Dok u nekim dijelovima Zagreba godinama čekaju da im se postavi asfalt i uvede osnovna komunalna infrastruktura kako bi im prostor u kojem žive zaista izgledao urbano, Gorščica, posljednja ulica prije ulaska u Park prirode Medvednica, visoko u gradskoj četvrti Podsljeme, dobila je sloj asfalta.
Posljednja od šest kuća u toj ulici, koja je na početku ovogodišnje sezone građevinskih radova odrađena prema programu održavanja nerazvrstanih cesta, pripada Robertu Ljutiću, neslužbenom tjelesnom čuvaru Milana Bandića i zamjeniku šefa kabineta gradonačelnika, iako susjedi Ljutićevu drvenu rezidenciju, sagrađenu prije godinu dana, nazivaju "Bandićevom vikendicom".
– Već deset godina obećavaju da će nam provući 100 metara kanalizacije i za to se nema novca, a za asfaltiranje do Bandićeve vikendice se ima – kaže jedan od razočaranih susjeda u susjednoj ulici, Površnici, iz koje se ulazi u Gorščicu.
Pitanje prioriteta
Cijena je asfaltiranja jedva tristotinjak metara duge ceste 200 tisuća kuna, potvrdili su iz Zagrebačkih cesta, a zašto je ova ulica došla na vrh popisa, nisu znali objasnili.
– Makadamske ceste stavljaju se na listu prioriteta ovisno o izgrađenosti i dinamici gradnje komunalne infrastrukture, odnosno vode, odvodnje i plina – poručuju iz ZC-a.
Netko je bio razuman
Prošlogodišnje provlačenje 150 metara cjevovoda i sanacija prometnice Gorščice nakon radova, prema planu malih komunalnih akcija, stajali su 141 tisuću kuna, ali za veće zahvate novca ipak nema.
– U iduće dvije do tri godine sigurno neće biti radova na kanalizaciji i plinu, ni u toj ulici ni u obližnjim. Ne raspolaže se s dovoljno novca – potvrdio je predsjednik Gradske četvrti Podsljeme Drago Topolovec, koji je vrlo zadovoljan asfaltiranjem Gorščice.
– Netko je razuman donio odluku o asfaltiranju makadamskih cesta, a sad kad je došao novi šef na čelo Zagrebačkih cesta, odluka se konačno provodi – kaže Topolovec.
Riječ je, inače, o preporuci Ureda za graditeljstvo, kako bi se uštedio novac, objašnjava Davor Jelavić, pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju i graditeljstvo.
– Ako je održavanje makadama skuplje od asfaltiranja, tražili smo da se ceste presvuku tankim slojem asfalta. Ovogodišnji plan održavanja još uvijek nije donesen u Skupštini, ali radovi su počeli, jer kada bi sve stalo, u gradu se ništa ne bi radilo. Zagrebačke ceste same određuju što će se prvo asfaltirati – objašnjava Jelavić.
Banda lopova - bajiću kaj čekaš?!