Gradsko poglavarstvo Samobora nedavno je u suradnji s Hrvatskim željeznicama tiskalo publikaciju "Željeznička pruga Bregana - Samobor - Podsused", kojom su još jednom potvrdili ozbiljne namjere o gradnji nove željeznice koja bi povezala Zagreb i Samobor. Ponovno puštanje u promet legendarnog Samoborčeka, Grad Samobor i HŽ službeno su dogovorili u ožujku, a radovi bi trebali početi za godinu i pol. Petnaest kilometara duga pruga većim se dijelom poklapa sa starom trasom Samoborčeka, a kreće od Podsuseda preko Sv. Nedelje i Samobora do Bregane.
- U tijeku je izrada studije utjecaja na okoliš, koja će biti gotova u ovoj godini. Iduće godine trebala bi biti gotova građevna, lokacijska dozvola i drugi papiri, tako da bi 2004. počeli s radovima - kaže zamjenik gradonačelnika Samobora Marijan Lukšić.
Vrijednost investicije je 340 milijuna kuna, a troškove će - kaže M. Lukšić - podijeliti HŽ, Grad Samobor, Općina Sv. Nedelja i država kroz proračun HŽ-a.
Prvo stajalište nove pruge bit će kod tvornice cementa u Podsusedu, a potom će vlak stajati u Orešju, Strmcu, Sv. Nedelji, Domoslavcu, Sajmištu, na kolodvoru u Samoboru, na Šmidhenu, Klokočevcu te na kolodvoru u Bregani. Kolodvor Samobor bit će, naime, smješten na vijaduktu, koji će se protezati preko Zagrebačke i potoka Gradne, a od njega će biti uređen i pristup prema postojećem Autobusnom kolodvoru.
U Samoboru vjeruju da će nova pruga ne samo bolje riješiti prometnu povezanost Zagreba i Samobora, koja je u ovakvom obliku neodrživa, već i unaprijediti svekoliki razvoj grada. Predviđa se da će propusna moć pruge biti 114 vlakova na dan s prevezenih 22.500 putnika. Prema projektu bi vlakom od Bregane do zagrebačkog Glavnog kolodvora bilo moguće stići za 27 minuta.
D. Ćuk