intervju: Martina Bienenfeld

Prvi su dani zagrebačkog Adventa prestigli 2019., a stranih je gostiju 65 posto

storyeditor/2022-12-14/PXL_121215_12400160__1_.jpg
Foto: GORAN JAKUŠ/HALOPIX
18.12.2022.
u 13:00

Posjetitelji u prosjeku ostvaruju dva noćenja, kaže direktorica gradske Turističke zajednice Martina Bienenfeld. Jako su zadovoljni ponudom, a najviše kritiziraju kišu

I prije nego što je počeo, očekivalo se da bi ovogodišnji Advent mogao biti na razini pretpandemijskog. Ovo je i prvi Advent koji se organizira po novom modelu koji je utvrdio gradonačelnik Tomislav Tomašević, a da su se svi zaželjeli centra Zagreba punog lampica, ugostiteljskih kućica i koncerata najbolje se vidi vikendima, kada se Trgom kralja Tomislava, Zrinjevcem i ostalim adventskim lokacijama jedva prolazi. Je li Advent zaista na tragu ponavljanja rezultata iz 2019., što komentiraju posjetitelji, koji su najbrojniji gosti i koliko sve skupa košta govori šefica zagrebačkog turizma Martina Bienenfeld.

Došli smo do polovice ovogodišnjeg Adventa. Jeste li zadovoljni? Imate li već kakve brojke, koliko ga je ljudi posjetilo, koliko je dolazaka, noćenja?

Cijele godine pratile su nas razne izvanredne situacije, počevši od neizvjesnosti zbog pandemije, a onda i rata u Ukrajini te energetske krize i inflacije, stoga sam jako zadovoljna da smo, sa svim našim partnerima, uspjeli organizirati ovogodišnji Advent Zagreb. Što se konkretnih brojki tiče, za razdoblje od 1. do 10. prosinca broj dolazaka je veći 54% (36.722), a broj noćenja 40% (72.305) u odnosu na isto razdoblje lani. U odnosu na 2019. zasad smo na razini od 95% u noćenjima, no moramo pričekati kraj godine pa ćemo onda moći konkretno usporediti brojke. Prvih nekoliko dana Adventa nadmašilo je 2019., iako brojke variraju s obzirom na loše vremenske uvjete.

Kada ste počeli s pripremama? Što se prvo počinje organizirati?

S obzirom na novi koncept, pripreme su počele još krajem prošle godine, kako bi sve bilo spremno za natječaj koji je objavljen u srpnju. Naime, ove je godine predstavljen novi koncept Adventa koji zajednički rade Grad, Javna ustanova Maksimir i Turistička zajednica grada Zagreba. Tako su Grad Zagreb i JU Maksimir u srpnju objavili javne natječaje za organizaciju adventskih manifestacija, a TZGZ sudjeluje u potpori nositeljima pojedinih lokacija koje su od turističkog značaja i dodjeljuju se temeljem tih natječaja. Što se tiče terenskog rada na ulicama i trgovima, on uvijek počinje nekoliko tjedana prije službenog otvaranja. Promotivnu adventsku kampanju TZGZ počinje intenzivno provoditi dva mjeseca prije samog početka Adventa, iako ga promoviramo tijekom cijele godine na ciljanim tržištima sajmovima, posebnim prezentacijama i radionicama s predstavnicima međunarodne turističke industrije.

Na koja ste se tržišta fokusirali, koliko je novca dosad potrošeno na kampanju, a koliko na samu organizaciju manifestacije?

S obzirom na to da Advent privlači različite vrste posjetitelja, poput obitelji s djecom, mladih ljudi, ali i one srednje te starije dobi, TZGZ je promotivnu kampanju proširio na 21 tržište offline kampanjama (TV, radio, novine, OOH) te online kampanjama na mrežama portala, TikToku, Facebooku, Instagramu, Twitteru i YouTubeu te Googleu. Promocija se provodi i na tržištima Kanade i SAD-a kampanjom na popularnom turističkom portalu Expedia, kao i na poznatom Smithsonian portalu u sklopu višemjesečne destinacijske kampanje gdje bilježimo sjajnu čitanost naših članaka (posjetitelji se na članku zadržavaju oko 3.08 minuta, što je 2,5 puta više od prosjeka). Za višemjesečnu offline i online promociju planirana su tri milijuna kuna, a za potpore za pojedine nositelje lokacija Adventa, kao i ukrašavanje nekih, poput Stare Vlaške, parka Grič, Trg bana Jelačića, te kulturne programe predviđeno je četiri milijuna kuna, ako se ispoštuju i realiziraju sve predložene aktivnosti.

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Tko su posjetitelji Adventa, odakle dolaze i koliko ima stranaca u odnosu na domaće?

U prvih deset dana prosinca, uz domaće posjetitelje, najviše dolazaka bilo je iz Austrije, BiH, Slovenije, Italije, Srbije, Njemačke, Velike Britanije, Mađarske i SAD-a. U noćenjima su, uz domaće, najbrojniji gosti iz Austrije, Italije, BiH, Njemačke, Srbije, Slovenije, Velike Britanije, SAD-a i Mađarske. Što se udjela tiče, domaćih gostiju je oko 35%, a 65% čine gosti iz stranih zemalja.

Koliko strani posjetitelji prosječno ostaju na Adventu? Čime su najviše zadovoljni, što kritiziraju?

Kao što i brojke pokazuju, posjetitelji ostvaruju prosječno dva noćenja. Jako su zadovoljni prigodnim uređenjem grada, bogatim i raznolikim kulturnim i drugim programima, blagdanskom atmosferom, a trenutačno najviše kritiziraju kišu, jedini faktor na koji, na žalost, ne možemo utjecati, no nadam se da će temperature još malo pasti i donijeti nam snijeg za potpuni zimski ugođaj.

Pandemija je promijenila redoslijed pa najbrojniji strani gosti više nisu iz Južne Koreje. Koji su gosti trenutačno najbrojniji u Zagrebu općenito i jesu li po brojnosti na vrhu i na Adventu?

Na žalost, pandemija je utjecala na dolaske iz dalekoistočnih zemalja pa tako gosti iz Južne Koreje, kao ni oni iz Kine, više nisu među najbrojnijima. Ove su godine, od siječnja do kraja studenoga, najviše noćenja ostvarili gosti iz Njemačke, SAD-a, Italije, Velike Britanije i Francuske. Uspoređujemo li to s noćenjima ostvarenima, za sada, u prosincu, gosti iz Italije i Njemačke su među pet najbrojnijih, ali za prosinac je karakteristično da su u samom vrhu i gosti iz Austrije, BiH, Slovenije i Srbije koji uvijek rado posjećuju naš Advent.

Je li bilo posjeta stranih novinarskih kuća, tko je sve od inozemnih medija pisao o Adventu? Imate li kakve značajnije posjete u najavi?

Advent Zagreb ponovno pokazuje da je jedno od najvažnijih događanja za zagrebački i hrvatski turizam. To potvrđuju i brojni svjetski poznati mediji kao što su CNN, Conde Nast Traveller, Corriere della Sera, Daily Mail, Daily Star, Evening Standard, Forbes, Independent, Mirror, Telegraph, The Guardian, Travel Daily Media i drugi, koji Advent Zagreb stavljaju na listu najpoželjnijih i najljepših božićnih sajmova. Na otvaranju smo imali, u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, čak 24 predstavnika stranih medija, i to iz Austrije, Cipra, Češke, Italije, Norveške, Njemačke, Slovačke, Srbije, Švedske i Velike Britanije. Tako su u Ledenom parku, između ostalih, bili predstavnici njemačkog Frankfurter Neue Pressea, austrijskog Kuriera i britanskog Suna. Trenutačno u najavi imamo dolazak devet pripadnika medijskih kuća iz Beneluxa, uključujući predstavnike nizozemskog RTL-a.

Što nas očekuje na Adventu u sljedećem razdoblju? Što biste preporučili kao nešto što se ne smije propustiti?

Većina adventskih programa već se održava, no istaknula bih ipak tri događanja koja tek slijede. Jedno od njih je Advent Sveučilišta u Zagrebu koji počinje 16. prosinca i traje tjedan dana. Naime, na Učiteljskom fakultetu okupljaju se razni fakulteti našeg Sveučilišta, a posebno bih istaknula i gostovanje Pedagoškog fakulteta iz Graza, koji zajedno izlažu svoju ponudu. Sve se organizira s ciljem prikupljanja sredstava za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi te učenike slabijeg socioekonomskog statusa. Naravno, tu je i pozornica, koja će poslužiti za animaciju djece u popodnevnim terminima te kvalitetan program u večernjim satima. Dan poslije, 17. prosinca, kreću Žive božićne jaslice koje već više od 20 godina organizira zajednica Cenacolo. Dosad su jaslice uvijek bile ispred katedrale, no sada su, zbog njezine obnove, premještene u park Opatovinu. I u nedjelju 18. prosinca održat će se projekt Ilica: Q'Art koji ponovno okuplja razne udruge i ispunjava najdužu ulicu centra grada umjetnošću te pravim blagdanskim humanitarnim karakterom, posvećenom darivanju i pomaganju najranjivijima u društvu. Mnogo je raznolikih programa za svačiju dob, a na posjetiteljima je da dođu i uživaju u blagdanskoj atmosferi. Nikako ne bih htjela zaboraviti naše sjajne nogometaše čije pobjede ovaj Advent čine posebnim, a veselje zbog njihovih rezultata prelijeva se na zagrebačke ulice i trgove gdje se utakmice prate s velikim žarom. Slike slavlja obilaze cijeli svijet, a vjerujem da će tako biti i s dočekom naših odličnih vatrenih.

Vratili ste se nedavno iz SAD-a s najvećeg godišnjeg okupljanja udruženja sjevernoameričkih turoperatera USTOA. Kako Amerikanci gledaju na Advent?

Na konferenciji smo se sastali s brojnim članovima USTOA-e te uspostavili nove kontakte i suradnje vezane uz promociju destinacije i partnera iz Zagreba. Sastanak s predsjednikom tog udruženja Terryjem Daleom otvorio je nove mogućnosti za aktivnije djelovanje TZGZ-a i promociju ponude grada s naglaskom na Advent, kao i prezentaciju novosti i aktivnosti u nadolazećoj godini. Recentni članci u prestižnim publikacijama, Forbesu te britanskom i američkom izdanju Conde Nast Travellera, ali i ostalim relevantnim svjetskim medijima, izazvali su velik interes za posjet Zagrebu i našem Adventu. Američko tržište izuzetno je važno za Zagreb, o čemu najbolje govore rezultati po kojima su gosti iz SAD-a ove godine na drugom mjestu po dolascima i noćenjima, a prije pandemije bili su prvi u noćenjima.

Komentara 3

DA
Daisy55
22:51 20.12.2022.

Ma dajte ne lažite! Ak mislite da bute više love povukli to je zbog inflacije i skupoće, a sve ideje pa čak i firme koje su dobile organizaciju su Bandićeve. Živio Bandić!

HO
Homophob
23:07 19.12.2022.

Dragi nasi sugradani Thore i Menore zelim vam blagoslovljene I sretne praznike Hanukkah u krugu obitelji uz pjesmu, veselje i tradicionalne molitve. Zato mi je sto nasim politicarima niste dovoljno vazni da bi vam i oni pozeljeli sve najbolje pa makar i po sluzbenoj duznosti.

KA
kažemja
14:49 18.12.2022.

Ovo je dokaz da se i bez korumpiranog pokojnog krimosa može napraviti Advent još bolji i ljepši a k tome će i Grad Zagreb zaraditi a ne samo Bandićeva korumpirana hobotnica.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije