ROK GODINA DANA

Priprema se 10 miljuna eura vrijedan natječaj: Mijenjat će se pokvarena sedežnica na Sljemenu, evo detalja

Ove zime nema skijanja na sljemenskom Crvenom spustu, sjedežnica je teško ošte?ena i ne može se popraviti
Slavko Midzor/PIXSELL
06.06.2024.
u 10:47

Grad priprema natječaj za izradu projekta, demontažu pogona koji je stradao u lanjskoj oluji te postavljanje četverosjedne viseće žičare koja bi skijaše trebala početi prevoziti u sezoni 2025./26.

Pješaci i biciklisti vozit će se tri metra na sat njome ljeti, a skijaši i snowboarderi zimi nešto brže, pet metara na sat. Ideja je da u zimskom razdoblju buduća sljemenska sedežnica preveze dvije tisuće putnika unutar 60 minuta, a prvi bi put to mogla odraditi u sezoni 2025./2026.

Barem ako je suditi po natječaju koji Grad Zagreb ovih dana planira raspisati, a riječ je od 10 milijuna eura vrijednoj javnoj nabavi kojom će se tražiti tvrtka da osmisli projekt za zamjenu postojeće trosjedne novom četverosjednom visećom žičarom s odvojivim hvataljkama te odmah izvrši i radove. I točno 12 mjeseci imat će odabrani izvođač da posao privede kraju, a podsjetimo kratko da se sljemenska sedežnica mijenja jer je trosjed stradao u lanjskoj ljetnoj oluji.

– Planiranim zahvatom potrebno je u potpunosti demontirati postojeću trosjednu žičaru, nosive stupove sa svim drugim dijelovima koji je čine, uključujući armirano-betonske temelje postaja i stupova te ostale dijelove žičare poput reduktora, pomoćnog pogona, elektromotora, pokretne traka za ukrcaj skijaša, itd.

Potrebno je izgraditi novu viseću četverosjednu žičaru s odvojivim stezaljkama, koja će imati donju okretnu stanicu i gornju pogonsku, bez međustanice – što će biti zadatak za tvrtku koja dobije posao, objašnjavaju iz Grada pa napominju i kako je “iznimno bitno s aspekta ekoloških normi” da se prilikom rušenja gornje postaje zbrine i stanica za točenje goriva te ugradi nova. I HEP-ova postojeća trafostanica se ruši te stiže nova, a u sklopu gradnje gornje stanice predvidjeti se moraju i skladišni prostori koji, naravno, trebaju ostati u gabaritima dozvoljene građevinske bruto površine (GBP).

Donja, okretna stanica bit će na nadmorskoj visini od otprilike 730 metara, gornja na 1028 metara, a na obje postaje izvođač radova mora osigurati i “sustav naplate karata s kontrolom za putnike, koji je kompatibilan s postojećim sustavom naplate karata na skijalištu”. Dužina trase nove sedežnice bit će pak 830 metara.

VEZANI ČLANCI: 

Komentara 2

Avatar R2D2
R2D2
15:38 06.06.2024.

Opet populizam gradske bulumente.... Možete li za početak pokositi i pokupiti smeće? Jeftinije je. PS: pčele ne idu na korov!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije