darinko kosor:

Morat ćemo još rezati, ne na socijali ili zdravstvu. ZET-u treba ukinuti subvenciju

Darinko Kosor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
02.12.2014.
u 10:00

Danas je prijedlog proračuna Grada Zagreba za 2015. na prvom čitanju u Gradskoj skupštini, o čemu govori njen predsjednik

S predsjednikom Gradske skupštine Darinkom Kosorom, uoči današnje sjednice, razgovarali smo o prijedlogu gradskog proračuna.

::Koji je vaš stav o prijedlogu, koji su korisnici oštećeni i je li proračun realan?

Proračun je prije svega politički dokument. Što će se stvarno događati na prihodnoj i rashodnoj strani, pokazat će 2015. godina. Sada je sigurno da će Grad, zbog izmjena Zakona o porezu na dohodak, izgubiti barem 700 milijuna kuna. A sam proračun napravljen je tako da je manji u odnosu na 2014. za samo 450 milijuna kuna. Još sam prije 20 dana nacrt proračuna ocijenio optimističnim. Klub HSLS-a i HSS-a smatra da postoji još mogućnosti za uštedu, nekih stotinjak milijuna kuna. Uštede vidimo u prirodnom odljevu ljudi koji je na godišnjoj razini između tri i pet posto, u prosjeku četiri posto.

Ako bismo samo jedan manji broj ljudi koji odlaze zamjenjivali, recimo samo njih jedan posto, mogućnost je uštede za oko 45 milijuna kuna. Druga je mogućnost uštede na subvencijama. Primjerice, ZET je u 2014. u prvom polugodištu prikazao dobit od 20 milijuna kuna, sa subvencijama koje dobiva iz proračuna. Ako bi se nastavilo takvo pozitivno poslovanje ZET-a, onda bi se subvencije iz proračuna mogle smanjiti za još 20 do 40 milijuna kuna u 2015. godini.

::No znamo da to nije realno jer ZET ima kredite, leasing...

Tako je, ali ima i iskazanu dobit. Zašto bi prometno društvo imalo dobit? Za onoliko kolika je dobit trebala bi se smanjiti subvencija. Znači, pohvaljujem pozitivno poslovanje ZET-a, ali za visinu dobiti trebaju se smanjiti subvencije. I na kraju, svaki ured ima po meni nerealne iznose za promidžbu, informatiku, intelektualne usluge gdje se također mogu naći uštede između 10 i 20 milijuna kuna. Ovo namjerno govorim jer držim da će se proračun rebalansom morati još smanjivati, upravo na ovim stavkama, a ne ni slučajno na socijali, zdravstvu ili poticanju gospodarstva, obrta, poduzetništva i slično.

Pohvaljujem pozitivno poslovanje ZET-a, ali za visinu dobiti trebaju se smanjiti subvencije. I na kraju, svaki ured ima po meni nerealne iznose za promidžbu, informatiku, intelektualne usluge gdje se također mogu naći uštede između 10 i 20 milijuna kuna

::Dakle, podržat ćete proračun, ali očekujete rebalans?

Klub HSLS-HSS podržat će predloženi proračun. No očekujemo da će Grad u 2015. godini osigurati i puno veća sredstva iz fondova EU nego do sada.

::No upravo su budžeti za fondove EU rezani u proračunu?

To je prijedlog Gradskog ureda za fondove EU i ne bih ulazio u to, ali očekujem da ćemo, na tragu projekata koji su rađeni 2013. i 2014., u 2015. povući veća sredstva. Moramo povećati prihode, povući puno više sredstava iz fondova i naći još barem 150 milijuna kuna dodatnih ušteda u poslovanju.

::Hoće li se dizati cijene?

Učinit ćemo sve kako bi cijene komunalnih usluga ostale kakve jesu.

::Koje su zasluge vašeg kluba da nešto uđe u proračun, odnosno izađe?

U stvaranju ovog proračuna teško je bilo imati bilo kakav politički utjecaj jer je samo trebalo rezati. Prije svega to je ostavljeno pročelnicima ureda i gospodinu Kojiću koji su podnijeli najveći teret. U toj situaciji bilo bi neprimjereno da smo pokušali, kao partner, gurati bilo kakve svoje projekte.

::Koliko su točne informacije da je vaš favorit za upravu Holdinga Alen Gospočić, šef Zagrebačkih cesta?

To je samo jedna od laži koje organizirano kruže po gradskoj upravi i Zagrebačkom holdingu posljednjih dana. Gospodin Gospočić odlično obavlja svoj posao u Zagrebačkim cestama te, koliko znam, nije kandidat za upravu. Tko će biti izabran, odlučit će se na natječaju.

Komentara 3

Avatar Neanderthalac
Neanderthalac
11:45 02.12.2014.

Ali neće rezati na rodjama. To nikada.

KO
kontrasvegaisvakoga
11:42 02.12.2014.

ne treba zet-u ukidat subvencije iz jednostavnog razloga što je to javna potreba i ne smije bit ukidanja linija niti ičega što bi škodilo bilo kojem građaninu grada koji plaća najveći prirez u državi...treba protrest zet ali onako pošteno, rasturit uhljebe, kancelarijsku bandu, neviđenu količinu radnih mjesta koja služe samo da nekom daju plaću...e to treba učinit kosorko, onda ti neće trebat ukidat subvencije.

DU
Deleted user
19:03 03.12.2014.

ZET-u smanjiti subvencije. Dobro, Ali tada dopustite firmi da sama na tržištu određuje cijene, popuste, kategorije koje se voze besplatno i tak dalje. zdrava tržišna utakmica - kaj ne?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije