Bez obzira na podijeljenost mišljenja oko toga je li riječ o potrebnim, isplativim i opravdanim radovima, neosporno je da je rekonstrukcija remetinečkog rotora najveći prometni projekt u metropoli unazad više godina, pa i desetljeća. Toga su Zagrepčani itekako svjesni pa strepe zbog prometnog kolapsa koji ih očekuje.
Do sada je zbog manjih pripremnih radova započetih početkom ljeta zatvoreno tek nekoliko sporednih ulica, no od danas kreće “ozbiljnije kopanje” pa je najavljena obustava tramvajskog prometa kroz doslovno pola Novog Zagreba i to na godinu i pol dana. Točnije, tramvaji neće voziti sve od Savskog mosta do Sopota, a riječ je o području na kojem živi više od 60.000 ljudi.
Izmjene i na liniji 234
Svi će umjesto tramvajskih linija 7 i 14 koje su tamo prolazile morati koristiti novu autobusnu liniju 607.
Prva vožnja najavljena je za danas, u 4 sata i 32 minute ujutro, a autobusi će voziti sve do ponoći, svakih 8 minuta radnim danom, odnosno svakih 10 do 16 minuta nedjeljom. Izvanredna linija vozit će od Savskog mosta kroz Savski gaj i Trnsko, Avenijom Dubrovnik uz Velesajam do Muzeja suvremene umjetnosti i Sopota te će se vraćati istom trasom. Tramvaji broj 7 i 14 neće prestati voziti, nego će prometovati skraćeno.
“Sedmica” će se okretati u Sopotu, na uobičajenom okretištu tramvaja broj 6, a linija 14 će također voziti skraćeno do Savskog mosta. Radovi će utjecati i na izmjene trase autobusne linije 234 koja spaja Glavni Kolodvor i Kajzericu. Autobus će voziti Avenijom Dubrovnik i Ulicom Radoslava Cimermana gdje će biti uspostavljeno novo stajalište, umjesto onih kod Hipodroma i Starog Savskog mosta. Nakon završetka radova na rotoru, koji se najavljuju za početak 2020. godine, tramvaji će opet voziti po dosadašnjem režimu, no obustava prometa sada je nužna jer se ispod tračnica grade podzemni tuneli.
Žele sigurniji rotor
Jedan od glavnih elemenata rekonstrukcije rotora jest, podsjetimo, njegova denivelacija. Prema projektu koji je još 2009. godine izradio danas umirovljeni profesor dr. Damir Pološki sa suradnicima Željkom Stepanom i Igorom Majstorovićem, predviđeno je povezivanje Jadranske avenije i Avenije Dubrovnik dvama tunelima dugim 280 metara koji će ići ispod tramvajske pruge. Tako će oni koji voze u smjeru zapada i istoka u potpunosti izbjeći ulazak u rotor čime će se on znatno rasteretiti.
Sada najvećim zagrebačkim kružnim tokom prođe, naime, više od 100 tisuća vozila dnevno, a nesreće su veoma česte. Da bi se to spriječilo, na rotoru će se postaviti semafori i bit će proširen izdvojenim trakovima za desno skretanje. Radovi koje izvode Kamgrad, Hidroelektra niskogradnja, Tigra i DIV stoje čak 280 milijuna kuna.
Radovi se "zahuktavaju" a započeli su jutros! Jad od naslova.