Obnovljena je Aleja Matije Ljubeka na Jarunu, radovi su bili vrijedni 3,7 milijuna eura, od kojih se oko 2,4 milijuna eura očekuje iz Fonda solidarnosti te preostalo iz proračuna Grada Zagreba, a u subotu ju je obišao gradonačelnik Tomašević zadovoljan što se obnovila nakon 40 godina.
"Nakon 40 godina, još od Univerzijade konačno se obnovila Aleja Matije Ljubeka i ne samo da se obnovila nego smo je i unaprijedili prije svega za bicikliste ali isto tako i za pješake", istaknuo je gradonačelnik. Za dolazak i odlazak s Rekreacijsko-sportskog centra (RSC) Jarun po prvi puta se, kaže, sada može koristiti javni prijevoz, ZET-ov autobus vikendom.
>> VIDEO Jarun dobio novi izgled nakon 40 godina
"Svi posjetitelji različitih sadržaja oko Jaruna mogu koristiti autobus, za sada posebice vikendom", poručio je Tomašević koji se nakon konferencije za novinare sa suradnicima provozao ZET-ovim autobusom. Rekao je da su novac za radove te prometnice uspjeli povući iz Fonda solidarnosti, gotovo sve što je napravljeno bit će financirano iz tog EU fonda, pa su time i napravili uštede u gradskom proračunu.
Svaki mjesec posljednji vikend - vikend bez automobila, za godinu dana bez automobila
Istaknuo je kako ga posebice veseli "da idemo prema Jarunu bez automobila". Kao prijelazno rješenje smanjen je broj parkirnih mjesta unutar jezera, a povećan je broj parkirnih mjesta na ulazima u RSC Jarun s tri strane. Rekao je da ostaje promet za automobile u jednom smjeru koji je uveden još za vrijeme prethodnog gradonačelnika, međutim kao što imamo ovaj vikend - vikend bez automobila tako će i svaki mjesec posljednji vikend - biti vikend bez automobila i moći će u kompleks RSC Jarun ući samo vozila s dozvolom - službena i ona za potrebe sportskih klubova koji djeluju unutar kompleksa Jarun.
Tomašević je rekao da će to prijelazno razdoblje biti godinu dana, nakon čega planiraju u potpunosti zabraniti automobilski promet za sva vozila koja nemaju dozvolu, tako da bi RSC Jarun postao najveća nova pješačko-biciklistička zona u Zagrebu. "Znači, za Dan planeta Zemlje za godinu dana očekujemo da ovaj prijelazni termin regulacije prometa završi i da od tada samo vozila s dozvolom mogu ući", poručio je Tomašević.
Značajno proširena biciklistička staza
Zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec podsjetila je da su radove na obnovi Aleje Matije Ljubeka otvorili početkom veljače te su i tada rekli da je to povijesna rekonstrukcija te prometnice jer od njenog nastanka prije 40 godina nikada nije obnavljana. Istaknula je da su radove iskoristili za značajno unaprjeđenje cijele prometne regulacije na jezeru te da najave budući smjer oko te regulacije. Tri su, kaže, glavne značajke nove prometne regulacije. Značajno je proširena biciklistička staza koja je u dva smjera i sada je na unutarnjem obodu jezera što je čini puno sigurnijom. Također, odvojena je zaštitnim pojasom po cijeloj prometnici uz jezero.
Također, uklonjen je značajan broj parkirališnih mjesta na obodu jezera Jarun, a otvorena su nova parkirališna mjesta na više lokacija na ulazima u jezero. Na Ulici Hrvatskog sokola napravljena su nova parkirališna mjesta, otvoreno je parkiralište uz sami ulaz u jezero i uređeno je parkiralište na južnoj strani jezera na Petrovaradinskoj ulici. Ključna novina koju žele promovirati je i autobusna linija. Dolenec je rekla kako od ranije postoji autobusna linija 113 koja je s Remize vozila po Hrgovićima i okretala se na Ulici Hrgovići, a sada vikendom radi krug oko jezera. Ukupno je 11 autobusnih stanica. "To je još jedan način na koji promoviramo ideju javnog prijevoza i prije svega korištenja jezera Jarun kao rekreacijskog centra", poručila je Dolenec.
Istaknula je i kako je plod zajedničke suradnje s koalicijskim partnerom SDP-om, dogovoren kod gradskog proračuna za 2023. - da je Grad naručio dvije studije - prostorno programske RSC Jarun te studije odmuljivanja jezera. Nadaju se da će do kraja godine imati te dvije studije koje će dalje omogućiti aktivnosti na unaprjeđenju RSC Jarun. Dolenec je također najavila da će se na Jarunu sljedeći vikend održati Svjetski KUP u veslanju.
Nisam ljubitelj tetejca, pa ni onog 7,62 - ali ovo je jako dobro odrađeno. Doduše, naslov je nespretno sročen - koliko se ja sjećam parkiranje nikad nije bilo dozvoljeno niti u jezeru, niti u odteretnim kanalima, niti u rijeci Savi.