Dio centra Zagreba uskoro će postati pješačka zona, potvrdio je to jutros zagrebački dogradonačelnik Luka Korlaet. Rekao je to i danas na redovnoj tjednoj konferenciji za novinare, a o tome je podrobno govorio iz za Radio Sljeme.
Završetak radova na dijelu stare Vlaške, između Draškovićeve i Palmotićeve ulice, planira se za 28. svibnja u podne. Zatvara se automobilski promet, a doći će i do pomicanja parkirališnih mjesta. No, objašnjava Korlaet, ostaje prostor pristupačan za interventna vozila, dostavu i za stanare. Desetak mjesta će se ukinuti.
– Do sada se promet u gradu projektirao isključivo iz fokusa automobila, a s tim treba prestati. Grad pripada svima, ne samo autima – objasnio je zamjenik gradonačelnika. Iz Grada se nadaju da će pretvaranjem stare Vlaške u pješačku zonu doći do promjene navika
građana te da će Zagrepčani više pješačiti i koristiti javni prijevoz. Grad će postaviti klupe i štandove gdje će obrtnici moći predstaviti svoje proizvode.
Ovu odluku podržalo je Vijeće gradske četvrti Donji Grad i gradska uprava. Za otvorenje pješačke zone stare Vlaške sprema se koncert, a djeca iz tri obližnje škole dobit će priliku crtanja po pločniku u čemu će im asistirati ulični umjetnici. U planu za pješačku zonu je tako i i istočni dio Masarykove ulice, od Preradovićeve do Gundulićeve, te zapadni dio, sve do Hrvatskog narodnog kazališta. Ipak, potrebno je dodatno raditi na tom planu.
Kako mislite da koristimo javni prijevoz? Bus kojim idem na posao mjesečno se ne pojavi u prosjeku 4-5 puta. ZET nema službenu aplikaciju, kažu da "rade na tome"! Javnim prijevozom, za udaljenost od oko 5 km, mi trebao gotovo jednako kao i pješice. Javni prijevoz sucks! Ne znam kad će diplomiranim aktivistima doći iz gluteusa maximusa u glavu (je to li to uopće moguće?) da je javni prijevoz u Zagrebu spor i neučinkovit. A to kako izgledaju svi tramvaji, osim novih, je žalosno spominjati - kao vlakovi podzemne u Bronxu ili onim čudnovatim predgrađima Pariza. Zbog toga se vozim automobilom i nemam namjeru to mijenjati.