novih normi – objasnio je.

Ograničenje bi u tunelima, prema njegovu mišljenju, trebalo biti 60 kilometara na sat, a kada je vrijeme stabilno, može i 80. No zadanih 40, kazao je na puštanju u promet prve uporabne cjeline rotora voditelj projekta rekonstrukcije Goran Radić, privremena je mjera zbog radova na tramvajskoj pruzi te biciklističkim i pješačkim stazama koji će trajati još nekoliko mjeseci. Neslužbeno smo pak doznali da će potom ograničenje na ulazima u tunele biti 60 kilometara na sat.

– Tom će se brzinom već stvoriti bolji protok. A mogla bi bez problema biti i 70 kilometara na sat – uzvratio je Husinec.

Što se tiče semafora, kazao je kako ih smatra ključnim jer bi trebali povećati sigurnost prometa. Na tri je točke unutar prstena na koje su postavljeni, naime, preglednost s desne strane za vozače veoma loša.

– Stoga se i nije moglo drukčije napraviti. U nekim gradovima u Njemačkoj postoje slični kružni tokovi s gotovo istom signalizacijom pa, ako kod njih funkcionira, moralo bi i kod nas. Ljudima će trebati neko vrijeme da se prilagode, ali budući da je vertikalna signalizacija pregledna, a tlocrtna čitka i uredna, brzo će sve “pohvatati” – rekao je Husinec.

Dobro je i to što se vozači, ako koje skretanje i promaše, mogu brzo i jednostavno vratiti na pravi put, samo trebaju pratiti srednji trak i paziti kod prestrojavanja, dok je za tunele, odnosno podvožnjake koji spajaju Aveniju Dubrovnik i Jadransku, ustvrdio da su pun pogodak jer će se većina prometa odvijati kroz njih te će se tako rasteretiti prsten.

– Ispod zemlje, kroz tunelske cijevi, spustit će se od 50 do 55 posto prometa – istaknuo je gradonačelnik Milan Bandić.

No predviđanja da će se rekonstrukcija jedne od najvažnijih “žila kucavica” metropole pokazati dostatnim trajnim rješenjem, kazao je Husinec, potvrdit će se ili demantirati tek kad promet bude gušći.

– Treba pričekati da se grad napuni, da se ljudi vrate sa skijanja i da se novi kružni tok počne češće koristiti pa ćemo tada vidjeti kako će doista funkcionirati. Zasad ne bi trebalo biti komplikacija, ne očekujem gužve i prometne kolapse jer nema nikakvih prepreka koje bi to izazvale – rekao je sudski vještak koji je na remetinečkome rotoru, prisjetio se, odradio više od 200 očevida, katkad i po tri u jednom danu.

Upozorio je također kako bi neke privremene prometne pravce uvedene tijekom rekonstrukcije bilo dobro zadržati kako vozači koji žive na tom području ne bi ni morali ulaziti u kružni tok.

– To je, primjerice, ovaj pravac koji vodi kroz Kajzericu, odnosno cesta koja ide paralelno sa Savskim nasipom – objasnio je.

Zamijetio je i nedostatak znaka za maksimalnu visinu vozila na nadvožnjaku prije ulaska na rotor s Avenije Dubrovnik te kazao kako bi se i bukobrani mogli produžiti za koji metar.

Čekaju se tramvaji

Vrijednost je projekta, podsjetimo, 331,7 milijuna kuna, od kojih je iz državnog proračuna “stiglo” 48,1 milijuna, iz gradske se blagajne izdvojilo 10,8 milijuna, a ostatak od 272,8 milijuna sufinanciran je iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Iskorišteno je za rekonstrukcije 40.000 kubika betona, od čega je 28.000 “otišlo” na tunele koji su dugi po 280 metara. Asfalta je na prometnicama oko 86.000 kvadrata u tri sloja, a armature u rotoru oko 5,5 milijuna kilograma.

Remetinečkim kružnim tokom ponovono voze i ZET-ovi autobusi, uključujući liniju 607 koja je zamjena za tramvaje. A oni bi se trebali vratiti po završetku druge faze rekonstrukcije, odnosno radova na tramvajskim tračnicama, biciklističkim i pješačkim stazama te uređenju okoliša, što se najavljuje do početka svibnja.

Ključne riječi

Komentara 60

Avatar comandante
comandante
09:59 26.01.2020.

40 oganičenje!!!i radar. Ma bravo genijalci, jeli to radjeno za bicikle, romobile? Pa napraviti ćete gužvu tamo, cirkus, 3 trake a 40 oganičenje!

PE
PetrusManus
10:31 26.01.2020.

Šuftovi stave 40 i pišu kazne, trena još oguliti narod d se mogu kupovati kuće i vikendice.

ST
stefj
10:25 26.01.2020.

Ma naravno da je 40 km/h i radar. Uhljebi su gladni i treba masovno pisati kazne za punjenje proračuna...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije