Što su napravili u 10 dana?

Kako funkcionira nova garnitura? Trojac je stalno zajedno. Dolenec radi iznutra, Korlaet je operativac

Zagreb: Tomislav Tomašević preuzeo dužnost gradonačelnika
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/5
17.06.2021.
u 16:33

Gradonačelnik je stalno na sastancima ili zatvoren u ured sa svojim zamjenicima, redovito komunicira tek s jednim ili dva pročelnika

Bicikl i tramvaj, a službeni auto samo kad neće stići zbog protokola, ali što manje. Tako je gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio da će ići na posao, a svog se obećanja, barem po pitanju prijevoza, i drži. Na prošlotjedni sastanak s premijerom Andrejem Plenkovićem dovezao ga je vozač, natrag je do zgrade Gradske uprave pješačio. Službenim je autom stigao i u ponedjeljak na otvaranje radova na Domovinskom mostu, a na 96. rođendan Zoološkog vrta dovezla ga je supruga Iva. Deset je dana prošlo otkako je novi gradonačelnik preuzeo vlast, a mi smo odlučili rekonstruirati kako su ih on i njegovi zamjenici proveli.

A javni natječaj?

Kritičari bi mu prigovorili da je barem obećanje vezano uz prijevozno sredstvo održao, budući da je rekao i da će članove uprave gradskih poduzeća birati na javnom natječaju, iako ih na to zakon ne obvezuje, pa je onda početkom tjedna izabrao djelomičan sastav uprave i Nadzornog odbora Zagrebačkog holdinga. Opravdao se da je to zato što na dugu od 305 milijuna treba početi raditi odmah, a novi predsjednik i član uprave Nikola Vuković i Ante Samodol ljudi su koji dobro poznaju sustav, budući da su u megatvrtki već radili. Sam Tomašević, rekao je jučer, ne smatra da je prekršio predizborno obećanje, već da su učinili ono što je bilo nužno u trenutačnoj situaciji.

Holding i Grad Zagreb su sustav spojenih posuda. Sve ono što je financijski loše u Holdingu izravno se odnosi na Grad i obrnuto. Zato smo zaključili da moramo brzo djelovati i povukli smo potez koji smo povukli. Dobili smo mandat da rješavamo probleme i to je, smatramo, bilo najodgovornije u ovoj situaciji – rekao je gradonačelnik, koji se neki dan ponovno sastao s ministrom graditeljstva Darkom Horvatom zbog ubrzanja obnove Zagreba.

A kako izgleda njegovo radno vrijeme kad nije na terenu – na otvaranjima festivala, novih objekata i radova, obilježavanju obljetnica? U Gradskoj upravi kažu da je stalno na sastancima ili zatvoren u ured sa svojim zamjenicima Danijelom Dolenec i Lukom Korlaetom, redovito komunicira samo s jednim ili dva “stara” pročelnika, među ostalim i s Andreom Šulentić, šeficom Stručne službe gradonačelnika.

– Njih troje uvijek su zajedno – kažu neslužbeno u Gradskoj upravi.

Na protokolarne obveze, dakle, idu ili Tomašević ili Korlaet, a Dolenec je zamjenica koja uglavnom radi “iznutra”, bez pretjeranog izlaganja javnosti.

– Prema tome kako su se postavili, vidi se da će Danijela Dolenec biti kreator javnih politika, a da će glavni gradski operativac biti Luka Korlaet – kaže politički analitičar Davor Gjenero.

Drugim riječima, rade ono za što ih je Tomašević zadužio kad ih je predstavio kao svoje zamjenike. “Buntovna politologinja”, kako su nazvali Dolenec, zadužena je za reorganizaciju administracije, a fokus arhitekta Korlaeta bit će u najvećem dijelu obnova Zagreba.

Reorganizacija ureda

Dolenec ima, doduše, još jednu funkciju, načelnice Stožera civilne zaštite, što je jedan od prvih poteza koji je Tomašević povukao čim je preuzeo vlast. S ciljem ušteda dosad je usto najavio da će poništiti natječaj za nabavu 151 automobila vrijedan 4,5 milijuna kuna te obustavio javnu nabavu, a od pročelnika zatražio da predlože smanjenje rashoda u svom resoru. No i da se tu pribroji i restrukturiranje, odnosno smanjivanje broja ureda s 27 na 15, smatraju neki financijski stručnjaci upućeni u rad Gradske uprave, dugovi će se umanjiti za jako mali postotak.

VIDEO Tomašević pomogao ženi koja se onesvijestila: “Prišao je da joj pomogne, a prvo je došao sanitetski prijevoz”

Komentara 29

Avatar OEF-Adminov neuspjeh br.198
OEF-Adminov neuspjeh br.198
18:51 17.06.2021.

Nek mi netko objasni kakav je to natjecaj za nabavu 151 automobila (!) koji vrijedi 4,5 milijuna kuna (!!) ... To bi znacilo da jedan automobil u prosjeku vrijedi cca 29.800 kn. Šta kupuju... polovne Wartburge i Trabante..? Valjda je mislio 4,5 milijuna eura...

ST
stefj
18:57 17.06.2021.

Ne znam što rade, ali već građani osjećaju njihovo djelovanje... Od kad se sjećam, prvi puta nije odvezen biootpad, kanta i dalje puna, kamion nije prošao ulicom.,, Danas sam bio na cijepljenju, organizacija katastrofa, a do neki dan je sve išlo ko podmazano. Više redovi nemaju oznaku vremenskog prozora, ako dođete 2 sata prerano ili sat prekasno, samo stanete u red. Odmah red sve veći i veći, skoro od ulaza na Velesajam do INAine zgrade... Prava uravnilovka, svi na hrpu, pa ajde. Baš u stilu redova nekada za kavu i deterdžent... Evo, te konkretne stvari sam primijetio, a ovo sve su prazne priče. Ne zaboravimo, ovo je tek početak... Vidjet ćete, kada krenu osnivati javne tvrtke, kao što su obećali, broj uhljeba samo će se povećati, troškovi će samo rasti... Nekako mi se čini Venezuela sve bliža i to već nakon tjedan dana...

Avatar Ivan Grozni
Ivan Grozni
17:42 17.06.2021.

Jel naplata valjanja po ulicama i trgovima počela ?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije