OVO SU NOVOSTI

Tomašević potpisao ugovor za još 20 novih tramvaja: 'Ovo su prvi tramvaji nakon čak 15 godina'

Zagreb: Gradonačelnik Tomašević i Josip Ninić iz Končara potpisali ugovor o nabavi novih tramvaja
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
1/5
03.09.2024.
u 11:22

Zagrebački gradonačelnik kazao je da je ovo jedan 'povijesni dan' pa dodao kako se novi tramvaji izrađuju te da će Zagreb raspisati natječaj za još dodatnih 40 novih tramvaja, ali ovog puta dužih što je nužno za unaprjeđenje voznog parka

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević te predsjednik Uprave Končara Josip Ninić potpisali su Ugovor o novoj nabavi tramvajskih vozila, a njime će se osigurati nabava još 20 novih niskopodnih tramvaja, uz 20 koji su već u proizvodnji.

– Prošle godine u lipnju smo potpisali prvi Ugovor, a u tvornici imamo sedam kompleta tramvajskih konstrukcija u različitim fazama. Treba istaknuti koliko su ovi ugovori značajni za Končar, za naše partnere, a omogućavaju nam daljnji razvoj novih proizvoda, ulaganje u znanje, ulaganje u razvoj, ali i zapošljavanje stručnih ljudi: od radnika do projektanata – kazao je predsjednik Uprave Končara Josip Ninić. Končar i ZET zajedno rade već dugo, dodao je, a do sada su isporučili 142 niskopodna tramvaja, dok suradnja traje i kroz zajedničko održavanje. 

Predsjednik uprave ZET-a Marko Bogdanović zahvalio je na novom ciklusu i jer je Grad prepoznao potrebu modernizacije voznog parka tramvajskog, ali i autobusnog, prometa. – Lijepo je vidjeti nove maske i dizajn kako poprimaju svoj finalni oblik. Čak 40 tramvaja, koji koštaju oko 80 milijuna eura, dolazi na gradske ulice vrlo uskoro, dakle, sve ukupno 51 tramvaj je u dolasku, a očekuje ih se u idućih godinu dana. Osjetit će se u kvaliteti usluge – poručio je. Radi se o niskopodnom tramvaju koji je dugačak 21 metar, prima 115 putnika, a vozi 70 km/h. 

VEZANI ČLANCI:

Zagrebački gradonačelnik kazao je da je ovo jedan "povijesni dan" pa dodao kako je ponosan jer su potpisali novi ugovor za novih 20 tramvaja. Oni se već izrađuju, a prvi tramvaji bi trebali izaći na zagrebačke ulice već na proljeće, no nada se kako ćemo ih moći vidjeti i prije roka.

– Ponosan sam ne samo što je ovo prvi tramvaj koji će se naći na ulicama nakon 15 godina, nego i što će biti proizvedeni u Zagrebu – kazao je Tomašević. Novih 20 tramvaja bit će financirani iz EU fondova, dodao je, pa najavio da tu ne staju, nego se ide dalje. Do kraja ove godine, poručio je, Zagreb će raspisati natječaj za još dodatnih 40 novih tramvaja, ali ovog puta dužih što je nužno za unaprjeđenje voznog parka ZET-a, a koji su u vrijednosti oko 120 milijuna eura.

A uz dvadesetak rabljenih autobusa koji stižu u promet, uskoro bi trebao izaći natječaj Ministarstva prometa na koje će se Grad javiti za novih 70 autobusa koji će biti na struju i vodik, kazao je Tomašević. – Idemo u prvu veliku investiciju te prema cilju da cijeli vozni park ZET-a bude obnovljen te da sva vozila budu na struju ili na vodik kako bi grad bio klimatski neutralan – poručio je. 

Govorio je i o problemu s vozačima ZET-a kojih nedostaje, pa poručio kako su povećane i plaće i koeficijenti te da ih sada nedostaje oko sto. – Što se tiče stranih radnika, vidite da je u drugim gradovima taj pokušaj bio neuspješan, tako da mi radimo sve da privučemo vozače. O stranim radnicima razmišljamo u svim gradskim poduzećima, no vidite da to u gradskom prijevozu nije uspjelo, primjer je u Rijeci. Sve se radi da smanjimo nedostatak radnika, a to radimo povećanjem plaće – kazao je Tomašević. 

Nakon potpisivanja ugovora, uslijedila je redovna konferencija za novinare, a zamjenica Danijela Dolenec istaknula je kako su ove godine upisali u vrtiće čak 50 posto više djece s teškoćama u vrtiće, njih 417. – Značajno veće brojke djece s teškoćama vidimo i u školama tako da pripremamo i 17 novih posebnih razreda kako bi djeca išla u razred što bliže mjestu stanovanja. Prošli tjedan dočekalo nas je i jedno neugodno iznenađenje od nadležnog Ministarstva znanosti gdje su nam dva takva zahtjeva odbijena, i to zbog, kako zvuče, kao administrativni razlozi. Pozivaju se na raniju Vladinu odluku o nezapošljavanju u javnom i državnom sektoru, a mi smo se na to tužili i pisali dopis, a upozorili smo i pravobranitelje – kazala je Dolenec koja se nada da je došlo do nesporazuma jer za te zahtjeve postoji potreba. 

Što se tiče pucanja cijevi po Zagrebu, Tomašević je kazao kako je došlo do puknuća cijevi iz 1957. godina na Trešnjevci te je došlo do ulegnuća asfalte pri čemu je došlo do oštećenja automobila, a na teren je izašao i zamjenik gradonačelnika. – Šteta će biti isplaćena i refundirana – poručio je. Desetljećima se nije ulagalo u vodovodne cijevi te imamo jako visoke tlakove, dodao je gradonačelnik.

– Investiramo u vodovodnu mrežu, a radovi su bili i u Ilici, no nema alternative. U Ilici je cjevovod bio star više od 100 godina i naravno da je to utjecalo na javni prijevoz, moramo to zamijeniti. Radit ćemo i u Ozaljskoj, ali i po ostatku grada – kazao je Tomašević. 

Komentara 9

V0
Vlaskoulicanec3.0
17:19 03.09.2024.

Kada sam nekoliko puta napisao da Senf uvozi doslovno smeće iz Augsburga i da su tamo slavili kaj su za to još i dobili novce jer bi ih zbrinjavanje otpada puno koštao , brisan sam i baniran. I gdje su ti slavni tramvaji? Gdje voze? Zakaj nisu u upotrebi? I koliko ih je uopće isporučeno?

Avatar Tomislav_Šubić
Tomislav_Šubić
13:46 03.09.2024.

Iz članka smo saznali da su za vrijeme Bandića na ceste stigla 142 nova niskopodna tramvaja hrvatske proizvodnje. Tomašević je do sada uspio dovesti dva poluraspadnuta tramvaja iz Njemačke i potpisati ugovore za još 20 drugih, ali se ne znaa tko će ih platiti (ali molimo se da to bude EU). Svaka je daljnja usporedba suvišna.

Avatar Artoo Detoo
Artoo Detoo
12:11 03.09.2024.

kaj taj dela, čudo jedno.... Nakon niti tri i pol godine uspio je potpisati ugovor za nove tramvaje. Oni prastari iz Njemačke, bez klime i očito ne baš pretjerano ispravni još nikaj, osim onog jednog koji tu i tamo vozika? Inače ZET, kao i ostale gradske javne službe, je u totalnom rasulu, no javnim glasilima ne pada na pamet dotaknuti u to. Npr. na autobusnim linijama je drastično smanjen broj vožnji, iako su uredno navedene u voznim redovima. Uvijek lijepi i afirmativni članci o bulumenti, bez dana radnog staža, na vlasti. Fakat je onaj banditos bio space shuttle za ove.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije