Moderne poslovno-stambene zgrade uz stare zapuštene lokacije – u Reljkovićevoj pokraj tvornice Kamensko, u Branimirovoj kraj tvornice Nade Dimić te obnova same tvornice Gorica pokraj Kvatrića – vizije su učenika V. gimnazije.
Rezultati su to novog inovativnog pristupa obrazovanju, a V. gimnazija za taj je veliki projekt, pod nazivom "Afirmativna nastava i inovativno učenje i poučavanje u gimnazijama u sklopu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira" (IPAQ PETA), još prije 18 mjeseci dobila novac od Europske unije.
Osmislili i izložbu
Više od 440 tisuća eura iskoristili su kako bi razvili novih 14 kurikuluma za prirodoslovne gimnazije. U sklopu sedam potprojekata učili su i matematiku, sociologiju, povijest, jezike, biologiju, geografiju... No s jednom važnom razlikom – teoriju koju su dobili unutar tih osnovnih predmeta spojili su, istražili te potom primijenili ne bi li došli do konkretnog rezultata. Upravo tako nastale su skice mogućih i potencijalnih zgrada na mjestu danas zapuštenih lokacija. Učenici su u sklopu potprojekta "Urbanih interpolacija" tako povezali sadržaje humanističkih znanosti, umjetnosti i stranih jezika, na terenu obišli zgrade arhitekata koji su obilježili zagrebački urbanizam, proveli ankete među stanarima zgrada i osmislili kako uljepšati zapuštene dijelove.
– Iz tog je potprojekta nastala i izložba koju smo smjestili u podrumu škole. No ona predstavlja čitav projekt IPAQ PETA. Može se pogledati radnim danima od 10 do 19 sati. Potrebno je samo javiti se na portu – rekla je Sanja Vrhovec Vučemilović, profesorica engleskog jezika, koja je vodila potprojekt "Urbanih interpolacija". Da su učenici odradili dobar posao, složio se i arhitekt Marijan Hržić.
– Tražili su odgovore na neka od najsloženijih urbanističko arhitektonskih pitanja – ukazao je Hržić na nimalo lak zadatak.
Radilo 1100 učenika
Osim tog dijela projekta, učenici su, primjerice, mogli na terenu naučiti kako proučavati botaniku, ornitologiju, geologiju, speleologiju, i to u sklopu potprojekta "Istraživanje i rekreacija u prirodi".
Ili u sklopu potprojekta "Nastavne metode u biologiji i kemiji" naučiti na koji način analizirati vodu, što znači zdrava prehrana, vidjeti kako izgleda mozak pod mikroskopom... Na projektu IPAQ PETA radilo je 1100 učenika, no uz V. gimnaziju, koja je nositelj, sudjelovala je i Gimnazija Vukovar, Gimnazija Metković, Srednja škola Pakrac, Srednja škola Lovre Montija Knin i PMF. Oko dvjesto nastavnika prošlo je i različite razine obuke.
– Cilj je bio napraviti korak prema modernijoj i suvremenijoj školi, vjerujem da smo ga ispunili – rekao je ravnatelj Petar Mladinić.
Trebalo je tu temu obraditi bolje, dublje. Zanimljiva nastava vam je dragi moji najobičnija glupost. Nastavu zanimljivom mora učiniti i prosječan učitelj, a ostalo je na učeniku. Motivacija, to je pitanje. A motivacija je stvar funkcioniranja društva. Sad je pitanje hoće li ti učenici biti na inauguraciji ili se moraju baviti kriminalom? Motivacija nula! Sve mi to djeluje kao Potemkinova sela! Ma jesu. I da, nisu te škole dobile od EUa već od svih nas. Hrvatska najprije uplati 400 milijuna eura članarine da bi EU birokrati potpomagali Potemkinova sela. Pa dok sve ne otiđe dođavola. Rumunjska i Bugarska su dugo u EU i koja im je korist?