Zajednička akcija

Ni prijatelji nam više ne dolaze. Svi su živčani zbog pauka

\'gradska.....zagreb.....03.12.2008.  klaiceva ulica - pauk odnosi aute, ljudi, zagreb parking     Photo: Marko Lukunic/Vecernji list\'
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
1/3
23.10.2010.
u 12:00

Zagrebparking uvodi novi sustav: naplata u 87 sektora, besplatno parkiranje u Novom Zagrebu.

Za godišnju parking kartu od 9600 kuna gospodin Ivan tri mjeseca ne bi smio kupiti ni slanac... Da ne potroši ni kunu od plaće, taman bi toliko uštedio.

– Ni prijatelji nam ne dolaze, svi su našpanani i prate samo kad će doći komunalni redar – opisuje čitateljica, stanarka crvene parking zone. Upravo u istoj toj Ulici Ljudevita Posavskog svakodnevno kruže roditelji djece koja odlaze na vježbe u Suvag. Ne mogu biti parkirani koliko traju vježbe... Svakodnevica je to Zagrepčana i samo nekoliko od tisuća priča ljudi koji su se javili redakciji Večernjeg lista nakon što smo poručili Zagrebparkingu: Dosta je terora!

>>Razotkrijte "paukovu" mrežu na Facebooku

Dignuli svoj glas

I građani su dignuli svoj glas, a i odgovorni vide da više ne mogu stavljati ruke na uši. Natjerali smo ih na reakciju, no i konkretnu akciju.

– Koja je logika da je gotovo cijeli grad parking zona? Zar nije smisao parking zona da se rasterete ‘najugroženija’ mjesta, kao sam centar grada, a ne uvođenje harača i po cijeloj periferiji? – pita naš čitatelj Nikša Franceschi. Oporezuje li Zagrebparking život u Zagrebu, pitamo i mi Roberta Mišetu, direktora koji je nedavno naslijedio fotelju Mate Kraljevića. – Ne nameće vam ga Zagrebparking. Nameće vam Grad Zagreb i zagrebačka Skupština, a mi provodimo. Ne nameće vam prometni policajac, već Sabor koji je donio neki određeni zakon – odgovara direktor koji je nakon ustoličenja svoju premijeru u novinama imao kao član Facebook mrzitelja Zagrebparkinga... Što se tiče harača u periferiji, Mišeta odgovara: – Poslat ćemo prijedlog Gradu da se ukinu zone u Sigetu, a zatražit ćemo da se i na drukčiji način naplaćuje parking oko Velesajma. A čitateljici iz Ulice Ljudevita Posavskog možda je bolje da prijatelje počne privikavati na javni prijevoz... Naime, novi prijedlog sustava naplate novog direktora glasi:

– Sustav naplate podijeljen je u 87 sektora i možda bi stanar koji živi u jednom sektoru treba dobiti mogućnost parkiranja u prstenu oko tog sektora. Ako je on, na primjer, u Gundulićevoj i želi otići u Martićevu, onda, kao i svaki drugi građanin koji tamo želi parkirati, mora platiti za taj parking. Radijus u kojemu bi bilo dopušteno parkiranje nije definiran.

A kako će onda Zagrepčani znati gdje smiju, a gdje ne smiju parkirati? – Dobit će popis ulica u kojima će im biti omogućeno parkiranje – kaže Mišeta i najavljuje kako stanovnici/vlasnici crvenih parkirnih karata ne bi mogli besplatno parkirati u drugoj ili trećoj zoni.

Hoćete li ukinuti makar ovu najjeftiniju, treću zonu?

– Fokus mi je na prvoj i drugoj zoni. Treća ne žulja jer je cijena vrlo niska i ljudima je u fokusu centar grada – kaže Mišeta. A upravo u tom centru grada niz je nezadovoljnih i nesretnih, kako stanara tako i radnika, obrtnika... Njima direktor odgovara:

– Mislite li da je 4,25 kuna dnevno puno za mogućnost parkiranja po cijelom gradu?

A obrtnicima i tvrtkama:

– Cijena od 30 kuna dnevno za tvrtku koja obavlja gospodarsku djelatnost i koja ima mogućnost parkiranja u svim zonama mislim da nije puno.

Trudimo se...

– Živim u okolici Zagreba. Svakodnevno dolazim na posao u Zagreb. Javni prijevoz na mojoj relaciji je neadekvatan, tako da si uz desetak sati koje odradim teško mogu priuštiti još tri sata dnevno za putovanje – nastavlja priču spomenuti čitatelj Ivan. Za njegov i problem svih koji žive u okolici Zagreba i nužno im je parkiranje u naplatnim zonama Mišetu smo upitali hoće li im se omogućiti kupnja karte kako bi mogli dolaziti na posao.

– Potvrdan odgovor na to imao bi za posljedicu da je sav parking zakrčen. Cijela logika naplate parkinga i regulacija zona je da promet fluktuira, da ljudi odlaze i dolaze kako bi i drugi dobili mogućnost parkiranja – odgovara novi direktor i još jedanput poručuje da je on “tek došao i da već mora sudjelovati u donošenju teških odluka”.

– Da nema Zagrebparkinga, život bi bio zagorčen velikom dijelu građana. Ovako je grad pod nadzorom i trudimo se svima omogućiti parkiranje –- uvjerava Mišeta.

* Pozivamo čitatelje da svoja iskustva sa Zagrebparkingom, kao i mišljenja o mogućim rješenjima problema, iznesu na našoj stranici na Facebooku na tabu "Građani protiv Zagrebparkinga" te da se tako uključe u raspravu.

Komentara 67

OB
-obrisani-
12:40 26.10.2010.

Ubijte Bandića i muke če stati Prokleto komunističko govno Ubijte ga iz zasjede Neće biti očevidaca,ni svjedoka ,vjerujte

Avatar kos
kos
08:35 27.10.2010.

pa ste hvalili Banditića,,,,,,e sad ga imate,,,,,,,,............

DA
dahna
17:20 23.10.2010.

bravo ScubaFanatic sve potpisujem

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije