Iznosi na uplatnicama za odvoz otpada koje Čistoća šalje na adrese Zagrepčana nisu u skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom.
Zaključak je to koji se temelji na presudi Visokog upravnog suda pri kojem su spor pokrenuli Zagrepčani Dražen Aničić i Gordana Novak Aničić još u veljači ove godine tražeći pravdu u naplati odvoza smeća.
Nema ni paušala
Sud je odlučio da Čistoća više ne može obračunavati odvoz po trenutačnoj računici u kojoj korisnik plaća volumen zadužene kante umnožen s brojem odvoza otpada. Čistoća ne može građanima, presudili su dalje u svojoj odluci suci Visokog upravnog suda, naplatiti ni paušalni iznos neovisno o količini preuzetog otpada jer ni to nije dopušteno odredbama zakona. Tako uz osporenu cijenu više ne vrijedi ni pravilo da su vlasnici neuseljenih stambenih i poslovnih prostora dužni Čistoći plaćati naknadu za prijevoz miješanog komunalnog otpada po posebnoj tarifi određenoj cjenikom davatelja usluga. A spor su građani dobili zbog odluke o javnoj usluzi prikupljanja otpada, cjeniku prijevoza i zbrinjavanja koju je ispisala Čistoća, usvojila Gradska skupština, a u kojoj je jasna formulacija – onečišćivač plaća. Sudska odluka već sada je na snazi, odnosno od srijede, pa Grad vremena više nema – uplatnice s tako obračunatim odvozom otpada ne smije poslati građanima jer oni mogu na sud.
– Odluka je objavljena 23. studenoga ove godine u Narodnim novinama, a ukinute su pojedine odredbe općeg akta. Ukinuti opći akt, odnosno pojedine njegove odredbe, prestaju važiti danom objave presude u Narodnim novinama – rekla je Žanet Vidović, glasnogovornica Visokog upravnog suda.
Gradu sada ne preostaje ništa drugo nego naći novi model naplate odvoza otpada, poput onoga koji je predstavljen prije dvije godine – naplata odvoza otpada po stvarnoj količini koju su korisnici proizveli. No, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić tu važnu odluku prebacuje isključivo na Čistoću.
Ministarstvo: Sve je u redu
– Neka svatko radi svoj posao, to pitajte direktoricu Čistoće i ZGOS-a. Nisam ja Champollion, zadaća je gradonačelnika da organizira grad. Da sa što manje novca organiziramo građanima javnu uslugu i da bude što kvalitetnija – kazao je jučer Bandić. No, važnije je da bude u skladu sa zakonom.
Građani koji su na sudu pokrenuli pitanje zakonitosti odluke o odvozu otpada, odnosno naplate usluge, prije pokretanja spora pisali su i Holdingu, ali i Povjerenstvu za reklamaciju potrošača, no pravo objašnjenje nisu dobili. I Holding se, po uvidu u presudu, pred Visokim upravnim sudom pozivao na Zakon o održivom gospodarenju otpadom pokušavajući dokazati da je u pravu. Uzalud. Na Holdingovu stranu stalo je i Ministarstvo okoliša poručujući da, u slučaju da Grad odredi uslugu obračunavati po volumenu, to znači da se obračunava po volumenu spremnika i broju odvoza, a ne količini otpada u njemu.
– Holding će postupiti sukladno donesenoj odluci Visokog upravnog suda. Također, građane ćemo na vrijeme obavijestiti što predmetna odluka znači za naše poslovanje vezano uz odvoz i naplatu otpada – poručili su iz te gradske tvrtke. I to na vrijeme – objasnila je Ana Stojić Deban, šefica Holdinga, znači – sljedeći tjedan.
>> Na 1900 lokacija moramo donijeti još kanti i kontejnera
Ja kad radim nešto što nije po zakonu, odgovaram za to. Problem u našoj politici je što nitko za ništa nije odgovoran.