Na križanju Slavonske avenije i Čavićeve ulice 22. srpnja dogodila se
stravična prometna nesreća. Poginulo je tada dvoje radnika
Elektrokontakta. Nije bila prva u istim okolnostima.
Večernjakov prijedlog
Nesreća bi ostala tek jednokratna zabilješka u crnim kronikama da
Večernji list, potaknut čestim nesrećama na tom raskrižju, nije ponudio
rješenje i zatražio da ga se što prije primijeni. Bit prijedloga: dajte
vozačima koji skreću iz Slavonske ulijevo prema Servisnoj cesti
nekoliko sekundi sigurnog zelenog svjetla.
Nesreće su se na tom raskrižju događale jer su vozači skrećući ulijevo
bili prisiljeni napraviti prekršaj i proći kroz crveno ili riskirati
život te loviti “rupu” u brzoj koloni vozila na Slavonskoj iz suprotnog
smjera. Semafori su bili podešeni tako da zeleno za skretanje ulijevo
traje jednako dugo kao i onima koji se Slavonskom voze prema istoku.
Tko je poštovao prometna pravila, nije mogao skrenuti ulijevo.
Dan nakon spomenute nesreće i našega teksta kobno je križanje obišao i
gradonačelnik Milan Bandić. Obećao je tada rješenje i naredio Institutu
prometa i veza da prostudira regulacije toga križanja i ponudi
rješenje. Prema njemu podešeni su semafori i tako se vozi od 20.
listopada. U osnovi to je ono što smo predložili.
Naša mala inspekcija
Danas smo oko podne provjerili kako se ondje odvija promet.
Anketirani vozači su zadovoljni, a posebno je opširan bio jedan Dukatov
vozač koji više puta na dan onuda prođe.
Zamijetili smo i da na nekad kritično lijevo skretanje u špici kapne
otprillike po jedno vozilo na tri semaforska ciklusa. Pet sekundi
sasvim im je dovoljno. Nekad je južno od Slavonske avenije bilo više
industrijskih pogona kao što je TPK, na koje podsjeća još samo
spomenik. Na Servisnoj cesti samo je jedno skladište.
Vozači odahnuli, izgrednika malo
Naša dvosatna podnevna inspekcija pokazala je da se na Žitnjaku i u užurbanoj prometnoj špici s mnogo gospodarskih vozila na cesti promet odvija bez opasnosti. Na Slavonskoj se aveniji u svakom ciklusu na crvenom svjetlu napravi stotinjak metara kolone. To je više na dušu kapaciteta ceste kojoj nedostaje treći trak, a ne zbog novog semaforskog režima. Zamijetili smo da najnestrpljiviji prazni trak za skretanje u Servisnu cestu znaju iskoristiti da se proguraju, ali takvih je izgrednika malo.