Na zagrebačkim ulicama prosvjeduje od svoje 16. Tada se prijavio u Zelenu akciju, udrugu usmjerenu na zaštitu okoliša, a u 20 godina, koliko se time bavi, bilo je trenutaka, priznaje, kada je pomislio “nije mi baš ovo trebalo”. Godinama kasnije magistrirao je u području okoliša, društva i razvoja na britanskom Sveučilištu u Cambridgeu, a po povratku u metropolu postaje jedan od osnivača političke platforme Zagreb je naš!, i to dva mjeseca prije lokalnih izbora 2017. Tomislav Tomašević tada ulazi u Skupštinu, a nakon četiri godine na parlamentarnim izborima i u Sabor, kao nositelj liste u I. izbornoj jedinici šire platforme Možemo!
Financijska studija stadiona
Kandidiranje za gradonačelnika Zagreba u ime obje platforme stoga je, kaže Tomašević, logičan korak, a kako vidi metropolu budućnosti te na što će se fokusirati tijekom kampanje, otkrio je u studiju Večernji TV-a.
– Garaža na Cvjetnom trgu, protiv koje sam se također borio, jedan je od primjera neravnomjernog razvoja grada. Mi ćemo se zalagati da se razvija decentralizirano, da u četvrtima ljudi mogu dobiti većinu javnog sadržaja. To je tzv. grad od 15 minuta, kada u krugu od 15 minuta možete koristiti većinu javnih usluga, a ne da morate ići do središta grada zbog zdravstvenih ili kulturnih usluga – kaže Tomašević i izdvaja promet kao jedan od glavnih gradskih problema.
Još jedan problem na koji će ukazivati u kampanji loše je stanje komunalne infrastrukture, ali i loše gospodarenje otpadom, a jedan je od prioriteta, postane li gradonačelnik, dodao je, zatvaranje odlagališta otpada na Jakuševcu već u prvom mandatu. Zalagat će se i za reformu mjesne samouprave jer, smatra, mjesni odbori i gradske četvrti nemaju nikakve ovlasti.
– Treba nam tzv. participativno budžetiranje u sklopu kojeg građani prioritiziraju određene projekte na koje hoće da se proračun potroši plus više mjesnih zborova na kojima će se raspravljati o većim projektima u kvartu, ali i referendumi na razini grada za kontroverzne projekte – kaže Tomašević. Dosad su članovi platforme obišli niz zagrebačkih kvartova i anketirali oko 5000 stanovnika, a 600 ih je reklo da se želi, ističe, direktno uključiti u njihov rad. Izdvojio je tek neke kvartovske probleme na koje su mu ukazali sami stanovnici pa tako, među ostalim, oni koji žive u Sesvetama žele da Branimirova konačno dođe do njihove četvrti, ali i da se u funkciju stavi stari kompleks tvornice Sljeme, koji dijeli središte Sesveta od Novog Jelkovca.
Tu iz platforme Možemo! predlažu mješovitu namjenu i zeleni koridor koji bi Savu spojio s obroncima Medvednice. Najveći problem u Dugavama, Travnom, Hreliću i Jakuševcu je, pak, loša kvaliteta zraka, a i mjerne postaje nisu sinkronizirane. Čim dođe na vlast, kaže, izradit će i financijsku studiju kojom će se utvrditi je li isplativije srušiti maksimirski stadion i nanovo ga izgraditi, a zalagat će se i da obnova bude protupotresna, cjelovita i zelena.
Nema novih dogovora
Na pitanje želi li obilaskom kvartova gradonačelnika Milana Bandića pobijediti njegovim “oružjem”, Tomašević je rekao da to Bandić nije patentirao te da je to je nešto što bi svaki normalan političar trebao raditi jer su na lokalnoj razini problemi nadohvat ruke. Nakon prekida razgovora sa SDP-om i drugim lijevo-liberalnim opcijama, ni s kim drugim nije dogovarao suradnju, a činjenicu što su u HDZ-u tek nedavno “izbacili” kandidata, dok u SDP-u službeno tek jučer ne smatra svojom prednošću. A što najviše zamjera Milanu Bandiću?
– Trebale bi još tri emisije da samo ključne stvari istaknem. Ne želim se njime baviti, on je prošlost, mene zanima što ćemo napraviti dan nakon izbora. Kako ćemo reformirati Zagrebački holding, uspostaviti bržu javnu nabavu i ista pravila igre za sva privatna poduzeća – zaključuje.
Ceskanje s Radnickom frontom na parlamentarnim je bila velika greska. Po meni je "Mozemo" vrlo ostecena roba i treba brzi re-brand da se rijesi smrada koji je ostao iza RF... moj savjet.