Ne možemo garantirati da će biti tako, ali bilo bi suludo kada Grad ne bi iskoristio ljeto, kada su manje gužve na prometnicama, za otvaranje radova duž cijelog Jadranskog mosta, govorili su nam proljetos na baušteli na jednoj od najprometnijih spojnica s Novim Zagrebom, koja je od lanjskoga srpnja u revitalizaciji. Ali na kraju je "suluda" varijanta, čini se, prevladala jer još nije otpočela posljednja faza koja će se odvijati na gornjem ustroju, potvrđuju nam izvođači iz splitske Spegre, što ujedno znači da je povratak tramvaja na Jadranski most pomaknuta za još nekoliko mjeseci.
Najavljivalo se do ljeta
Zbog činjenice da umjesto po tračnicama moraju putovati autobusom na ionako zagušenom prometnom potezu negoduju brojni Zagrepčani na društvenim mrežama i pitaju se zašto tramvaja nema ako se trenutačno ne radi na gornjem ustroju. Da biste shvatili njihovu frustraciju, treba proučiti priču ispočetka. Na Jadranskom mostu, dakle, radi se od prošlog srpnja, a od kraja kolovoza linije 14 i 7, na čijoj se trasi i nalazi, onuda ne prometuju.
VIDEO: Gužve na Jadranskom mostu
>>VEZANI ČLANCI:
Kada smo u listopadu prvi put posjetili gradilište, rečeno nam je kako je rok za kompletnu sanaciju sredina lipnja 2023., ali u planu je bilo da već u svibnju sve bude dovršeno, osim radova ispod mosta koji ne ometaju promet. Ali svibanj je došao i uza sve napore izvođača, pa čak i probijanje rokova za određene etape, dio radova u tom trenutku nije ni krenuo i pa je tada rečeno kako tramvaji neće prometovati mostom još godinu dana.
Ante Borovina, inženjer iz Spegre, tada nam je rekao da će tijekom ljeta raditi ispod mosta, ali da bi bilo dobro da posljednja faza uz prometnicu krene tijekom ljetnih mjeseci. Nakon toga postavile bi se i nove tračnice na prugu. Ali sada kaže kako se na gornji ustroj još nisu preselili.
>>GALERIJA:
– Grad je trebao izdati dozvolu za uspostavljanje nove prometne regulacije na mostu kako bismo mogli krenuti raditi na središnjem dijelu gornjeg ustroja. Budući da se to nije dogodilo, još se ne možemo preseliti gore – govori Borovina. Domeće kako se nitko nije javio na natječaj za izradu elaborata nove prometne regulacije pa se boji kako bi radovi na tom dijelu mogli početi tek u proljeće 2024. – Tramvajske tračnice postavljat će ZET, ali prije nego što mi ne dovršimo kompletnu sanaciju, nema smisla da ih se montira jer bi se onda u nekom dijelu zahvata trebale skidati, što bi prouzročilo dodatne troškove – smatra Borovina.
Ali s time se ne slaže profesor Marko Ševrović, stručnjak za javni prijevoz sa zagrebačkog Prometnog fakulteta. Drži da je gubitak za Zagrepčane, koji već godinu dana, a sada izgledno i dvije, nemaju tramvaj preko Jadranskog mosta, veći nego eventualno postavljanje novih i potom uklanjanje tračnica za nastavak radova. – U čitavoj intenciji Grada da širi pješačke zone i potiče na korištenje javnog prijevoza situacija na Jadranskom mostu je suluda. Neshvatljiva mi je ta nebriga prema Zagrepčanima koji onuda svakodnevno prolaze – govori Ševrović pa domeće i kako mu nije jasno gdje je zapelo s izdavanjem dozvole za novu prometnu regulaciju na mostu.
Što je s izdavanjem dozvole?
– Jedinice lokalne samouprave same utječu na uređivanje i izradu elaborata za takve slučajeve, a postoji opcija da su je mogli izraditi u Gradu ili da su angažirali vanjskog suradnika, ali sjećam se da im je prošlogodišnji elaborat radila privatna firma – kaže Ševrović.
Umjesto tramvaja, supstitucija za prijelaz javnim prijevozom preko Jadranskog mosta je autobusna linija 607. Profesor komentira kako su u tom smislu Zagrepčani itekako zakinuti za kvalitetu usluge javnog prijevoza. – Na toj se dionici automobilski i tramvajski prijevoz ne miješaju jer tramvaj ima svoj koridor pa ne treba čuditi što je sada putovanje preko mosta u autobusu i nešto sporije. Najveći problem gradske uprave jest taj što oni otvaraju jedan ili dva zahvata koji onda paraliziraju određeni dio Zagreba – kaže Ševrović.
O cijeloj situaciji pitali smo i Grad. Zanimalo nas je u kojem su stanju radovi na Jadranskom mostu te kada se očekuje njihov kraj, a time i povratak tramvaja. – Nakon sanacije južnog prilaznog vijadukta Jadranskog mosta, u ožujku 2023. započela je sanacija grednog dijela mosta, odnosno dijela preko Save. Paralelno s tim radovima odvija se i neophodna zamjena prijelaznih naprava na mostu. Južna prijelazna naprava je promijenjena, a na sjevernoj je promijenjen središnji dio te je još ostalo za zamijeniti dio na silaznoj i uzlaznoj rampi. Slijedi sanacija kolnika i nakon toga montaža šezdesetak metara tramvajske pruge koju će izvoditi ZET – odgovaraju iz Grada.
Za to vrijeme, dodaju, ZET će u najvećoj mjeri prilagođavati organizaciju prijevoza realnom stanju na terenu kako bi korisnicima bila pružena čim kvalitetnija usluga uslijed radova na prometnicama. Očekuje se i da bi radovi mogli završiti u drugom dijelu 2024. i tada će se ostvariti i pretpostavke za ponovno uspostavljanje tramvajskog prometa Jadranskim mostom, poručili su iz Grada. Naknadno smo pitali i što je s izdavanjem dozvole za novu prometnu regulaciju kako bi otpočela vjerojatno posljednja etapa radova na centralnom gornjem ustroju mosta, ali odgovor zasad nije stigao.
VIDEO: Uz jake policijske snage počelo rušenje Paromlinske 17
Cirkus Montyja Phythona u našem gradu..... Njihov max domet je unajmiti nekoga da zalije bojom asfalt. Sve ostalo je znan-fan.