“Ne plaćam!”, poruka je koja je dočekala korisnike javnog prijevoza na nekolicini autobusnih i tramvajskih stanica u Zagrebu, kao način suprotstavljanja višim cijenama karata ZET-a.
U pozivu koji je jutros osvanuo na zagrebačkim javnim površinama traži se bojkot usluga zagrebačkog javnog prijevoznika koji godinama gomila gubitke, a nedavnim poskupljenjem svojih usluga, smatraju građani, pokušava preko leđa svojih korisnika pronaći način za izlazak iz krize.
– Nedavno drastično poskupljenje cijena ZET-a učinilo je uslugu gradskog prijevoza teško dostupnom većini građana Zagreba. Lokalne vlasti financijske probleme gradskih poduzeća rješavaju pojačanom represijom – poskupljenjima, povećanjem kazni i pojačanim kontrolama. Atmosferi straha pridonosi iritirajuće i prijeteće ponavljanje poruka putem razglasa unutar vozila ZET-a – kaže se u ovom pozivu na bojkot za sada nepoznatih autora.
Optužuju upravu ZET-a i zagrebačku gradsku upravu da su izigrali povjerenje povećanjem cijena jer su upravo građani ti koji su za gradnju javne infrastrukture desetljećima izdvajali sredstva kroz poreze i prireze. Stoga ističu da se poskupljenja koja su nedavno stupila na snagu ne mogu opravdati samo operativnim troškovima.
Pojačali kontrole, napunili blagajnu
S druge strane iz ZET-a ne skrivaju zadovoljstvo punjenjem blagajne otkako je novi cjenik ZET-ovih karata, koji se počeo primjenjivati početkom ožujka, na snazi.
Od početka primjene novih cijena zabilježen je, prema prvim računicama ZET-a, 30-postotni rast prihoda, a razlog za zadovoljno trljanje ruku dao je i učinak “žešćih” kontrola putnika. Uzme li se u obzir da gotovo 45 posto građana ne kupuje kartu u tramvajima i autobusima, ne začuđuje podatak da je broj ispisanih kazni skočio s 2900 u veljači na 3500 u ožujku u ukupnom iznosu od 700 tisuća kuna.
Planirana zarada od 100 do 150 milijuna kuna od povećanja cijena karata ZET-a svakako se s radošću iščekuje u Holdingu kojemu je ova podružnica najveći gubitaš u poslovanju, no nema jamstva da će se punjenje blagajne predviđenim tempom i obistiniti, procijenio je i Ivo Čović, predsjednik uprave Zagrebačkog holdinga.
Studenti prvi počeli bojkot
Kako je studentska populacija među najbrojnijim korisnicima zagrebačkog javnog prijevoza, o bojkotu usluga ZET-a zbog viših cijena još se početkom travnja oglasio Studentski zbor.
- Pozvali smo studente da koriste bicikle, zajednički prijevoz automobilom ili pak da što više pješače kako bi na sve moguće načine izbjegli uporabu tramvaja ili autobusa osim u situacijama kada je taj vid prijevoza krajnje neophodan, komentirao je s početkom studentskog bojkota prije dva mjeseca Darko Relić, predsjednik Studentskog zbora.
Iako nisu radili nikakve statistike o tome koliko su studenti "izbjegavali" ZET, tri tjedna nakon početka bojkota iz Studentskog zbora izrazli su zadovoljstvo odazivom na bojkot uporabe ZET-ovog prijevoza kao i popularnosti akcije koja je zaživjela u Zagrebu.
vandalizam je ovo što gospoda ZET rade nama!