U kasliću ga je čekao odrezak koji upućuje na to da mora u pošti podići preporučeno pismo. A kad je u obližnjem uredu ovaj stanovnik Laništa potpisao i otvorio kuvertu, imao je što i vidjeti. Gradski ured za prostorno uređenje poslao mu je opomenu, zajedno s hrpom uplatnica za komunalnu naknadu koje mora platiti, a tu obvezu redovno ispunjava svaki mjesec. Da stvar bude apsurdnija, na uplatnicama je stajao 31. prosinca 2019. kao datum dospijeća, a pismo je dobio u ovoj godini. Prvo što je potom učinio bilo je da se raspitao kod susjeda jesu li oni dobili sličnu “čestitku” te shvatio da su svi u istom problemu.
– Izračunali su da za stan od nešto više od 66 kvadata moram plaćati 55,52 kune naknade, a dosad je bila desetak kuna manja. Plaćam je svaki mjesec, no lani su donijeli novu Odluku o komunalnoj naknadi, koja je, kako su objasnili u rješenju, stupila na snagu 8. ožujka 2019. Umjesto da su odmah u travnju poslali uplatnicu s novim izračunom, oni su ih poslali za svih devet mjeseci odjednom, s tim da nisu umanjili za iznos koji sam plaćao – govori.
Je l’ to neka greška?
U šoku je ostalo i na tisuće Zagrepčana u drugim kvartovima koji su, čim su uplatnice dobili, nahrupili u informativni centar Zagrebačkog holdinga u Ulici grada Vukovara.
– Jedna gospođa na šalteru objasnila je da su rješenja prolazila kroz nekoliko gradskih ureda i da je došlo do greške te da platimo samo razliku, a ne puni iznos – požalila se i stanovnica Jaruna.
Da treba platiti samo razliku, potvrdio je i Dinko Bilić, pročelnik Ureda za prostorno uređenje, dodajući da su dostavljene uplatnice formirane na puni iznos za svaki mjesec jer moraju biti usklađene s donesenim rješenjem i zaduženjima u knjigovodstvu. Također, u slučajevima kod kojih je iznos umanjen i evidentirana preplata, ljudi se mogu izjasniti želi li povrat novca ili preknjiženje preplate na tekuće/buduće obveze. Oni koji su dobili takve račune, a ima ih, kažu u Holdingu, 17.500, mogu se, osim u centar u Vukovarskoj, javiti u njihov pokretni ured ili u GSKG, a upite mogu slati i na mail adresu ili se raspitati telefonski.
Točnije, javiti se mogu u GSKG-ov Sektor naplate naknada, poslati im mail na adresu info@gskg.hr s naznakom “rješenje KN” ili s njima kontaktirati na telefone 4565-898 i 4565-938. Holdingovi djelatnici javit će se, pak, na broj 072 500 400, a upiti se mogu slati i na mail holding.centar@zgh.hr.
Nove granice zona
– Komunikacija s građanima koji imaju izmjenu obračuna u tijeku je – kaže Bilić i objašnjava da je gradska odluka donesena nakon što je 2018. stupio na snagu novi Zakon o komunalnom gospodarstvu, s kojim su je morali uskladiti.
Riječ je o tome da su se promijenile granice zona naplate, a time i koeficijenti koji utječu na obračun. Zagreb ima devet zona u kojima se naplaćuje komunalna naknada, a po novoj se odluci određuju prema granicama mjesnih odbora, dok su se prije gledale mjesne zajednice, koje su ukinute još 1992.
Video - Kako građani nezakonito smanjuju račune za plin i struju
Ja sam jednom dobio opomenu pred tužbu za navodno neplaćen odvoz smeća. Zvao sam Čistoću bezbroj puta bez da mi se netko javio. Da bih riješio slučaj morao sam uzeti slobodan dan u poduzeću i što sam zatekao ? U uredu u Čistoći sjede dvije žene i jedan im kolega, svaki od njih ima monitor, šalicu kave i telefon koji ne prestaje zvoniti ali nitko ni da trzne. Nakon 10 min. primjetili su da sam im u kancelariji i odlučili me uslužiti da bi nakon što su utvrdili svoju krivnju samo slegli ramenima, niti oprostite niti hvala, ništa. HOROR skupa sa onim koji tu svu bagru drži još na okupu prije nego ga se spremi n Remetinec za sva zla koja je učinio.