Oko 500 ZET-ovih mehaničara još nije naučilo servisirati nove niskopodne tramvaje koji su od Končara kupljeni između 2005. i 2010.
Iako je jedna od stavki ugovora potpisanog za održavanje nakon isteka dvogodišnjeg jamstva za svaki tramvaj bila i da će Končar educirati radnike ZET-a kako bi sami mogli preuzeti brigu o svom voznom parku, to se neće dogoditi još najmanje dvije godine.
Naime, na javnom natječaju traže servisera koji će se brinuti o 242 tramvaja do sredine 2017., što će platiti oko 130 milijuna kuna. Može se očekivati da će ugovor ponovno dobiti Končar s kojim je postojeći ugovor sklopljen lani u ožujku, povoljniji za 10 milijuna kuna, kako su tad kazali iz Holdinga.
Prema podacima za 2013. ZET je za popravak novih tramvaja izdvojio 95 milijuna kuna, od čega je Končar dobio 69 milijuna, dok je godinu prije od 93 milijuna Končar servisirao radove vrijedne 71,5 milijun kuna.
Na štetan ugovor za tvrtku lani je upozorila interna revizija u Holdingu ustanovivši da ni ZET ni Končar ne vode evidenciju troškova održavanja i popravaka svakog tramvaja zasebno.
>> Što je u ZET-u dobro i loše? Istražili baš u ZET-u što misle putnici
>>Končar popravljao ZET-ove tramvaje i za 70 milijuna kn, a račune nije izdavao
Pitanje za novinare (mislim, novinarstvo bi ponekad trebalo biti i istraživačko): zašto ZET onda ima 500 mehaničara, što oni točno (ne) rade, i zašto građani Zagreba krvavo plaćaju sve te uhljebe?