OK je na jedan dan, ali...

Možemo li iz centra Zagreba izbaciti aute?

22.09.2016., Zagreb - Uzi centar grada zatvoren je za promet zbog Europskog tjedna mobilnosti te dana bez automobila. Photo: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
23.09.2016.
u 17:30

Iako i mnogi pješaci drže da je zabrana vožnje u središtu grada utopijska, neki su zamijetili: Evo, Trst je to odavno napravio...

Ne može, ne može – odmahivao je prstom jučer policajac na križanju Boškovićeve i Zrinjevca vozaču koji je prema Trgu bana Jelačića želio proći automobilom. Užim centrom grada jučer se, u povodu Europskog dana bez automobila, nije vozilo, pa se glavnim gradskim trgom, Jurišićevom, Palmotićevom, Boškovićevom, Hebrangovom, Gundulićevom, dijelom Ilice, Mesničkom, Demetrovom, Ilirskim trgom i Radićevom moglo isključivo pješice i biciklom. Naravno, kao i proteklih godina, s iznimkama.

– Ne bismo baš smjeli, ali pustimo dostavna vozila, a i ljude koji moraju izići iz zatvorenih ulica jer su ondje dan prije ostali parkirani – objasnili su nam policajci koji su ceste “čuvali” od vozača te sami priznali kako je centar bez automobila u sadašnjim uvjetima utopijska ideja. Misle tako i prometni stručnjaci, koji se u načelu slažu s proširenjem zone bez automobila na ulice oko Jelačić placa, ali da bi se to moglo postići, objašnjavaju, potrebna su milijunska ulaganja u prometnu infrastrukturu po cijelome gradu.

Prepreka su – političari

– Centar bez automobila može, no da bi se to postiglo, treba promijeniti prometne tijekove. Najvažnije bi bilo izgraditi Jarunski most te nadvožnjak iznad Ranžirnog kolodvora, spojiti Aveniju Gojka Šuška s Mostom slobode i Goricu sa Zagrebom željeznicom te izdići željezničku prugu od Selske do Heinzelove – kazao je prometni stručnjak Željko Marušić. Dodao je da bi uz to trebalo napraviti u širem centru nekoliko velikih garaža te ondje vozačima, uz kupnju pokaza za tramvaj i autobuse, dopustiti besplatno parkiranje. Jedna takva garaža, istaknuo je, trebala bi se izgraditi na mjestu Bandićevih fontana jer je to idealna lokacija, u blizini centra, ali uz brze prometnice.

Prometni stručnjak Ivan Dadić također je kazao kako je trenutačno nemoguće zabraniti promet širim centrom. – To bi dugoročno trebalo napraviti, no mora se napraviti bolja poveznica između sjevera i juga grada, što se trenutačno odvija kroz Ulicu Ribnjak i Palmotićevu. Usto, ako bismo zatvorili promet centrom, kako bi se išlo do Gornjeg grada, gdje se nalaze sve državne institucije? Ne možemo zatvoriti promet građanima, a ostaviti političarima – rekao je Dadić. Naglasio je da bi za zatvaranje ulica u centru trebalo i denivelirati Slavonsku i Ljubljansku aveniju.

Sve je stvar navike

Osim prometnih stručnjaka, skeptični su u vezi sa zabranom prometa oko Trga bana Jelačića i sami Zagrepčani. – Vidite i sami, zatvorene su ulice, a ipak nisu potpuno. Želite li se prošetati sredinom Masarykove, i dalje ne možete a da vas ne udari taksi – objasnila je jučer umirovljenica Mirta Kišić, dok je Darko Selihar uvjeren da bi Zagreb postao pravim europskim gradom tek kad automobili ne bi više ometali pješake i bicikliste.

Uži centar Trsta, primjerice, odavno je zatvoren. Na početku su ljudi negodovali, ali s vremenom su se navikli. Dostava se obavlja noću, a želite li u sami centar, prošetat ćete se – rekao je Selihar te dodao kako se na zabranu jednostavno treba naviknuti. 

Komentara 17

TR
Trnjanec
18:40 23.09.2016.

Pa moglo bi se, ali Mikica čak planira ispod Trga napraviti garažu, tako da čim više automobila bude u centru. Fasciniraju automobili čovjeka, vjerojatno nije vidio nijedan sve dok nije došao u Zagreb. Isto kao i tekuću vodu, ergo - fontane.

MI
MikiPrdekana
19:16 23.09.2016.

Zagreb prvo treba izbaciti Bandica iz grada a onda ce sve ono moci biti realizirano.

TH
than
01:19 24.09.2016.

Da je bio plan izbaciti automobile ne bi se gradile garaze. Lako je izbaciti autobomile i uvesti pjesake i bicikliste, ali to ionako nitko ne zeli. Jednostavno vozio automobil ili bio pjesak ili biciklist sve je nedoreceno oko centra. Dok oko fontana, je sve lakse. Ima i automobila u dvije trake, a ima i za bicikliske i pjesake...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije