stajali u garaži

Na cestu napokon izlazi svih 60 autobusa na plin

plinska punionica
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
1/3
03.04.2013.
u 11:00

Dosad je velik broj autobusa stajao u garaži jer se nisu mogli svi dovoljno brzo napuniti

Zbog gradnje vlastite punionice, nakon nekoliko godina vožnje na “smjene” od jeseni će svih 60 ZET-ovih autobusa na plinski pogon biti na zagrebačkim prometnicama. Punionica će se sagraditi u sklopu postojeće dizelske u Podsusedu, a završetak radova očekuje se u kolovozu pa će od jeseni cijela flota ekološki prihvatljivijih i štedljivijih autobusa prevoziti Zagrepčane.

Kraći rok punjenja

Trenutačno se autobusi pune u punionici u vlasništvu Gradske plinare na Radničkoj cesti, a za jedno punjenje potrebno je čak 45 minuta. Nova punionica imat će veći kapacitet pa će se u jednom danu moći napuniti svih 60 autobusa. Za svaki autobus prosječno će trebati svega 4 minute. Upravo zbog dugotrajnog punjenja i malog kapaciteta u protekle četiri godine, otkako su autobusi kupljeni, svakodnevno njih najmanje trećina nije mogla biti korištena.

– Cijela investicija koštat će nas oko šest milijuna kuna. Pola novca potrošeno je na kupljenu opremu, a pola će otići na građevinske radove uređenja nove punionice – najavio je Dubravko Baričević, direktor ZET-a.

Inače, studiju uporabe prirodnog plina za vozila javnog prijevoza izradili su stručnjaci Instituta “Hrvoje Požar”, MUP-a i Zagrebačkog holdinga još 2006. godine nakon koje je pokrenuta i nabava novih autobusa. Ubrzo nakon njihove kupnje uvidjelo se da je punionica na Radničkoj nedostatna i da je potrebna nova. Nju je prvotno obećala sagraditi Ina od koje bi ZET kupovao plin onako kako to trenutačno čini od Gradske plinare. Nakon što je Ina odustala od posla, Holding ju je odlučio graditi sam. Prva su tri natječaja propala pa je Baričević zadovoljan što je ovaj konačno uspio.

– Gradnjom punionice konačno ćemo zatvoriti krug pa će se i investicija početi isplaćivati – kazao je Baričević dodajući da nije zanemariv ni ekološki doprinos.

ZET inače ima 430 autobusa prosječne starosti 6,8 godina. Od toga je 60 autobusa na plin (40 zglobnih i dvadesetak klasičnih), a svi su ostali na dizelska goriva.

Ušteda sa 40 na 17 posto

– U 2009., kad smo nabavili plinske autobuse, ušteda plina u odnosu na dizelsko gorivo bila je oko 40 posto. Povećanjem cijene plina u odnosu na cijenu dizelskog goriva ta je ušteda pala na oko 17 posto – kazao je Dubravko Biloš iz ZET-a. S obzirom na dužinu linija i broj prevaljenih kilometara, 60 posto autobusa mora puniti svaki dan, 30 posto svaki drugi i 5 posto svaki treći dan. ZET ima u planu nabaviti još 40 takvih autobusa.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije