PAUKOVA MREŽA Sa Zagrebpakingovom ekipom krstarili smo gradom

Služba koja službeno navija za pješake

18.12.2008.
u 00:57

Ako nema oznake da je parkiranje na nogostupu zabranjeno, ne znači da je dopušteno. Nogostup je za pješake – rekao nam je komunalni redar Tomislav Rončević.

Do svibnja ove godine cijena globe za parkiranje na nogostupu bila je 100 kuna, ali nogostupe se nije moglo raščistiti. Tako ni majke s djecom u kolicima, niti građani u invalidskim kolicima nisu imali nikakve koristi od naših akcija, saznajemo od Rončevića. Komunalno redarstvo i prometna policija pripremaju sveobuhvatno prinudno uvođenje prometne kulture, saznali smo.

S Nomadom u ruci
Gradom danonoćno kruže 24 pauka Zagrebparkinga. U 24 sata prosječno uklone 160 automobila, a u isto vrijeme komunalno redarstvo njihovim vlasnicima ispiše najmanje 60 kazni, saznali smo od komunalnog redara Mirka Vuletića. Njima će se pridružiti i poseban “Odjel prometnog redarstva” s ručnim računalima Nomad koje sada koriste tek tri komunalna redara.

Uznemireni građani čiji su automobili na granici da im ga odvezu vjerojatno nemaju punu predodžbu kako točno izgleda Zagrebparkingova procedura, zašto odvoze baš njihov auto i je li iza svega ideja punjenja gradskog proračuna. Zato smo jučer proveli dan u pauku, s komunalnim redarima i Zagrebparkingom.

Dok su se na stolu pušili vrući banjalučki ćevapi u prostoriji Zagrebparkinga zazvonio je telefon. Anonimni poziv. Građanka s Botićeva trga prijavljuje da autom ne može iz dvorišta jer se netko parkirao na nogostupu ispred njega. Prometna policija UKV-om javlja pauku pod šifrom 6020 da krene u akciju. U 10 minuta auto u prekršaju je pronađen i fotografiran, internetom je fotografija poslana komunalnim redarima koji utvrđuju prekršaj i odobravaju “dizanje” auta.

Naređuje netko drugi
Paukom se ne uklanjaju automobili po nahođenju ekipe. Najmanje 30 građana dnevno zove Zagrebparking ili 92 jer su im nepropisno parkirana vozila blokirala put, saznali smo.

– Dužni smo izaći na teren – objasnio nam je Mirko Vuletić. Poslana ekipa često utvrdi da su u određenoj ulici gotovo svi automobili nepropisno parkirani. Tako je bilo i u Kozarčevoj.

– Ima nepisano pravilo da se uklanjaju svi auti ili nijedan – otkrio nam je Mirko Vuletić. Dvije su suočene strane, građani koji ne mogu proći po nogostupu i građani koji se na njemu parkiraju. Pješaci imaju prednost, kaže staro prometno pravilo.




Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije