Velika buka tramvaja na koju se građani, nastanjeni u središtu grada, sve češće žale, problem je koji su prepoznali i u ZET-u. Osim životnog komfora, pada i vrijednost nekretnina. Toj temi Dubravko Baričević, v.d. direktora ZET-a, odlučio je posvetiti posebnu pažnju.
Desetogodišnji plan
– Imamo veliku mrežu (116 kilometara, op.a.) i, na žalost, ne održavamo pruge u rokovima kako su to zamislili projektanti. Bio bih zadovoljan da do 2015. godine dođemo do “nekakvog nultog stanja s prugama”, koje bi se svakih pet godina temeljito rekonstruirale – rekao je Baričević o “desetogodišnjem planu”.
– Gornji dio Frankopanske ulice od ‘91. godine nije moderniziran, a neki dijelovi pruga u Novom Zagrebu su iz 1986.?! Po njima su prešli milijuni vozila i milijuni tona. Svake dvije godine treba promijeniti gumene uloške, pa svake tri godine zaliti reške. Ne može se nešto koristiti dok se potpuno ne uništi – opisao je Baričević dosadašnje zapostavljanje održavanja pruga.
Vibracije koje prodiru i do naših dnevnih boravaka direktor najveće Holdingove podružnice smatra velikim problemom koji se može riješiti samo redovitim, skupim održavanjem.
Krive su i Zagrebačke ceste
– Logično je da nastaju vibracije, tramvaji su teški. Kada se gume ne mijenjaju na vrijeme, one se stvrdnu i izazivaju kontraefekt, tramvaji se počinju tresti. To je sve uzročno-posljedično vezano i mi smo svjesni tog problema. Nismo zapustili pruge, no napori su nedostatni – odlučan je bio Baričević, koji napominje da su za održavanje raskrižja i skretanja tramvaja, koja su najkritičnija mjesta, odgovorne i Zagrebačke ceste.
– Nikako se ne smiju zanemariti ni poteškoće koje se javljaju i zbog automobilskog prometa. Nismo mi Zagrebačke ceste, dio odgovornosti trebaju i oni snositi. Oni nas moraju podupirati – kazao je direktor.
– U ovoj smo godini uložili oko 10 milijuna kuna u održavanje pruga, a u zadnje tri negdje oko 80 milijuna. To nisu mala sredstva i ne bježimo od toga da moramo snositi odgovornost za obnavljanje frekventnih raskrižja, no modernizacija pruga bit će skuplja i od novih tramvaja – zaključio je Baričević, svjestan da će uspjeh ovisiti i o novim tehnologijama.
– Tražimo nove tehnologije, no mislim da bismo bitan dio mogli riješiti sami redovitim održavanjem. To već ublažava buku i vibracije. Nedopustivo je da se pruge obnavljaju tek svakih 20 godina.
svi pješke recesija je a bandiću treba lova ovi iz centra prodajte horvatinčiću i selite u žumberak u prirodu tam nema stresa niti buke al morate malo kopat