PROMO

Sava – poticaj za stvaranje etnomode

Lijepa naša Sava (1)
Foto:
1/6
PR
Autor
PR članak
03.06.2013.
u 09:19

Posjetitelji Savskoga sajma u Zagrebu mogli su uživati u specijalitetima posavskoga kraja, a predstavljena je i ekoodjeća sa savskim motivima. Time se željelo istaknuti važnost poticanja proizvodnje odjeće od prirodnih materijala...

Na zagrebačkome Bundeku u subotu je održan središnji program ovogodišnjega nacionalnog projekta Lijepa naša Sava. Šestu godinu zaredom njime se obilježava Dan rijeke Save, promiče važnost njezina očuvanja te potiče kontinentalni ekoturizam i upozorava na neiskorištene potencijale uz Savu. Projektom se potiču i ekološki uzgoj hrane te zdravi životni stilovi općenito, a svi su se njegovi ciljevi ove godine povezali u jednome dosad nezabilježenom iznenađenju. Osim prikaza narodnih običaja i života uz Savu, radionica i izložba posvećenih Savi te kušanja tradicionalnih specijaliteta savskoga kraja predstavljena je jedinstvena kolekcija ekoodjeće. Riječ je o odjeći od prirodnih materijala na kojoj su prikazani motivi savskoga kraja, a izradili su ju na poticaj Coca-Cole HBC Hrvatska studenti Tekstilno-tehnološkoga fakulteta iz Zagreba.

Sajam je tradicionalno posjetio zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, a projektu su podršku došle dati novinarke i voditeljice Sonja Šarunić i Nevena Rendeli. „Jako sam sretna što se život uz Savu vratio na ovakav način jer je Sava pomalo zanemarena kad je život u Zagrebu u pitanju“, rekla je Sonja Šarunić istaknuvši kako su projekti poput Lijepe naše Save iznimno važni za život mjesnoga stanovništva. „Pohvalno je da tvrtke poput Coca-Cole pokreću akcije s pomoću kojih vraćaju vodu nama samima. Izložba studenata Tekstilno-tehnološkoga fakulteta također je vrlo važna jer upućuje na mogućnost početka povratka proizvodnje tekstila u Hrvatsku. Njihovi radovi mogli bi ujedno biti suveniri savskoga kraja, a pokazuju i koliko se mašte i kreativnosti krije u našim mladim ljudima. Važno je i to što promiču uporabu prirodnih materijala, o čemu i sama vodim računa. Naime, otkad imam unuke posebno se brinem da im kupujem isključivo tzv. zdravu odjeću jer kažu da sve što dođe na ljudsku kožu u roku od sedam minuta ulazi u krvotok“, rekla je Sonja Šarunić.

Da o prirodnim materijalima vodi računa, istaknula je i Nevena Rendeli ujedno pohvalivši modne kreacije zagrebačkih studentica za koje također smatra da bi mogli biti atraktivni suveniri. No ono što ona smatra najvažnijim je promocija kontinentalnoga turizma. „Mislim da kontinentalni turizam tek čeka bolja budućnost. Obišla sam gotovo cijeli kontinentalni dio Hrvatske i u njemu se zaista ima što vidjeti i promicati u svijetu. K tome mi se sviđa to što projekt Lijepa naša Sava promiče tradiciju života uz Savu koja se tijekom godina u Zagrebu pomalo izgubila. Zato je zanimljivo vidjeti što se sve nekoć događalo uz tok Save i što se sve može povezati s njim, pogotovo u turističkome smislu“, rekla je Nevena Rendeli.

O uspješnosti projekta Lijepa naša Sava najbolje govore podaci koje je navela direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska Boška Trbojević: „Kad smo prije šest godina pokretali ovaj projekt, imali smo tri partnera – Međunarodnu komisiju za sliv rijeke Save, Ministarstvo poljoprivrede i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. Danas imamo više od 50 partnera i svake godine raste njihov broj. Program je također sve bogatiji, a broj posjetitelja sajmova u Zagrebu, Županju, Sisku i Slavonskome Brodu sve veći“, istaknula je. Da je projekt prepoznat i na međunarodnoj razini, govori podatak da je nedavno ušao u uži izbor za nagradu za izvrsnost Britanskoga instituta za odnose s javnošću, ugledne ustanove za čije se nagrade prijavljuju projekti iz cijeloga svijeta.

Osim ekoodjeće na ovogodišnjemu Savskom sajmu u Zagrebu posjetitelji su imali prigodu kupiti i razgledati raznorazne suvenire i rukotvorine, jagode i trešnje te ekološki uzgojeno začinsko bilje i kušati tradicijska savska jela i slastice. Za obilje gastronomskih užitaka pobrinula su se kulturno-umjetnička društva iz Davora i Županje te Športsko-ribolovno društvo JEZ Jasenovac pripremivši riblji paprikaš, prženu i pečenu ribu s prilogom, ikru na naglo, domaći kruh, lepinje, kukuruznu provu i pite u kvas. Bogat su program upotpunili nastupi Kulturno-umjetničkoga društva Matija Antun Relković i tamburaškoga sastava Lengeri iz Davora te Kulturno-umjetničkoga društva Martinčani iz Martinske Vesi. Oni su s pomoću tradicijskih posavskih plesova i napjeva oživjeli posavske narodne običaje. Najsadržajniji Savski sajam do sada uljepšali su i članovi Udruge Lipicanska barokna raskoš prikazavši život uz rijeku Savu u predstavi Straussova čarolija (u kojoj su svoju ulogu imali lipicanski kraljevski konji) te članovi Kluba mladih Orubica (koji su pripremili četiri tradicijska prikaza života stanovnika sela Orubice u prošlosti: izradu mreža i ukrasnih predmeta u tehnici necanja, pripremu ribe na ražnju i jela čekićanje).

Podrobnije podatke o projektu možete pronaći na Facebooku i na mrežnoj stranici www.lijepanasasava.hr.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?