Nakon što je, 2. studenog 1973., prva kolona vozila krenula preko 295 metara dugog i 36,5 metara širokog Mosta mladosti, s nestrpljenjem se čekao i dan kada će, preko tog mosta, krenuti i tramvajski promet. To se dogodilo upravo na današnji dan, 25. studenog 1979. godine.
Prije točno 44 godine, pred tisućama Zagrepčana, nova, tramvajska linija za Novi Zagreb svečano je otvorena u nedjelju, 25. studenog 1979., a dva dana ranije prvu, pokusnu vožnju na toj novoj, tramvajskoj liniji, svojim je objektivom zabilježio Večernjakovog foto-reporter, B. Kelemenić, čije su fotografije do danas sačuvane u našoj arhivi.
Okićen zastavicama i cvijećem, prvi je tramvaj prema Sopotu krenuo iz Dubrave, gdje je, upravo za potrebe te nove tramvajske linije, bila izgrađena i nova remiza. Na svojoj prvoj vožnji za Novi Zagreb, sedmica je u Sopot stigla po redu vožnje, točno u vrijeme predviđeno za početak glavne proslave.
„Današnji dan s pravom će biti istaknuto zabilježen u kronici rasta našeg grada“, rekao je tom prigodom, u svom govoru, Ivo Latin, tadašnji predsjednik Skupštine grada Zagreba. Istaknuto je tada da je prvi 'skok' tramvaja preko Save, ne samo događaj od velikog značenja za život stanovnika tog dijela grada, nego i jedan od dokaza solidarnosti svih Zagrepčana, koji su se opredijelili da se objekti i pruge grade iz viška zajma za ceste, tadašnje SR Hrvatske.
Vijest da je u promet puštena tramvajska linija za Novi Zagreb, zahvaljujući kojoj je prvi tramvaj 'preskočio' Savu, bila je udarna na naslovnici Večernjakova broja 6239, objavljenog 26. studenog 1979. koja je, s originalnim, foto-materijalom, pohranjena u Večernjakovoj arhivi.
Isprobajte arhivu Večernjeg lista
Vremenski stroj još nismo izumili, ali zato vrlo sličnu funkciju ima naša digitalna arhiva. Povijest Hrvatske i svijeta na jednom mjestu. U našoj bogatoj arhivi sva su novinska izdanja. Pogledajte što se dogodilo na vaš rođendan, kako je Zagreb izgledao prije...zabavite se i educirajte klikom ovdje: https://arhiva.vecernji.hr/
Danas je pak situacija drugačija, novozagrebački tramvajski prsten u posljednjih pet godina u funkciji nije bio čak tri, a nije i dalje i vjerojatno neće do kraja 2024. godine odnosno dok radovi na Jadranskom mostu koji su počeli pa zapeli konačno ne budu dovršeni, a most saniran.
S druge strane, nakon više od 40 godina otkako je pruga došla u Novi Zagreb najavljuje se njezino proširenje, doduše spominje se već 20 godina, a sljedeće godine bi trebala početi realizacija i gradnja pruge Sarajevskom ulicom od okretišta u Zapruđu do Ranžirnog kolodvora u Dugavama, odnosno dionica duga 2.2 kilometra.
E danas nema novih pruga u velebnoj članici EU i NATOa s čim počinje i završava HDZ.. Nula od države