Zabraniti prosjačenje u javnim garažama, napraviti reviziju procjene ugroženosti svih garaža, postaviti SOS telefone na svim razinama i ugraditi takozvane tipke za paniku. Osigurati dobro osvjetljenje, ali i uvesti zaštitare u visokorizičnim garažama te postaviti defibrilatore u svim garažama, a samim tim i osposobiti radnike Zagrebparkinga za njihovu primjenu...
Tko je odgovoran?
Predlaže to Alen Ostojić, predsjednik Savjeta za urbanu sigurnost Grada Zagreba za povećanje sigurnosti, prije svega u javnim garažama. Naime, prema posljednjim podacima Savjeta za urbanu sigurnost, u 2014. godini u garažama je bilo 177 prekršaja, što je više u odnosu na godinu prije kada su prijavljena 153 prekršaja. Krađe, droga i prometni prekršaji samo su neki od razloga zbog kojih je intervenirala policija, a Alen Ostojić smatra da bi se korisnike garaža trebalo više štititi. – Nedovoljno kvalitetna rasvjeta, alkoholičari i narkomani koji se okupljaju na nižim etažama stvaraju osjećaj nesigurnosti u javnim garažama, a velik je broj i prometnih prekršaja. Smatram da je uprava Zagrebparkinga odgovorna za (ne)sigurnost u javnim garažama – poručuje Ostojić.
A koliko su zapravo garaže nesigurne, osjetio je na svojoj koži umirovljeni Zagrepčanin Željko kada mu se nepoznati vozač prije nekoliko mjeseci u garaži Importanne centra zaletio u automobil i pobjegao. Kada se umirovljenik Željko nakon nekoliko sati vratio u garažu, zatekao je uništen automobil, a unatoč procjeni da je riječ o šteti od sedam tisuća kuna policija si, kako je kazao, nije dala truda da pregleda nadzorne kamere. Prema službenom obrazloženju koje je dobio iz policije, u provjeru nadzornih kamera u potragu za vozilom nije se išlo "zbog ekonomičnosti postupka".
– Poznato je samo da je automobil bio plav, a prema procjeni djelatnika u garaži, trebalo je provjeriti 50-ak vozila. Plavih automobila moglo je biti maksimalno pet do šest na čije je adrese policija trebala otići – kazao je Željko. Razočaran što se policija prema oštećenim građanima ponaša na maćehinski način, obratio se Večernjaku kako bi upozorio na propust.
Odgovor policije
Na naš upit iz zagrebačke su policije kazali da se svaki slučaj razmatra zasebno te kako ne postoje financijski kriteriji štete za primjenu pojedinih policijskih ovlasti. – U dosadašnjoj praksi postoje i slučajevi u kojima je na temelju snimki videonadzora pronađen počinitelj – kazali su iz policije.
Dodali su da pregledavaju videozapise za očevida prometnih nesreća, ali da se mogućeg počinitelja ne može uvijek utvrditi očevidom ni daljnjim kriminalističkim istraživanjem zbog nedovoljnih dokaza.
>>Kažnjen tri sata prije isteka dnevne karte
čemu se plaća onda provedeno vrijeme u garaži ako nitko ne odgovara za nastalu štetu???