pravi eksperti

Žičaru na Sljemenu žele graditi Austrijanci. Imat će 100 kabina

žičara Sljeme
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
1/3
08.05.2014.
u 13:46

Austrijanci zainteresirani i za skijaške staze. No za detaljnije dogovore mora se pričekati prostorni plan Parka Medvednice. Njima je projekt žičare predstavljen na Gospodarskom forumu Zagreb-Beč u Beču

Za sljemensku žičaru, pod ključ stavljenu još 2007. godine zbog kvara na elektromotoru, zainteresirani su Austrijanci!

Njima je, naime, infrastrukturni projekt s jasnim uvjetima za ulaganje u opremu i sadržaj prezentiran na Gospodarskom forumu Zagreb-Beč, a ako je suditi po riječima Jelene Ricov, pročelnice za programe i projekte Europske unije, interes Austrijanci imaju i za naše skijaške staze.

Jasne definicije postavljene su pred zainteresirane ulagače – nova žičara, za razliku od nekadašnje koja je imala 42 kabine, mora imati novih 100 kabina kojima će se moći u sat vremena prevesti i do dvije tisuće građana.

Foto: Milan Ilić

Grafika: Milan Ilić

Vožnja novom žičarom, uz suvremenu tehnologiju i znanje Austrijanaca, mora trajati najviše 17 minuta od početne do krajnje stanice.

– Naravno da je za žičaru postojao interes jer su Austrijanci eksperti na tome području. Riječ je o potencijalnom ulaganju s mogućnošću sufinanciranja iz fondova EU – objasnila je Ricov i naglasila da se u eventualnom takvom projektu Grad Zagreb ne bi odrekao baš ničega što mu na Sljemenu trenutačno pripada.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

Iako se pred ulagače nije moglo s jasnije definiranim planovima i razradom kompletnog sadržaja na Sljemenu, uz eventualnu procjenu troškova, jer prostorni plan Parka prirode Medvednica još nije donesen, definirane su početna stanica – ona koja bi se radila na samom okretištu Mihaljevac, krajnja na samom vrhu, ali bi se uvela i treća postaja – Brestovac pokraj nekadašnjeg lječilišta za čije će se uređenje pripremiti projekt i novac potražiti iz fondova EU.

Nova žičara mora imati i terenske kabine.

– Ideja je cijelog projekta da se iz centra grada na vrh Sljemena stigne za manje od pola sata – poručuje Ricov.

Veliki interes austrijski su ulagači pokazali i za model javno-privatnog partnerstva kojim bi se na području grada sagradilo novih pet domova za starije i nemoćne osobe, garaža u Klaićevoj ulici, za “Blok Badel” na Kvaternikovu trgu, ali i za cijeli prostor Velesajma.

– Velesajam mora postati centar Zagreba, inovativno-urbano područje u kojem će biti smješten i tehnološki park, restorani i drugi sadržaji – rekla je zamjenica gradonačelnika Sandra Švaljek.

Komentara 7

AM
ameris
17:49 04.07.2014.

čitam komentare i čudim se globalnoj neinformiranosti naših dobronamjernih ljudi ! U današnjoj Evropi n i j e ništa nečije.U pitanju je enormno kruženje ogromnih viškova novaca i ,dakako,korisne i unosne investicije.Novac je kao voda u pijesku...uvijek nađe put.Što sese tiče same žičare...Bože budi uz ljubitelje Medvednice,jer mnogi više ne možemo i gore i dolje na svojim nogama.

Avatar rajetin
rajetin
14:06 10.05.2014.

sidhrara, ________a sad je, kao, sve naše i svima nam je, kao, dobro!

TO
tovaravot
17:04 08.05.2014.

ovo sa zabranom prometa po sljemenu nadilazi sve idiotizme

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije