Prvo su bili ljutiti jer nisu dobili baš nikakvu obavijest ni o početku, ni o opsegu, ni o trajanju radova. Sada pak ironično dodaju da im je baš svejedno jer što će im uopće plan kada ga se nitko ionako ne drži i on baš ništa ne znači.
Stanovnici Primorske ulice ogorčeni su jer već gotovo četiri mjeseca žive u pijesku i prašini te uz buku bagera i radnih strojeva. To je već pola mjeseca više od očekivanog s obzirom na to da su radovi trebali biti završeni još 2. kolovoza. No, kraja ni danas nema na vidiku, zaglušujući zvuk bušilice i dalje budi stanare za dobro jutro, a padanje po šljunku i preskakanje rupa im je svakodnevica.
Nisu nas ni obavijestili
– Pogledajte ulicu, ima oko 350 metara, a oni je popravljaju još od početka svibnja. Pa je li to normalno? – kaže ljutita Suzana Kušanić koja radi u frizerskom salonu u Primorskoj te svaki dan gleda kako radnici konstantno nešto raskopavaju, pa opet zakopavaju, pa opet raskopavaju...
– Ulicom se uopće ne može hodati. Nama su mušterije padale kada su dolazile i na kraju su ljudi jednostavno odustali. Promet nam je pao za više od 90 posto, zato ću tražiti odštetu od Grada – ističe Suzana Kušanić te dodaje da su posebice očajni stanari koji u prolazu dobacuju da će valjda biti gotovo do Božića.
– Sad kad imamo ovaj šljunčani nogostup još je dobro. Do neki dan preskakali smo preko dasaka tako da stariji ljudi i oni koji voze bebe u kolicima uopće nisu mogli van. Svi se mi slažemo da ulicu treba urediti, ali ovo nije dobar način. Koordinacija je jako loša, a informiranje stanara još gore – kaže pak Nikola Tadić, koji živi u zgradi na broju 7. Upozorava i da je velik problem to što mnogi u Primorskoj imaju dvorišta s garažama do kojih sada ne mogu.
– I mislite da se Grad ikako pobrinuo da nam negdje osigura parkiralište? Naravno da nije, već se mjesecima snalazimo kako znamo, plaćamo skupe mjesečne karte, a mjesto nigdje ne možemo naći – dodaje Tadić te prepričava kako su nekim susjedima automobili skoro “ostali zarobljeni” u dvorištu s obzirom na to da nikad nisu dobili obavijest da će se išta raditi. U šali domeće da je jedino pozitivno to što sada ne moraju daleko šetati pse, već se istrče ispred kuće na pijesku. Ipak, nadaju se da neće to još tako dugo i da će se Grad držati barem novog roka koji je dao – 4. rujna. A da će uskoro biti gotovi s poslom, nadaju se i radnici koji kažu da su u završnoj fazi te da sve kasni iz jednostavnog razloga.
– Premalo je ljudi. Nas je ovdje znalo biti po četvero, evo tek nam je ovaj tjedan došla ispomoć i sad nas je malo više – objašnjavaju.
Kako doznajemo, tijekom radova smanjena je širina nogostupa i planira se drukčije parkiranje, ali veće promjene u regulaciji prometa neće biti.
Ne izgleda baš bajno
– Raditi se mora, ali mora se i planirati, nije red otvoriti sto gradilišta ljeti i onda ništa ne završiti, mučiti ljude i sve “sfušati” u zadnji čas. Bude li se tako radilo, bolje da se ne radi – zaključuje pak ljutiti umirovljenik Jozo Babić kojeg smo sreli na križanju Savske, Jukićeve i Vodnikove. Ondje su radovi trebali biti gotovi do 24. srpnja, zatim je rok pomaknut na 28. kolovoza. Ipak, situacija ne izgleda baš bajno pa građani zaključuju da se ne bi baš kladili ni u taj novi datum. Dodaju da im najviše smeta što gradilište izgleda poprilično pusto.
– Treba imati razumijevanja prema radnicima, ali prvo je bilo prevruće, a sad pak padne nekoliko kapi kiše i opet ništa. Tako nikad neće biti gotovo – zaključuju prolaznici.
Rokovi su već dvaput produljeni i u Jurišićevoj, gdje tramvaji još ne voze, no to ne sprečava otvaranje novih gradilišta. Ovog se tjedna kopalo u Ilici, od Svetog Duha do Ulice Črnomerec, gdje bi radovi danas trebali biti gotovi. Još se radi i rotor na križanju Bukovačke, Petrove i Ulice Prilesje, koji bi prema najavama gradonačelnika Milana Bandića trebao biti otvoren 31. kolovoza.
Od većih se prometnica kopa i u Zagrebačkoj, Maksimirskoj te Frankopanskoj, a jučer su otvoreni i radovi na sanaciji sjevernog kolnika Vukovarske ulice od Heinzelove do Donjih Svetica u vrijednosti od oko 500 tisuća kuna. Pritom je Ante Todorić, voditelj podružnice Zagrebačkih cesta, rekao da se idućeg tjedna planiraju radovi i u Držićevoj. Uz sve manje sanacije, Zagrebačke ceste tako svakog dana imaju od 80 do 100 lokacija na kojima se radi.
I neka se kopa. Neka sve vječno i istovremeno bude raskopano jer to, na radost dijela građanstva jednakog misaonog dosega, daje sliku marljivosti i sveopćeg napretka. Na žalost, oni koji se tome vesele i banalno hvale prekoračene rokove, loše planiranje i sve što je povezano s obožavanjem svega što proizlazi iz osoba velikih vođa (u ovom slučaju Bandića), ne mogu razumjeti da se sve to može izvoditi i na drugi način. Oni koji ne žive u Zagrebu, a htjeli bi da i u njihovim gradićima stvari funkcioniraju jednako kao ovdje i pritom žale što Bandić nije njihov gradonačelnik, trabali bi malo razmisliti o veličini godišnjeg proračuna svog grada naspram zagrebačkog. Kada dobro promisle, shvatit će da bi s količinom novaca kojim raspolaže Zagreb, i prosječni srednjoškolac na mjestu gradonačelnika mogao "graditi i stvarati", posebice "davati drugima". Koliko planski, financijski optimalno, mudro i stručno, druga je stvar. U Zagrebu ne bitno drukčije nego sada. Konačna istina će na nekim primjerima svjetlo dana ugledati tijekom sudskih procesa protiv Bandića & Co. U ime Republike Hrvatske. Toliko o raskopanom Zagrebu.