Tehnička dokumentacija je u izradi ili će se početi izrađivati, zatim treba ishoditi građevinsku dozvolu, a nakon toga će početi radovi na rekonstrukcijama – unificirani i po špranci pisani odgovori Grada stižu za ama baš svaki pothodnik na Aveniji Dubrovnik. Oni su derutni, rampe ne rade, ljudi cestu od šest traka pretrčavaju ili se njome pokušavaju prevesti u invalidskim kolicima, a da je nekoga od odgovornih posebno za to briga, baš se i ne čini.
Dva kilometra lutrije
Na stanje prolaza ispod zemlje upozorio je ponovno jučer i SDP-ov skupštinski zastupnik Matej Mišić, koji je o problemu prije četiri mjeseca već u gradskom parlamentu ispitao gradonačelnika Milana Bandića. Nikakve konkretne odgovore o tome kad će proraditi rampe na pothodnicima te kad kreće njihova obnova tad od prvog čovjeka grada nije dobio, ali ga je zato dočekala poduža litanija o tome kako gradonačelnik ima u Utrini punicu, kojoj namirnice ne donosi nitko drugi nego on sam, i to u Mercedesu.
– Da vas malo fasciniram. Dvjesto metara od tržnice Utrine stanuje moja punica, a ja kao dobar zet svaku subotu odem njoj odnijeti s placa s Mercedesom što joj treba. Ja imam punicu najbolju na svijetu. Ona nije baš za brzi hod, ali ja to odradim – pojasnio je tada Mateju Mišiću gradonačelnik, a zastupnik se toga prisjetio jučer, napomenuvši da bi volio da nije bio u pravu kad je tada upozorio da će netko na Aveniji Dubrovnik nastradati. A upravo to dogodilo se prošlog tjedna, nakon što je na stariju gospođu naletio automobil.
– Druga je to tragedija u dvije godine sa smrtnim posljedicama. Rampe na pothodnicima moraju biti prioritet jer ne radi ni jedna na potezu od Avenue Malla do HG Spota, što su otprilike dva kilometra – napomenuo je Mišić, pa dodao kako to prisiljava osobe s invaliditetom, mame s kolicima, trudnice te umirovljenike da cestu probaju pretrčati jer se u pothodnike fizički jednostavno ne mogu spustiti. A nije da se nema što obaviti, kaže SDP-ovac, pa ističe kako su na tom potezu Avenije Dubrovnik tržnice, pošte, porezna i banke, sve što je ljudima nužno za svakodnevno funkcioniranje.
Čeka se od lani
Do ustanova koje im trebaju Zagrepčani koji ne mogu hodati stubama i dalje će, čini se, morati preko prometne avenije. Jer za pothodnike Velesajam-Siget i Trnsko, kažu u Gradu, tek je jučer raspisana javna nabava za izradu tehničke dokumentacije kako bi se “osigurala pristupačnost osobama s invalidnošću”, dok je za pothodnik u Sopotu natječaj objavljen dan prije. Predlažu se podizne platforme u zatvorenom oknu, odnosno svojevrsna dizala koja bi mogli koristiti svi, a ne, kao dosad, oni koji za rampe imaju ključeve.
Nakon izrade tehničke dokumentacije, objašnjavaju nam u Gradu, morat će se još ishoditi građevinska dozvola, a tek onda i planirati potrebna sredstva za izvođenje radova. Izrada dokumentacije dogovorena je već za pothodnike kod Utrine i Savskog Gaja, a za onaj kod SR Njemačke papiri su gotovi te se čeka početak radova. Čeka se još tamo otprilike od studenog prošle godine, kad su najavljene rekonstrukcije svih pothodnika koji bi trebali imati, između ostalog, stube od granita, zidove otporne na šaranje te, naravno, nove platforme za osobe s invalidnošću. Međutim, po procjenama u Gradu ispravni neće biti još barem pola godine.
Obnova pothodnika u Stenjevcu stala je zbog nailaska na podzemne kabele
Radovi na rekonstrukciji pothodnika najavljeni su prije gotovo godinu dana, a oni koji su i započeli, već su obustavljeni. Kako objašnjavaju iz Grada, rekonstrukcija pothodnika Stenjevec, koji se nalazi na Aleji grada Bologne između Samoborske i Gospodske, morala se zaustaviti jer su “nađeni srednjenaponskih i niskonaponskih vodovi”.
– S obzirom na novonastalu situaciju naručena je izrada izmjene i dopune glavnog projekta te će se ishoditi izmjena građevinske dozvole – objasnili su.
Pogledajte i video obnove rotora:
Sto ce im pothodnici, pa imaju fontane. Nemere i jedno i drugo!