– Laknulo nam je, ali ostajemo oprezni. Kad postupak legalizacije krene, bit ćemo potpuno mirni – komentiraju tako Trnjani činjenicu da je Skupština prihvatila donošenje Generalnog urbanističkog plana (GUP) koji predviđa promjenu namjene zemljišta na području njihova kvarta, koja će napokon omogućiti tamošnjim stanovnicima da legaliziraju svoje kuće.
Nismo odustajali
Više od sto obitelji tako će konačno mirno disati u vlastitim domovima, u kojima, uostalom, kako sami kažu, žive već više od pola stoljeća.
– Posljednje tri godine intenzivno smo se borili kako bi nas se uključilo u GUP, odnosno kako bi se područje na kojem su naše kuće iz javne pretvorilo u mješovitu namjenu – objasnio je Tome Kalcina, koji stanuje na južnoj strani Trnja, području na kojem zemljišta, podsjetimo, javnu namjenu imaju još otkako je krenula prvotna ideja razvitka Zagreba na Savi šezdesetih godina prošlog stoljeća. Kuće će na njihovim zemljištima Trnjanima sad konačno postati legalne, a u kvartu stanari su ponosni na činjenicu što su u svojim nastojanjima konačno uspjeli.
– Razni politikanti sad će si vjerojatno pripisivati zasluge, ali jedini smo mi ti koji čitavo vrijeme nismo odustajali. Sad samo trebamo još riješiti koridor Prisavlje i tamošnjih tridesetak kuća, onda ćemo svi biti mirni – istaknuli su Krešo Končić iz Vijeća Gradske četvrti te Nada Kolar iz Vijeća Mjesnog odbora Staro Trnje. Njima, a i Pavlu Mihociju, jednom od stanara na trasi, borba s birokracijom tek predstoji. Sjever i jug Trnja uskoro će biti legalni, a središnji dio kvarta posljednjih pedeset godina pojma nema što će se točno dogoditi s njima.
– Ljudi su sagradili kuće, a nakon toga odredilo se da će se graditi prometnica koja će ići od HRT-a na Prisavlju do Mosta mladosti. Na njoj je predviđen i most Bundek, a ona je trebala biti široka 37 metara, imati četiri automobilska traka, biciklističke staze te tramvajsku prugu – objasnio je vijećnik Krešo Končić te dodao kako je projekt napravljen prije pedeset godina, a otad rješavanje imovinskopravnih odnosa, odnosno otkup kuća koje su na predviđenoj trasi, samo se obećava. Svih tih obećanja dobro se sjeća Pavao Mihoci, koji na trasi buduće prometnice živi i danas jer, kako kaže, kuću prodati ne može jer nitko neće kupovati nešto što će se u budućnosti morati rušiti zbog ceste, a stanari posljednjih pedeset godine samo žive čekajući.
Borba ide dalje
– Ne smijemo, primjerice, ni zasaditi drvo, ruke su nam vezane u našem dvorištu – ispričao je Pavao Mihoci te dodao kako se trasa Prisavlje aktualizira svakih nekoliko godina. Lokacijsku dozvolu cesta je dobila prije 16 godina, a prije 13 iz Grada su im obećali da će se krenuti u rješavanje imovinskopravnih odnosa i u izradu parcelacijskog plana.
– Ništa se nije događalo, lokacijska je istekla pa su je ponovno izdali 2008. godine. Naravno, otad opet sve stoji, a mi ćemo valjda zauvijek biti jedini u gradu koji ne mogu legalizirati svoje kuće – objasnio je Mihoci, koji čuva sve dokumente i isječke iz novina u kojima se spominje buduća cesta na čijoj trasi leži njegova, a i kuće još trideset obitelji s Trnja. Zdanja su to od pedesetak kvadrata jer su se takve kuće gradile prije više od pola stoljeća, a proširiti ih se nije moglo jer su stanarima na cesti koja se planira posljednjih pedeset godina ruke vezane.
– Sretni smo zbog promjene GUP-a, ali mi se i dalje sad moramo boriti – složni su Trnjani.
Opet pitanje: tko je, kako i zašto poklonio HRT-u zemljište na planiranom produžetku ulice Prisavlje, a na kojem je HRT zatim sagradio privatni ograđeni parking? Svako malo ide priča o mojim Trnjanima, a nijedan članak, ali doslovce nijedan, ne potegne pitanje HRT-a. Koga okvirno zanima - na satelitskom pregledu Google Maps imate djelić parkinga. Snimke su stare; u međuvremenu se parking proširio za još 100 metara, do zavoja na Trnjanskoj strugi, a koja je trebala biti produžetak Prisavlja.