Ako nema oznake da je parkiranje na nogostupu zabranjeno, ne znači da
je dopušteno. Nogostup je za pješake – rekao nam je komunalni redar
Tomislav Rončević.
Do svibnja ove godine cijena globe za parkiranje na nogostupu bila je
100 kuna, ali nogostupe se nije moglo raščistiti. Tako ni majke s
djecom u kolicima, niti građani u invalidskim kolicima nisu imali
nikakve koristi od naših akcija, saznajemo od Rončevića. Komunalno
redarstvo i prometna policija pripremaju sveobuhvatno prinudno uvođenje
prometne kulture, saznali smo.
S Nomadom u ruci
Gradom danonoćno kruže 24 pauka Zagrebparkinga. U 24 sata prosječno
uklone 160 automobila, a u isto vrijeme komunalno redarstvo njihovim
vlasnicima ispiše najmanje 60 kazni, saznali smo od komunalnog redara
Mirka Vuletića. Njima će se pridružiti i poseban “Odjel prometnog
redarstva” s ručnim računalima Nomad koje sada koriste tek tri
komunalna redara.
Uznemireni građani čiji su automobili na granici da im ga odvezu
vjerojatno nemaju punu predodžbu kako točno izgleda Zagrebparkingova
procedura, zašto odvoze baš njihov auto i je li iza svega ideja
punjenja gradskog proračuna. Zato smo jučer proveli dan u pauku, s
komunalnim redarima i Zagrebparkingom.
Dok su se na stolu pušili vrući banjalučki ćevapi u prostoriji
Zagrebparkinga zazvonio je telefon. Anonimni poziv. Građanka s Botićeva
trga prijavljuje da autom ne može iz dvorišta jer se netko parkirao na
nogostupu ispred njega. Prometna policija UKV-om javlja pauku pod
šifrom 6020 da krene u akciju. U 10 minuta auto u prekršaju je pronađen
i fotografiran, internetom je fotografija poslana komunalnim redarima
koji utvrđuju prekršaj i odobravaju “dizanje” auta.
Naređuje netko drugi
Paukom se ne uklanjaju automobili po nahođenju ekipe. Najmanje 30
građana dnevno zove Zagrebparking ili 92 jer su im nepropisno parkirana
vozila blokirala put, saznali smo.
– Dužni smo izaći na teren – objasnio nam je Mirko Vuletić. Poslana
ekipa često utvrdi da su u određenoj ulici gotovo svi automobili
nepropisno parkirani. Tako je bilo i u Kozarčevoj.
– Ima nepisano pravilo da se uklanjaju svi auti ili nijedan – otkrio
nam je Mirko Vuletić. Dvije su suočene strane, građani koji ne mogu
proći po nogostupu i građani koji se na njemu parkiraju. Pješaci imaju
prednost, kaže staro prometno pravilo.
PAUKOVA MREŽA Sa Zagrebpakingovom ekipom krstarili smo gradom