STIGLA I RETROGRADNA SREDSTVA

Samo u pola godine Bandiću iz EU i države stiglo pola milijarde kuna

Plenković i Bandić
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
1/4
11.06.2019.
u 14:19

Gradonačelnik je premijeru pismeno poslao popis projekata za koje treba pomoć države, oni se već pomalo realiziraju, a jučer su stigla i retrogradna sredstva za modernizaciju tračnica

S HNS-ovcima na nož, a prema HDZ-u dobar ko kruh. Kao da sendvič pravi gradonačelnik Milan Bandić ovih dana s Vladom, koji bi, čini se, samo njemu mogao biti ukusan. Zakrvio je s ministricom Blaženkom Divjak oko udžbenika, ministrom Predragom Štromarom zbog raspadajućih mostova, ali jučer ipak s Olegom Butkovićem potpisao ugovor vrijedan 259 milijuna kuna za modernizaciju tramvajske infrastrukture.

Ima tu još posla

Neće Zagrebu, odnosno ZET-u međutim, na račun sjesti taj čitav iznos, već 207,5 milijuna, od čega 85 posto sufinancira Europska unija, a 15 posto, točnije oko 30 milijuna kuna država.

– Prva je to faza modernizacije, a obuhvaća radove na 11 dionica pruge ukupne dužine nešto više od osam kilometara. Osim toga, radit će se na dva križališta te tri ispravljačke stanice – pojasnila je direktorica ZET-a Ljuba Žegla u futuru, kao da će spominjana modernizacija tek početi. Sredstva su, međutim, zapravo retrogradna jer tih sedam posto od ukupne kilometraže tramvajskih tračnica kojih je u metropoli oko 120 kilometara, uglavnom se već obnovilo ili je obnova u tijeku. Među tih 11 najavljenih dionica tako je, primjerice, ona na Ilici kod Ulice Republike Austrije, a i križanje Branimirove i Držićeve.

– Najvažnije su nam te tri ispravljačke stanice, Patačićkina, Daničićeva i Zvijezda, koje nisu već godinama obnavljanje i na njima imamo problema sa strujom pa jedva čekamo da se saniraju – kažu nam u ZET-u pa dodaju kako je ostalo iz ugovora više-manje sve “modernizirano”. Novih se radova na prugama zato Zagrepčani uopće ne trebaju bojati, baš kao ni izgradnje eventualno pokojeg novog metra, koji je zadnji put, podsjetimo, u Zagrebu viđen prije 18 godina. Mogao bi on, doduše, osvanuti na dionici Kvatrić – zračna luka jer sastanak s premijerom Andrejem Plenkovićem oko te je linije jučer najavio gradonačelnik Bandić.

– Do konca lipnja sjest ćemo s Vladom da vidimo što napraviti s dječjom bolnicom, prugom do zračne luke Franjo Tuđman, Imunološkim zavodom, Apisom, Zagrebom na Savi, a i novim niskopodnim tramvajima – rekao je Bandić, pa odmah pohvalio premijera dodajući kako su silni sastanci i ugovori “primjer kako treba surađivati”. U pola godine, istaknuo je ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije Tomislav Petric, Zagreb je dobio 44,6 milijuna kuna za 29 novih autobusa, 321 milijun za rotor, a sad i 207,5 za pruge. Prije dvije godine još 32 milijuna potrošeno je na 15 buseva.

– Najveći dio sredstava išlo je upravo iz resora prometa, a baš obnova pruga preduvjet je za daljnju modernizaciju voznog parka grada – rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Daje se svima jednako

Ne dobiva, međutim, rekao je Tomislav Petric, novac iz EU samo Zagreb, već “ravnomjerno svi gradovi Hrvatske”, navodno i unatoč tome što je samo gradonačelnik metropole prije otprilike pola godine, kad je novac počeo dolaziti, Vladi pisao pismo sa svojim zahtjevima oko kojih se sad redom sastanči. 

Ključne riječi

Komentara 9

CH
chemica
19:36 11.06.2019.

Ajde, konačno da je počeo ostvarivati sad već višedesetljetna lažna obećanja. Samo je desetljećima čekao ko zapeta puška da novci kapnu pa da krene "delat". Hehe.

Avatar Drazen Klaric
Drazen Klaric
09:13 12.06.2019.

Hm, ZET-ove tračnice su već pokrpane, a novac tek sada dolazi. Ali najjača je stvar da se ZET zadužuje kreditom od 300 milijuna kuna za grad, - da bi se gradila žičara. Kaj bu to po Bandinjosovoj viziji, misiji i percepciji nakaznosti u gradskim financijama, - tramvaj vozio na Sljeme?

DO
dopizdilomi
18:36 11.06.2019.

Pa to mu nije ni za đeparac. S tim se hvalite.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije