Savskim sajmom u Zagrebu, najvećoj urbanoj cjelini uz Savu, te promocijom savske kravate u mjestu Davor kod Nove Gradiške započinje ovogodišnji program društveno odgovornog projekta Lijepa naša Sava. Projekt su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture danas najavili predstavnici Međunarodne komisije za sliv rijeke Save, Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Coca-Cole u Hrvatskoj.
Savskim sajmovima, na kojima će biti predstavljeni tradicijski obrti, zanati i rukotvorine te priređene degustacije enogastronomskih specijaliteta savskoga kraja, nastojat će se potaknuti svijest građana o važnosti povratka toj rijeci i iskorištavanja njezinih turističkih potencijala na temeljima održivosti. Osim sajma na zagrebačkom Bundeku 29. svibnja savski će sajmovi biti organizirani i u ostalim trima velikim gradovima uz tu rijeku – u Sisku 5. lipnja, u Županji 11. lipnja te u Slavonskome Brodu 2. srpnja.
- Voda je danas najveće blago svake zemlje i opće dobro, a ovaj projekt društvene odgovornosti koji pridonosi buđenju i podizanju svijesti o vodnim potencijalima Save, od mogućnosti koje pruža ponovni razvoj plovnosti njome do ekoturizma i turističkih sadržaja na temeljima održivosti, uistinu je hvalevrijedan, istaknuo je tajnik Međunarodne komisije za sliv rijeke Save Dejan Komatina.
- Obnova plovnog puta rijeke Save u svrhu poboljšanja sigurnosti plovidbe strateški je interes Hrvatske kako bi se ostvarilo bolje povezivanje s europskim plovnim putovima, a u cilju stvaranja uvjeta za korištenje plovnih putova kao ekološki najprihvatljivijeg načina prijevoza roba, rekao je Janko Brnardić, ravnatelj Uprave unutarnje plovidbe u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Sava je naša najduža rjeka, a rječni promet je naj jeftiniji promet. Svi se gradovi ponose svojim rjekama, a Zagrebu kao da smeta njegova rjeka ili kao da je se srami! Trebalo bi se u Zagrebu urediti korito rjeke Save,, kako bi ona mogla postati plovna i kako bi se grad mogao obilaziti i rjekom, a i roba bi se jeftinije mogla iz Zagreba prevoziti u druge krajeve.