Promet

Modernizacija pruga jedan je od ZET-ovih prioriteta

zet
Foto: VL
1/3
15.07.2010.
u 12:36

Za obnovu zastarjelih pruga, starih i do 30 godina, potrebno je više novca nego za nabavu niskopodnih tramvaja.

Velika buka tramvaja na koju se građani, nastanjeni u središtu grada, sve češće žale, problem je koji su prepoznali i u ZET-u. Osim životnog komfora, pada i vrijednost nekretnina. Toj temi Dubravko Baričević, v.d. direktora ZET-a, odlučio je posvetiti posebnu pažnju.

Desetogodišnji plan

– Imamo veliku mrežu (116 kilometara, op.a.) i, na žalost, ne održavamo pruge u rokovima kako su to zamislili projektanti. Bio bih zadovoljan da do 2015. godine dođemo do “nekakvog nultog stanja s prugama”, koje bi se svakih pet godina temeljito rekonstruirale – rekao je Baričević o “desetogodišnjem planu”.

– Gornji dio Frankopanske ulice od ‘91. godine nije moderniziran, a neki dijelovi pruga u Novom Zagrebu su iz 1986.?! Po njima su prešli milijuni vozila i milijuni tona. Svake dvije godine treba promijeniti gumene uloške, pa svake tri godine zaliti reške. Ne može se nešto koristiti dok se potpuno ne uništi – opisao je Baričević dosadašnje zapostavljanje održavanja pruga.

Vibracije koje prodiru i do naših dnevnih boravaka direktor najveće Holdingove podružnice smatra velikim problemom koji se može riješiti samo redovitim, skupim održavanjem.

Krive su i Zagrebačke ceste

– Logično je da nastaju vibracije, tramvaji su teški. Kada se gume ne mijenjaju na vrijeme, one se stvrdnu i izazivaju kontraefekt, tramvaji se počinju tresti. To je sve uzročno-posljedično vezano i mi smo svjesni tog problema. Nismo zapustili pruge, no napori su nedostatni – odlučan je bio Baričević, koji napominje da su za održavanje raskrižja i skretanja tramvaja, koja su najkritičnija mjesta, odgovorne i Zagrebačke ceste.

– Nikako se ne smiju zanemariti ni poteškoće koje se javljaju i zbog automobilskog prometa. Nismo mi Zagrebačke ceste, dio odgovornosti trebaju i oni snositi. Oni nas moraju podupirati – kazao je direktor.

– U ovoj smo godini uložili oko 10 milijuna kuna u održavanje pruga, a u zadnje tri negdje oko 80 milijuna. To nisu mala sredstva i ne bježimo od toga da moramo snositi odgovornost za obnavljanje frekventnih raskrižja, no modernizacija pruga bit će skuplja i od novih tramvaja – zaključio je Baričević, svjestan da će uspjeh ovisiti i o novim tehnologijama.

– Tražimo nove tehnologije, no mislim da bismo bitan dio mogli riješiti sami redovitim održavanjem. To već ublažava buku i vibracije. Nedopustivo je da se pruge obnavljaju tek svakih 20 godina.

Komentara 2

DU
Deleted user
15:07 16.07.2010.

svi pješke recesija je a bandiću treba lova ovi iz centra prodajte horvatinčiću i selite u žumberak u prirodu tam nema stresa niti buke al morate malo kopat

Avatar konkordsky
konkordsky
16:56 20.07.2010.

nije otkriveno ništa novo,nepoznato. što nam vrijede novi tramvaji kad imamo loše pruge. modernizacija ne prati svaki segment koji treba. prilično je skupo imati ovakav javni prijevoz kakav imamo. građani očekuju širenje tramvajske mreže a obnova se smatra pod normalnim. kad ćemo više moći u Travno,Špansko,Blato tramvajem? neki su obećavali spojiti Vukovarsku od Trešnjevačkog trga do Savske te spoj Ljubljanica - Horvaćanska, ovakvom dinamikom možda za deset godina.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije