Dva puta mjeri, jednom sijeci – staru narodnu koje su se ovih dana trebali pridržavati građevinski radnici u pothodnicima – ipak će još jednom morati utvrditi gradski čelnici.
Već su dopunjavali
Natječaji kojima se traže izvođači radova na sanaciji pothodnika u Savskom gaju, Središću i Trnskom raspisani su još početkom studenog, a nakon što su svakog mjeseca nekoliko puta dodatno objašnjavani zbog brojnih upita potencijalnih građevinara, jučer su – poništeni. U Gradu, kako sami objašnjavaju u odluci o poništenju, shvatili su da su troškovnik i pripadajuća tehnička dokumentacija “manjkavi i nedorađeni” pa će ih morati pisati iznova.
– U jednoj točki troškovnika navodi se da će se postavljati granit, a u drugoj da mora biti mramor. Izrađuju se ograde, ali nigdje ne postoji shema po kojoj bi se ona morala raditi. Rasvjetna tijela trebala bi se zaštititi, međutim, nigdje ne piše koji je tip te zaštite, odnosno što se točno treba postaviti na lampe – samo neka su to od pitanja koja su Gradu postavili potencijalni izvođači radova na tri pothodnika, za koja je krajnji rok za javljanje na natječaj bio upravo jučerašnji datum. A kako na samom početku njegova raspisivanja gotovo ništa nije bilo jasno, krajem veljače dopunjena je i dokumentacija o nabavi.
Ukupno za 4,5 milijuna
– Nije ni to baš pomoglo jer se brojke iz papira nisu slagale sa stanjem na terenu – objasnio nam je direktor jedne tvrtke koja se planirala javiti na gradski natječaj. Želio je ostati anoniman jer, nakon što Grad doradi troškovnik i dokumentaciju, posao pothodnika volio bi dobiti.
– Nije mi jasno kako se već krajem studenog, kad je pristiglo gotovo sto pitanja u vezi sva tri pothodnika, nije zaključilo da nešto s natječajem ne valja. Greške koje su radili stvarno su sulude – rekao je građevinar pa naveo da je Grad za površinu koju je trebalo ožbukati i obojiti u Savskom gaju napisao da ima 890 četvornih metara, a obilaskom je utvrđeno da je zapravo dvostruko veća. Utvrdili nisu ni, kaže nam sugovornik, koju podlogu žele na tlu pothodnika, koji se tip rampi treba postaviti, kao ni debljina bilo kojeg materijala koji se treba postavljati.
– Previše je popravaka bilo u pitanju, tako da je bolje da su se natječaji poništili. Ali bilo bi još bolje da ih Grad zna napisati isprve – kaže nam građevinar. Ono što će poništenje natječaja donijeti sigurno jest produljenje roka unutar kojeg će derutni pothodnici dobiti novi izgled. U najoptimističnijem scenariju, radovi na njima, vrijedni ukupno 4,5 milijuna kuna, početi bi mogli negdje na ljeto ili čak na jesen, iako se start radnih strojeva očekivao već idućeg mjeseca.
Pogledajte i novi rotor u Zagrebu:
Poništeni su iz dva razloga. Prvi, nije dobio onaj koji je trebao. Drugi, onaj tko je dobio nije dao odgovarajući postotak.