Usuglase li se skupštinari i prihvate prijedlog predsjednika Darinka Kosora na idućoj sjednici Gradske skupštine u travnju, u gradski bi se proračun moglo sliti 70 milijuna kuna.
Preračunati je to iznos na osnovi vlasničke strukture po kojoj Gradu Zagrebu pripada 35 posto udjela u Zračnoj luci Zagreb, tvrtki koja je sve do prosinca prošle godine upravljala zagrebačkim aerodromom.
Nakon što je upravljanje preuzela tvrtka koja sada nosi naziv Međunarodna Zračna luka Zagreb (MZLZ) u Zračnoj luci Zagreb ostalo je tek četvero zaposlenih, mahom menadžera koji, uz nedavno povećanje naknada i poskupljenje karata, traže i isplate bonusa za svoj rad.
200 milijuna kuna
– Neću odustati – uporan je Darinko Kosor, koji već tri mjeseca proziva i krivi ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaša Dončića, što građevinski radovi na novom terminalu nisu ni počeli. Usto, optužuje ga da je ugovor o koncesiji očito pogodovanje Francuzima.
– Hoćemo svoj novac, svoga udjela nećemo se odreći – jasan je Kosor, koji će prije bilo kakvog poteza sačekati očitovanje gradonačelnika Milana Bandića kao i ostalih gradskih političara.
Naime hrvatska tvrtka Zračna luka Zagreb na svom računu ima 200 milijuna kuna zadržane dobiti iz prethodnog vremena, a taj novac, koji po vlasničkoj strukturi pripada Republici Hrvatskoj, koja ima 55 posto udjela, Gradu Zagrebu, koji ima 35 posto, te Zagrebačkoj županiji i Velikoj Gorici, koje imaju po pet posto vlasničkog udjela, planiran je, kako tvrdi Kosor, za isplatu bonusa, ali i gradnju hotela uz novi terminal.
– Svi su investitori dobrodošli, ali se ovdje ne mogu ponašati kao da je to banana država.
Na terenu 22 stroja
Takav način izigravanja građana nije ono što očekujemo od ozbiljnih investitora – poručio je Kosor. Izbori li se Grad Zagreb za 70 milijuna kuna, što je jedan posto gradskog proračuna, kaže, taj bi se novac mogao iskoristiti za gradnju novih dječjih vrtića te doma za umirovljenike.
I dok Darinko Kosor uporno govori kako građevinski radovi nisu počeli niti se zgrada terminala počela graditi, na gradilištu to demantiraju:
– Mi ne radimo razliku između pripremnih i građevinskih radova, mi radimo! Trenutačno je na terenu sto radnika, 22 stroja, 18 kamiona. Radovi napreduju dobrim intenzitetom, čak smo mjesec i pol u prednosti – kaže Ante Karabotić, pomoćnik voditelja gradilišta.
Robert Popielarski, direktor cijelog projekta novog terminala, nije želio komentirati političke izjave, poručio je tek da se radi i kako radovi na glavnoj zgradi počinju u travnju, a da je do tada obavljen niz pripremnih radova.
Otkrijte neke sočne detalje oko ugovora, ako ih ima...