IZLOŽBA OLDTAJMERa

'Ova gospoda imaju dušu, a na stazi su i dalje brzi kao munja'

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
1/8
04.06.2020.
u 11:43

Na čak 600 kvadrata bivših tvorničkih hala na Radničkoj smjestila se atraktivna retrokolekcija poprilično nabrijanih limenih ljubimaca

Sjećam se kada je Favorit izišao kao prvi moderni model Škode. Svi su joj se rugali, a kada se pojavila trkaća verzija, ljudi su doslovno umirali od smijeha. Ali, evo, tko se zadnji smije, najslađe se smije. Danas je Škoda u top tri proizvođača automobila za utrke – objašnjava Dorijan Kljun, organizator izložbe trkaćih oldtajmera u Photo studiju Katran. Na čak 600 kvadrata bivših tvorničkih hala na Radničkoj smjestila se atraktivna retrokolekcija poprilično nabrijanih limenih ljubimaca koja se, uz prethodnu rezervaciju termina, može razgledati svakim danom od 10 do 20 sati.

Reli i brdske varijante

– Što su auti stariji, imaju više karizme. Novi modeli su dosta slični, i mehanički i izgledom, ali ova gospoda baš imaju dušu – govori Dorijan, vlasnik šest od 20 izloženih primjeraka za razne vrste utrka, od brdskih do relija. Povijesna su to vozila, mahom iz razdoblja do 90-ih godina, a najviše je onih iz grupe dva, do 1986.

– Svi izloženi auti i dalje su aktivni i bez problema “piče” po utrkama. Najstariji su modeli Fiat 128 Sport i Cherokee 1GTI. No tu je i nekoliko Fićeka, Alfa Romeo 75 i Golf 2GTI – nabraja Dorijan dok našem laičkom oku pažnju krade nešto mlađa dama, kultna Subaru Impreza. No, kao što to često biva, ono što je oku ugodno, džepu baš i nije pa cijena jedne ovakve jurilice iznosi od 10 do 20 tisuća eura.

27.05.2020., Zagreb - U Katranu se odrzava izlozba starih trkacih automobila. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
Foto: Ilustracija/Marko Prpic/PIXSELL

– Najlakše je kupiti solidan auto, no nakon toga kreće pravo “keširanje”. Odlazak na utrku u Hrvatskoj košta barem 500 eura, jedna trkaća guma nekih 300, pa za sezonu aktivnog bavljenja ovim sportom treba minimalno 10.000 eura, uključujući neplanirane popravke ili rezervne dijelove – napominje Dorijan dodajući kako je, doduše u inozemstvu, uočio i da sve više žena iz hobija vozi utrke. Od klasično percipiranog “mačo” sporta on je postao svojevrsni “mentalni šah”.

Razmišljaju i o muzeju

– Vožnja je napeta i iziskuje koncentraciju, da za volanom budeš u “zen stanju”. Moraš “ugasiti” brige i biti fokusiran na svaki zavoj. Ako dođeš rastrojen, oštetit ćeš auto. No, kada završiš utrku, pomičeš vlastite granice i otporniji si na svakodnevni stres – objašnjava strastveni vozač koji razmišlja i o otvaranju muzeja starih trkaćih auta.

– Ako ništa drugo, želimo da ova izložba postane putujuća i da je vide djeca od Slavonije do Zagorja – ističe Dorijan. Za klince je “izvukao” i staru opremu svoga tima Historic racing cars Hrvatska, a roditelji mogu uživati i na terasi ispred studija Katran.

1/8
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije