Zagreb će dobiti novu atrakciju koju će turisti obilaziti jednako kao što obilaze Jelačić-plac i Dolac.
Na tome rade udruge, stanovnici i lokalni političari Gradske četvrti Podsljeme, koji su prilično detaljno osmislili strategiju koja će privući turiste. U prilog im ide i činjenica da se ponovno počelo govoriti o izgradnji žičare koja bi Medvednicu otvorila turistima. Početak realizacije projekta žičare koju Zagrepčani čekaju već gotovo jedno desetljeće najavio je nedavno gradonačelnik Milan Bandić te rekao da bi već polovicom listopada trebala početi rekonstrukcija tramvajske pruge Mihaljevac – Dolje, a nakon toga počinje i uređenje stare te izgradnja nove žičare. Trenutačno je i urbanistički plan za donju stanicu Žičare u Gračanima stavljen na uvid u lokalnom mjesnom odboru, a pisani zahtjevi i primjedbe na njega primaju se sve do 26. rujna.
Povezati Šestine i planinu
Izvan snage stavlja se, naime, Detaljni plan uređenja Gračani – Dolje s obzirom na to da novi, kako se čuje iz stručnih krugova, podrazumijeva puno manji obujam radova. Gradit će se isključivo žičara, bez podzemne garaže, spremišta za bicikle i ostale infrastrukture koja je bila planirana. Izgradnja žičare ponovno je zaintrigirala i stanovnike Podsljemena, a gradska se četvrt za dolazak žičare priprema planom uređenja glavnih gradskih trgova u naseljima Gračani, Markuševec, Mlinovi, Šestine i Vidovec. Završili su s prvom fazom uređivanja Šestinskog trga pokraj crkve sv. Mirka.
– Inače neuređeno zemljište u potpunosti smo očistili od drača i korova, postavili smo novu travu, uredili pješačke staze oko trga i jednu kroz samu površinu te postavili klupice – kaže predsjednik GČ Podsljeme Krešimir Kompesak dodajući da je zelena površina idealna za ljetna događanja na otvorenom. Uz to, planiraju iduće godine u sklopu Plana malih komunalnih akcija trg povezati s kultnim restoranom Šestinski lagvić, prvim ugostiteljskim objektom koji stoji pod zagrebačkom planinom. A uredit će i parkiralište za sve koji dolaze, a imaju problema s pronalaskom parkirališnog mjesta. Trenutačno je u izradi i projekt uređenja glavnog trga u Markuševcu, a surađuje gradska četvrt, spominje Kompesak, i s lokalnim udrugama koje također razmišljaju u turističkom smjeru. Udruga za očuvanje Šestina tako je već inicirala izradu kipa Šestinske pralje, koja se upravo izlijeva u ljevaonici Akademije likovnih umjetnosti, a planira je postaviti uz potok Šestine, na kojem su se u povijesti pralje i okupljale, na blagdan sv. Mirka, zaštitnika njihove župe, 5. studenog.
Mlin će i svirati...
– To je tek početak onoga što planiramo da bismo Šestine uvrstili na turističku kartu Zagreba. Sljedeće je postavljanje rekonstruiranog starog mlina odmah uz pralju, ondje gdje je i izvorno stajao, a tamo ćemo prodavati šestinske suvenire – kažu Kruno Vuk i Mladen Kljaić iz udruge. Kontaktirali su i verglaša koji će u mlin ugraditi i poseban mehanizam da bi svirale stare šestinske pjesme dok se kotač vrti.
– Pedeset metara dalje je i stara škola, u kojoj u bližoj budućnosti namjeravamo urediti muzej, knjižnicu, mali kulturni centar zagrebačkog Prigorja – kažu te dodaju da turisti mogu u turi kroz Šestine razgledati i njihovu staru crkvu, kao i grob Ante Starčevića.
– Cijelu priču zaokružili bi turističkim autobusom koji sada vozi do Mirogoja, no mogao bi nastaviti do Šestina pa odvesti turiste na Medvedgrad. Bili smo na razgovorima u turističkoj zajednici, ali to još treba razraditi – kažu.
Žičara je dobar primjer kako Bandić djeluje: Prvo pusti da postojeća žičara propadne. Ne samo propadne, nego i da propadne do razine nakon koje nema popravka. Zarastanje trase npr. Zatim, eventualnu novu žičaru može u potpunosti pripisati sebi, a ima i više posla za kumove / partnere / poduzetnike.