Nedostaje mu, kaže, uhvatiti vremena da se popne na Sljeme, a nema ga više ni za jutarnje vježbanje u teretani. Kampanja se ozbiljno zahuktava pa mu dan, objašnjava Davor Bernardić, kandidat platforme Servus Zagreb za čelnika metropole, često nema početka ni kraja. I nije on novajlija u ovoj utrci, već se jednom borio za prvu gradsku fotelju, a sada su mu, ističe, aduti konkretni planovi i rješenja za zagrebačke probleme.
– Mi smo jedini koji idemo s čistom projektnom pričom, ne fokusiramo se toliko na aktualnog gradonačelnika Tomislava Tomaševića. Spominjem ga kada moram ukazati na određene stvari koje ne valjaju, a najviše mu zamjeram laži – govori. Projektna priča pak usmjerena je na sedam strateških pothvata koji obuhvaćaju ključne teme važne za razvoj grada, promet, stanovanje, ekologiju i podršku poduzetnicima.
Tako je "Grad na Savi" projekt kojim planira renaturalizirati rijeku i stvoriti novu stambenu zonu, a "Jedan ured za sve" cilja olakšati život poduzetnicima i obrtnicima time što će papirologiju rješavati na jednom mjestu. "Priuštivo stanovanje" uključuje gradnju objekata s kvadratima za najam i prodaju po kontroliranim cijenama, i to u Španskom, Branovečini i Podbrežju, a "Cug u krug" je vizija gradske željeznice koja bi išla od Glavnog kolodvora preko Čulinca, Resnika i Kozari boka pa sve do Dugava, Sloboštine i Svete Klare te Trnskog, Kajzerice i Knežije natrag do centra. Dođe li na vlast, usto bi podizao domove za starije osobe, problem smeća riješio bi spalionicom i zatvaranjem Jakuševca, a prometne gužve smanjio infrastrukturnim zahvatima poput denivelacije ključnih križanja i gradnje mostova.
A sve to, uvjeren je, može realizirati jer uz sebe ima konkretan tim. Kandidati za dogradonačelničke funkcije, doduše, još nisu određeni, ali bit će to, naglašava, jaka imena, a u platformi Servus Zagreb okupio je niz stručnjaka iz raznih područja. Za promet je, primjerice, zadužen Stanislav Frančišković-Bilinski, viši znanstveni suradnik Instituta Ruđer Bošković, a za graditeljstvo Željko Uhlir, državni tajnik u resornom ministarstvu.
Stručnjak za zaštitu okoliša Mirko Budiša bavi se gospodarenjem otpada i zelenim politikama, čelnica gradskog HSLS-a Gabriela Bošnjak stanovanjem i mladima, a predsjednik Hrvatskog inženjerskog saveza Zdravko Jurčec renaturalizacijom Save. Sportski dio tima čine boksačica Ivana Habazin, bivši vaterpolist Ratko Štritof i nekadašnji rukometaš Vlado Šola, a podržavaju ga i HNS, Socijaldemokrati te nezavisna lista Dine Dogan, koja je isprva i sama najavljivala da će u utrku za gradonačelničku funkciju.
Kampanju su pak nazvali "Zagrebačko proljeće", temelje joj je, ističe Bernardić, postavljao gotovo dvije godine, a bitku za metropolu vodi iz stožera u Andrašecovoj, smještenog u prostorijama Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja. Vizualno se oslanja na prepoznatljive zagrebačke motive, plavu boju i pozdrav servus, pri čemu je slovo v istaknuto u dva prsta kao simbol za pobjedu, a neki su zamijetili i da ih podsjeća na kampanju HDZ-ova kandidata za splitskoga gradonačelnika Vice Mihanovića na prošlim izborima.
Uvelike je usmjerena na digitalne platforme, ali Bernardić na TikToku nastoji biti ne samo prisutan nego i viralan. Pojavljivao se, primjerice, s plinskom maskom kako bi upozorio na zagađen zrak, u gumenim čizmama gacao po Savi kako bi podsjetio da zapadni Jarunski most još nije izgrađen, a kako bi dočarao koliko se dugo stoji u kolonama na gradskim cestama, snimao se u autu u kojemu je čekajući u gužvi uspio pojesti burek, naučiti francuski, pročitati novine, odspavati, pa i pronaći papire.
U osmišljavanju sadržaja, kaže, pomaže mu cijeli tim, a ima i "content creatora", no često upravo on dobije neku ideju pa je tako napisao i službenu pjesmu kampanje. "Pozdravljam te, servus, grade moj. I kojim god putem da ide ovaj život moj, zauvijek bit ću tu i bit ću tvoj", poručuju stihovi.
– Nastala je pred kraj prošloga ljeta. Htio sam napisati pjesmu o Zagrebu pa rekoh, ako bude dobra, može se koristiti i za kampanju. I tako je na kraju ispalo – objašnjava. Prvotna je ideja bila, dodaje, da zvuči poput pjesama koje izvode Zaprešić Boysi, ali svidjela mu se demo snimka koju je napravio Baby Dooks, a potom je dogovoreno da "himnu Zagrebu", kako je naziva, izvedu Lermi i Kiki Rahimovski. Do kraja kampanje pak, među ostalim, fokusirat će se i na obilazak kvartova. – Treba vidjeti što ljudima treba i kakav grad žele njegovi stanovnici – zaključuje Davor Bernardić.