Mobilna aplikacija Scan4Chem, koju je kreirala Zelena akcija, dosad je preuzeta 90.000 puta, a riječ je o platformi koja pruža informacije o sadržaju zabrinjavajućih tvari u 8,5 milijuna proizvoda. Ova aplikacija je asistent u kupnji jer omogućuje odabir proizvoda koji ne narušavaju zdravlje i ne zagađuju okoliš. Ako u bazi podataka nema informacija o određenom proizvodu, aplikacija omogućuje slanje automatski napisanog upita na koji vam proizvođač i trgovac moraju odgovoriti.
"Predmeti kojima se svakodnevno koristimo mogu sadržavati tvari koje često mogu ozbiljno naštetiti ljudskom zdravlju ili okolišu. Plastifikatori u plastici, boje u tekstilu, usporivači gorenja u namještaju i u elektronici samo su neki od primjera. Potrošači imaju pravo od trgovca i od proizvođača saznati sadrži li proizvod posebno zabrinjavajuće tvari (PZT). Međutim, dobavljač je dužan odgovoriti na upit samo ako proizvod sadrži PZT u masenom udjelu većem od 0,1 posto. To pravo na informacije
garantirano je europskom uredbom o kemikalijama REACH. Zbog ove uredbe, izrađen je popis PZT-a koji se redovito proširuje, a na njemu su trenutno 223 tvari. Iako svijest javnosti o PZT-ima raste, mnogi su potrošači još uvijek nesvjesni rizika povezanih s tim tvarima, a tek rijetki znaju da imaju pravo na informacije o sastavu proizvoda", poručuju iz Zelene akcije.
Nisu, međutim, neinformirani samo potrošači, već i tvrtke koje imaju obavezu pružanja tih informacija. Naime, neke tvrtke ni same ne znaju što je u njihovim proizvodima pa te informacije moraju tražiti od svojih dobavljača, pri čemu im poseban izazov
predstavljaju dugački i netransparentni dobavni lanci. Kako bi olakšale komunikaciju između kupaca i dobavljača, dodaju, 20 organizacija iz 13 zemalja, uključujući Zelenu akciju, provodi projekt LIFE AskREACH financiran sredstvima Europske unije.
U sklopu projekta, razvijena je mobilna aplikacija Scan4Chem za skeniranje barkoda proizvoda i slanje upita o prisustvu PZT-a u proizvodima. Tvrtke koje su informacije o PZT- ima unijele u svoju bazu podataka ne trebaju odgovarati na svaki pojedinačni upit, već kupci odmah dobiju odgovor izravno iz aplikacije. U tu bazu podataka, informacije o svojim proizvodima unose sami proizvođači ili dobavljači koji su odgovorni za točnost informacija.