Ritam grada

Kazne za parkiranje su 'pale', svi se pitaju kad će ona za 'švercanje'

zagrebparking
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
15.12.2015.
u 11:31

Vode se borbe zbog kazni za parkiranje, dok ZET mirno naplaćuje one za švercanje, i to skuplje. Potrošačima bi se nepostojanje sankcija, pak, moglo i obiti o glavu

Vozači koji ne plaćaju karte za parkiranje puno su agilniji u borbi za svoja prava nego putnici u javnom prijevozu koji se švercaju. Već treći put navukli su pravnu vodu na svoj mlin i izborili se da ih se ne može kazniti.

Najprije je prije šest godina Ustavni sud proglasio kazne nezakonitima jer se po Zakonu o obveznim odnosima za nepodmirenu novčanu obvezu, tj. neplaćanje parkiranja ne može izreći ugovorna kazna. Tada je sudac Aldo Radolović objasnio da kazne ne mogu biti u nerazmjeru s cijenom sata parkiranja jer je to kao da vas uhvate kako kradete jednu čokoladicu, a naplate vam ih petnaest.

Doskočile su tada lokalne samouprave i uvele dnevne parkirališne karte, nešto jeftinije od kazni. Ta je prikrivena kazna također srušena, lani na Općinskom sudu u Dubrovniku, te je očito postala oslonac tržišnim inspektorima Ministarstva gospodarstva koji su dnevne karte zabranili u Rijeci. Sud zaključuje da je dnevna karta prikrivena ugovorna kazna jer nije usluga koja se može samoinicijativno kupiti. I dok se zbog kazni za parkiranje, u Zagrebu upola jeftinijih od kazni za švercanje u tramvajima i autobusima, vodi trajna borba, u ZET-u mirno naplaćuju kazne. Mnogo skuplje od parkirališnih – 500 do 800, a ako se plati odmah, 250 kuna.

U tome ima više protuzakonitosti: a) postoje ugovorne kazne, b) 25 puta su skuplje od satne karte i osam puta skuplje od dnevne karte. Iako sudske presude idu na ruku potrošačima, u besmisao se dovode pravila ponašanja u prometu. Čemu ograničenje parkiranja od dva sata u središtu? I zašto kartu za tramvaj ne bismo platili tek ako nas uhvati kontrola? Grad će opet morati smisliti novu doskočicu. Primjerice, ukinuti vremensko ograničenje i drastično povisiti cijenu parkiranja kako bi demotivirao promet u središtu. Ili, u svaki tramvaj uvesti konduktera-kontrolora koji će provjeravati karte između stajališta. U konačnici, pozitivna pravna praksa prema potrošačima mogla bi im se obiti o glavu.

Komentara 10

DU
Deleted user
19:36 15.12.2015.

A tko si ti da ja zbog tebe moram plaćati skuplju vožnju? Tko su svi koji kradu struju, vodu, vožnju, socijalnu pomoć, besplatnu hranu, besplatne knjige, besplatno ljetovanje, pa onda ONIMA KOJIMA STVARNO treba, e više n e m aa , pojeli oni koji su ukrali, švercali se ITD

Avatar Drazen Klaric
Drazen Klaric
22:30 15.12.2015.

Hm, ZET je zadnje smetlište od prijevoza, odnosa, usluge, financijske logike i prolupanih putnika i kontrolora u još gorem stanju. Tu se više nema što dodati, nego podijeliti pištolje i kontrolorima i putnicima, pa kome obojci a kome opanci. Sva sreća da ne moram koristiti taj nazovi prijevoz, koji svima normlnima ili polunormalnima diže žgaravicu do bola.

TR
Trnjanec
20:00 15.12.2015.

Ja sam u potpunosti za to da ZET naplaćuje vožnju, ali samo i isključivo pod uvjetom da Zagreb prestane ZET-u davati subvencije. Trenutno su preko pola milijarde kuna, a bile su i preko osamsto milijuna kuna pred nekoliko godina.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije