Pješački most zabranjen pješacima! Nije vic, uvjerili su se Zagrepčani koji svakog dana prelaze preko Savskog pješačkog mosta, spoja okretišta i Kajzerice, jer postavljeni znak zabrane nitko ne miče. Postavljen je i “vrlo stručno”, šale se na Kajzerici, jer pokraj lijeve ograde mosta, gleda li se prema njihovu kvartu, stoji zabrana pješacima, dok je pokraj desne ograde smješten znak koji objašnjava da je dopušteno pješacima i biciklistima.
Nije obnavljan od 1939.
– Znak zabrane postavljen je nedavno, ali mislili smo da ga je netko negdje ukrao, pa stavio ovdje iz šale. Nije mi baš jasna logika zabrane pješacima prelazak preko pješačkog mosta, iako, u kakvom je stanju, ne čudi me da su to napravili – komentirao je Mario Trnovšek s Kajzerice, koji preko mosta prelazi nekoliko puta dnevno, i to uglavnom po sredini jer je tako, objasnio je, sigurnije. I ostali pješaci uglavnom se drže podalje od ograde, a posebno su oprezni zadnja tri mjeseca, otkad se na mostu pojavila rupa promjera pola metra.
– Pokrpali su je ubrzo, ali sve rupe krpaju, odnosno jednostavno ih prekriju metalnim pločama. Ne sjećam se da se ikad nešto ozbiljnije radilo na mostu – rekla je 33-godišnja Mirela Antolić, koja se, da bi pamtila radove, trebala roditi 44 godine ranije. Tada su, 1939., posljednji radnici otišli s pješačkog mosta, a unatoč raznim obećavanjima obnove zadnjih godina, u most, kojim dnevno prođu tisuće ljudi, osim za zakrpe, nije uložena ni kuna.
Napravljeni istražni radovi
Projekt, doduše, postoji te ga je prije godinu i pol napravio arhitekt Branko Silađin, dok je još 2014. Skupština prihvatila ponudu Viadukta, koji je za obnovu mosta želio donirati materijal i ustupiti radnike. Međutim, pita li se Grad, projekt još nije definiran.
– Za most je IGH napravio istražne radove – poručio je pročelnik gradskog Ureda za prostorno uređenje Dinko Bilić. Institut koji se bavi projektiranjem, nadzorom, kontrolom kvalitete gradnje, izrađivanjem studija te davanjem stručnog mišljenja i vještačenja za objekte, ceste, tunele i mostove diljem Hrvatske utvrdit će potrebne radnje za sanaciju – rekao je pročelnik.
– Dok projekt sanacije ne bude potpuno definiran, nogostupi na mostu zatvoreni su za pješački promet te se on provodi po sredini mosta koja je konstrukcijski ispravna – detaljno je objasnio Dinko Bilić. Kad će točno pješački most preko Save izgledati “kao u Londonu”, kako je to na sjednici Skupštine u ožujku najavio gradonačelnik Milan Bandić, nije poznato. Podsjetimo, tada je obećao njegovu obnovu, i to s izgradnjom bina za koncerte.
"...dok je još 2014. Skupština prihvatila ponudu Viadukta, koji je za obnovu mosta želio donirati materijal i ustupiti radnike. " Zato i nije nikaj napravljeno jer ne bu nitko digel novce....