Još dok su se kao klinci igrali tenkićima, Mario Jukić i Ante Strinić znali su da žele svoj hobi jednog dana pretvoriti u posao. Ideja o izradi tenkova na daljinsko upravljanje tada je, kažu, bila dječačka, no nakon godina obrazovanja na FER-u i FESB-u, fakultetima eletkrotehnike i računarstva, odnosno strojarstva i brodogradnje, okupili su ekipu i pokrenuli startup Iron Bull. I sad, ističu, imaju prvi u svijetu “pametni” tenk za gaming, repliku američkog M26 Pershinga.
Bolji od konkurencije
Lani je oduševio sudionike natjecanja i sajmova u Hrvatskoj i Las Vegasu, a početkom prosinca bili su i među najboljim timovima u programu Startup Factory koji organizira Zagrebački inovacijski centar.
– “Pametni” tenk ustvari vozi kao pravi uz videoprijenos u realnom vremenu, može ispaljivati projektile izuzetno visokom preciznošću, a opremljen je i sustavom za detekciju pogodaka pa igrači točno znaju koliko je u borbi “oštećen” i koliko ga još mogu koristiti prije nego što bude “uništen” – objašnjava Jukić, jedan od osnivača startupa.
Postoje mnogi svjetski proizvođači tenkova na daljinsko upravljanje, ali nitko, dodaje, nema ono što je igračima potrebno za odličan provod.
– Da bi tenk bio za gaming, treba zadovoljiti nekoliko osnovnih uvjeta. Mora se kretati, morate znati kamo “gleda”, mora imati sposobnost preciznog pucanja i prepoznavanja odakle je došao udarac i kamo je upućen. To trenutačno nigdje ne postoji. Jer ljudima ne treba tenk koji super vozi ako očajno puca, tada cijela borba nema smisla – ističe mladi poduzetnik.
A ekipa, napominje, ne staje samo na stvaranju tenkova, već planira urediti i igraonicu. Trebala se već otvoriti, ali se umiješala korona. Bit će u prostoru od oko 300 do 400 kvadrata, a najveći dio zauzimat će maketa grada koja će služiti kao bojno polje za tenkove, redom replike legenda iz Drugog svjetskog rata. Na popisu su, osim američkih Pershinga i nešto lakšeg Shermana, srednje teški njemački Perzing IV, Panther 5...
– Ako se netko ne razumije u tenkove, na našoj će stranici moći pročitati opis svakoga, od povijesti do njihove posebnosti u igri. U igraonici ih je maksimalno 16, a zainteresirani bi mogli unajmiti prostor, podijeliti se u dvije ekipe od osam članova i uživati – govori Jukić. Igraonicom bi upravljao poseban sustav koji bi se brinuo za sve, od online rezervacije termina do informacija koje se prikazuju na velikom zaslonu iznad arene.
Tenkovi na daljinski možda i zvuče kao dječja igra, priznaje Jukić, zbog čega neki projektu pristupaju sa skepsom, no iz poslovne perspektive, ističe, stvar je pun pogodak. Pa ekipa ozbiljno razmišlja i o svome mjestu na svjetskom tržištu.
Da je u Hrvatskoj teže, jest...
– Svijet gaminga najbrže je rastuća industrija, iako ljudi kod nas to još ne razumiju. Morali smo pokazati da naš poslovni model ima smisla. Nije baš zgodno izdvajati svoj novac, ali vjerujem da put prema nečemu dobrom mora biti teži i sad je puno zainteresiranih za našu ideju – kaže Jukić, koji se u njezinu realizaciju upustio još kao student. Plodnoga tla za poduzetništvo u nas ima, ali moglo bi biti i bolje. – Teže je nego drugdje, ali ide. Hrvatska ima potencijala među pametnim mladim ljudima – zaključio je.