REKONSTRUKCIJA U TIJEKU

Radovi na Mihaljevcu u punom su jeku, ali nisu svi putnici zadovoljni: 'Nemamo gdje skloniti se od sunca i kiše'

Foto: Goran Stanzl/Pixsell
1/18
04.06.2024.
u 10:00

Projekt je vrijedan tri milijuna eura, trenutačno se radi na proširenju autobusnog terminala, a uskoro bi na red trebao doći i tramvajski

Obnova tramvajskog i autobusnog terminala Mihaljevac pothvat je na koji se čeka desetljećima, a nakon nekoliko raspisanih i poništenih natječaja za izvođača radova, bageri su početkom svibnja konačno krenuli u akciju. Novo bi ruho okretište trebalo dobiti do kraja godine, a projekt je, prema riječima gradonačelnika Tomislava Tomaševića, vrijedan tri milijuna eura, s tim da će se oko 85 posto sredstava vratiti iz europskih fondova. Površina autobusnog terminala nakon radova trebala bi postati dvostruko veća, a u planu je i gradnja nove tramvajske pruge te stajališnih perona. Prostor će dobiti i novo parkiralište za taksije i vozila osoba s invaliditetom, kao i nadstrešnicu za bicikle, zamijenit će se kabelska i kontaktna mreža, urediti zelenilo, a u planu je i rušenje stare kućice za ZET-ove djelatnike te gradnja nove.

Mogli su to bolje riješiti

Radovi su, uvjerili smo se na terenu, u punom jeku, a za to vrijeme uvedena je privremena regulacija za tramvaje pa je obustavljena linija 15 koja putnike prevozi do Gračanskog dolja i sljemenske žičare. Na toj relaciji tijekom tjedna sad prometuje osmica, koja ima produljenu trasu, a vikendima i za neradnih dana do žičare vozi linija 14.

Trenutačno se radi na proširenju autobusnog terminala pa su svi peroni privremeno razmješteni po Ksaverskoj cesti. Najbliži se nalazi tik uz okretište, a najudaljeniji kod Vojnog ordinarijata, oko 700 metara dalje. Putnicima koje smo ondje zatekli drago je što je obnova počela jer je, kažu, desetljećima Mihaljevac bio najveće ruglo u tom dijelu grada.

– Samo neka se radi, to smo stvarno dugo čekali – govori nam Marija Sedlar. I upravo zato, domeće umirovljenik kojega smo također uhvatili na tramvajskom stajalištu, nerijetki će zažmiriti na jedno oko zbog poteškoća koje su prouzročili radovi. A glavni je problem, objašnjava, to što za putnike koji čekaju autobus gotovo nigdje nema zaklona od sunca i kiše, kao niti kakva klupa za odmoriti noge. Prije radova, naime, kod stajališta autobusa bilo je raspoređeno nekoliko drvenih klupa te nadstrešnica, no to je sad uklonjeno. Osim privremene table s brojem autobusa, na izmještenim stajalištima nema ničega.

Kod tramvajskog stajališta, doduše, još stoji derutna ZET-ova kućica za prodaju karata koja ima nadstrešnicu, no to ne znači mnogo onima koji autobus čekaju preko ceste ili čak 500 metara dalje. – I klupica ili nekakvo drugo privremeno rješenje bilo bi dobro, posebice za nas starije – slaže se Marija Sedlar.

Neki putnici negoduju i zato što su ostali bez zahoda. Toalet koji je funkcionirao u sklopu stare kućice sad je zaključan, a ne može se ni u montažni Toi-Toi koji služi samo za ZET-ove vozače.

VEZANI ČLANCI: 

– To je veliki minus. Nije u redu da ne možemo baš nigdje obaviti nuždu, a u blizini nema ni kafića u koji bismo mogli na brzinu otići – ističe Stjepan Perhot.

Na društvenim se mrežama mogu pročitati i prigovori stanovnika Gračanskog dolja na račun voznog reda tramvajske linije 8, za koju tvrde da ne prometuje redovito, a slično kažu i putnici na Mihaljevcu.

– To su mogli bolje riješiti. Osmica bi trebala imati češće polaske, čak ni sad ne drži se rasporeda – govori nam umirovljenica koju smo zatekli na stajalištu autobusa za Markuševec. Požalila se i na novi raspored perona. – Ljudi moraju pretrčavati cestu i nadati se da će stići do tramvaja prije nego što im pobjegne. Razumijem da su radovi i da ljudi trebaju biti prilagodljivi, ali nadležni su to mogli ipak malo bolje urediti – objašnjava.

Hoće li biti sluha za nezadovoljne putnike i planiraju li privremeno rješenje, pitali smo Grad, no odgovor zasad nismo dobili. Pomoćnik pročelnika u gradskom Ured za obnovu, gradnju, prostorno uređenje i komunalne poslove Krunoslav Tepeš nedavno je za Radio Sljeme rekao kako razumije njihove zahtjeve, no i kako za postavljanje nadstrešnica postoji procedura koja jako dugo traje jer za svaku lokaciju, objasnio je, treba dobiti posebne uvjete, ishoditi rješenje i provesti javnu nabavu.

U drugoj fazi nova regulacija

Radovi će se, kazao je također, odvijati u dvije faze. Prvo se uređuje autobusni terminal, a nakon završetka školske godine počet će se i s rekonstrukcijom onog tramvajskog, što će zahtijevati novu prometnu regulaciju.

– Tramvaj za vrijeme radova neće moći ovuda prometovati pa će se trebati uvesti autobusna linija koja bi kretala svakih desetak minuta – rekao je Tepeš.

Ključne riječi

Komentara 1

KI
Kitnjak
10:49 04.06.2024.

Čuj treba dozvola za nadstrešnicu koji se dugo čeka. Pa zašto ju niste ishodovali ranije. Osmica se ne drži voznog reda jer je vrijeme prekratko pa ne stiže što odgovorni znaju, ali se prave grbavi. Nije povećan niti broj voznih jedinica, a trasa se produžila. Vozači nemaju pitke vode. Briga to Muzemo i bivše Bandićeve uhljebe.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije