Moderna vremena zahtijevaju i moderna rješenja pa je u ovoj novoj normalnosti odlazak na tržnicu postao lakši. Da biste “ulovili” svježu salatu ili svježa jaja, više se ne morate buditi ranom zorom i biti prvi kod omiljene kumice, već uz nekoliko klikova na webu svježi stižu na vašu adresu, i to preko platforme Online tržnice grada Zagreba. Lanjskoga travnja pokrenuo ju je Grad zbog pandemije koronavirusa kako bi se OPG-ovima omogućilo poslovanje, a projekt će uskoro dobiti i proširenje u obliku web shopa koji će obuhvatiti sve domaće proizvođače u sklopu mjera za pomoć gospodarstvu.
Učinkovit kanal za plasman
– Blizu smo puštanja u produkciju web shopa čija će svrha biti da na jednom mjestu okuplja sve hrvatske proizvođače koji će imati priliku nuditi svoje proizvode i neće trebati plaćati proviziju. To je kao jedan besplatni virtualni gradski prostor za sve naše proizvođače, od umjetnika do proizvođača namještaja, tiskovina, higijenskih potrepština... – kaže Miro Laco, pročelnik Ureda gradonačelnika.
Platforma povezuje kupce i proizvođače, a glavni joj je cilj promicanje lokalnih gospodarstava koja nude široku ponudu proizvoda, od voća i povrća, vina, mlijeka i mliječnih proizvoda, mesa i mesnih prerađevina do jaja i tjestenina, ulja, kruha i slastica, čajeva, sjemenki, namaza, meda, ali i sadnica i cvijeća. Na njoj je 180 OPG-ova, a nedavno su u aplikaciju uvrštena i 24 s područja Banovine, u sklopu pomoći nakon razornog potresa. Prepoznaju se po znaku srca u kojem piše Banovina.
– Projekt online tržnica je od početka pandemije do sada potpuno zaživio – kažu u Uredu gradonačelnika i dodaju kako mu predviđaju dugi vijek trajanja i u razdoblju nakon korone zbog kontinuiranog promoviranja, što daje dodatni poticaj poljoprivrednim proizvođačima. A i oni nam kažu da su veoma zadovoljni platformom, zbog brže i bolje organiziranosti prodaje proizvoda koji često imaju kraći rok trajanja, a Online tržnice od velike su pomoći i kao efikasan kanal njihova plasiranja. Neki su se OPG-ovci prvi put susreli s web prodajom, no brzo su je svladali.
– Online tržnice uvelike su nam pomogle na početku korone, kada su se svi oblici prodaje uživo, tržnice i sajmovi, morali zatvoriti. Putem platforme uspjeli smo se povezati s kupcima te neometano prodavati svoje proizvode, a idealno je to što smo ponudu mogli predstaviti i onima koji prije nisu za nas znali – ističe Josip Noršić koji se bavi uzgojem turopoljske svinje, buče golice i drugih ratarskih kultura koje prerađuje u vlastitoj uljari u Odri. S time se slažu i u OPG-u Pčelarstvo obitelji Matešić.
– Na početku je situacija bila vrlo teška, nitko nije znao kako će se stvari razvijati s obzirom na pandemiju i mjere, no platforma nam je znatno pomogla da se spojimo sa starim kupcima, ali i da pridobijemo nove. Sada su tržnice otvorene, ali i dalje nema sajmova, pa je aplikacija veoma korisna – kažu.
OPG Branke Penezić ima stalne mušterije već 30 godina, pa su i prije pojave online placa od nje naručivali proizvode, no i njezino je iskustvo pozitivno.
– Iskreno, moji su sireki i drugi proizvodi dobro poznati kupcima jer već dugo prodajem i na tržnici u Utrini, tako da su znali gdje će me pronaći. No, Online tržnice svakako su puno pomogle novijim OPG-ovima, ali i onima koji prodaju isključivo na sajmovima, koji su i dalje zatvoreni, tako da doista ima velike prednosti – ističe Branka Penezić.
Više od 80.000 korisnika
Iako točne podatke o kupcima nemaju, s obzirom na to da su svi kontakti i transakcije izravno usmjereni na prodavače, u Uredu gradonačelnika zadovoljni su projekcijama.
– Sama činjenica da se proizvodi brzo prodaju i da su prodavači zadovoljni prometom govori i o zadovoljstvu kupaca. Prema našim projekcijama, riječ je o značajnim količinama domaćih proizvoda koji su pronašli put do kupca putem Online tržnica Grada Zagreba, a od travnja 2020. do danas platforma ima 80.671 individualnog korisnika – zaključuju.