Stiže konkurencija

Pao monopol: ZG taksi u pola cijene!

taksisti (1)
Foto: Davor Višnjić/Pixsell
1/4
27.10.2010.
u 21:00

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, koji odluku mora provesti, traži pravnu analizu.

Zbog odluke zagrebačke Gradske skupštine da građanima napokon osigura jeftiniji taksi i dovede konkurenciju, članovi Udruženja radio taksi Zagreb, taksisti, u utorak su nenajavljeno blokirali zagrebačke ulice, a zbog njihovih prijetnji obitelj Borisa Šprema, predsjednika Skupštine, čuva policija.

Više od osam sati držali su taksisti zakrčenu Ćirilometodsku ulicu, u kojoj je Skupština, pa iako prosvjed nisu prijavili te iako je zakonom na tom mjestu zabranjeno prosvjedovanje (Markov trg i sto metara oko njega, op. a.), policija, za razliku u slučaju prosvjedovanja u Varšavskoj, nije reagirala(?!). Reagirala je tek nakon što su taksisti Špremu rekli neka pripazi na obitelj, a neki su ga namjeravali i napasti.

Šprem je zatražio zaštitu obitelji, ali je odbio prijedlog policije da štite i njega. Danas se glasnogovornik Udruženja Mirsad Hukić nije javljao, pa ne znamo jesu li taksisti omekšali stav. No, što misle o tome da se natječu, kao i u svim ostalim zanimanjima, na tržištu, jasno su grimasama na licu pokazali predstavnici taksista koji su pratili raspravu u dvorani. Mrštili su se na pozivanje dijela zastupnika na potpunu liberalizaciju, bez ograničenja broja taksi vozila i cijene, a na spomen taksija koji kruže gradom, umjesto da čekaju poziv na stajalištu, samo su se nasmijali.

Još 276 vozila
Usprkos njihovu žestokom protivljenju – a predstavnici gradske uprave i Skupštine izlazili su im ususret pregovarajući s njima više puta – u Zagrebu bi se putnici mogli jeftino voziti taksijem već od Nove godine.

Još 276 vozila stići će na zagrebačke ulice, a najviše cijene ograničene su u odluci – 16 kuna za start i 6 kuna za kilometar vožnje. Već je više od šest zainteresiranih tvrtki za to pokucalo na vrata Ureda za promet, no jedino je s jasnom računicom i planom u javnost izašla tvrtka Taksi Cammeo.

Stotinjak citroëna?
Gradonačelnik Milan Bandić, koji odluku mora provesti, još nije definirao datum objave javnog poziva, a njegovi su ljudi najavili pravnu analizu odluke ne bi li otkrili neku nezakonitost. Hoće li Bandić – koji je godinama pogodovao Udruženju, a u posljednjih mjesec dana smislio tri prijedloga o autotaksi prijevozu, da bi tek konačni bio najsličniji SDP-ovu, koji je i prihvaćen – otezati situaciju ili otvoriti odmah vrata konkurenciji, znat će se u petak.

– Tada je sastanak i vidjet ćemo ima li kakvih smetnji za provođenje odluke – kazao je Mijo Bezer iz Ureda za promet.

Taksisti će licenciju, koja se izdaje na pet godina, plaćati oko 1500 kuna godišnje, a u njoj će biti uračunata naknada za korištenje stajališta. Taksisti sada uopće ne plaćaju Gradu korištenje stajališta, već imaju obvezu održavati ga (čistiti snijeg).

Kosta Minovski, vlasnik Taksi Cammea, jedini je otkrio da na tržište stiže sa stotinjak citroëna te da će vožnja do pet kilometara stajati 20 kuna, a za svaki dodatni kilometar naplaćivat će se pet kuna.

– Dokumentacija je spremna. Zaposlit ću 370 ljudi, a sadašnjih se kolega ne bojim – kazao je Minovski.

Komentara 81

Avatar bok
bok
12:36 28.10.2010.

Bravo!

DU
Deleted user
21:10 27.10.2010.

konačno a sada neka policija makne te taxi siledžije sa ulica.

HI
hipnos
08:51 28.10.2010.

ZG taksisti:trebali smo blokirati grad, udruženje se raspada ____________ hehehe puče lopta raspade se klub

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije